۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۴۷۳۷۳۶

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

بازدید تیم بازرسی ستادعالی از دوره های حفظ کل قرآن کانون روستای کشپیری، برخورد جدی دادگستری هرمزگان با هرگونه تخلف تغییر کاربری زمین ها و پیش بینی ۹ جشنواره در قالب هفته قرآن و عترت در هرمزگان از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

 به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حسینعلی سالاری معاون اداری مالی و امور استان های ستادعالی، محمدی کارشناس بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه حجت الاسلام احمد پهلوانی مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان با سفر به شرق استان، از کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) و فعالیت های قرآنی آن دیدن کرد.

حسینعلی سالاری معاون اداری مالی و امور استان های ستادعالی در جمع حافظین این کانون، مشکل جدی بشر امروز را خلاء معنویت دانست و گفت: رجوع به قرآن و معارف اهل بیت(ع) تنها راه نجات دنیا و آخرت است.

وی از طرح حفظ روستای کشپیری به عنوان کاری زیربنایی نام برد و افزود: هر کدام از این حافظان کلام وحی در آینده منشاء اثرات ارزشمندی خواهند بود که خانواده میرانی در ثواب آن سهیم می باشند.

معاون اداری مالی ستادعالی کانون های مساجد کشور ترویج فرهنگ قرآنی را یکی از اولویت های مهم کانون های فرهنگی هنری برشمرد و اظهار کرد: امروز دشمنان اسلام ناب و نظام مقدس جمهوری اسلامی به دنبال ضربه زدن به نظام از طریق دور کردن نسل جوان از اصول و ارزش ها هستند که این موضوع رسالت کانون های مساجد را صدچندان می کند.

سالاری تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری باید براساس نیازسنجی و پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در منطقه، در راستای تربیت نیرو برای آینده نظام برنامه ریزی و تلاش کنند که الگوی نمونه آن طرح حفظ کل روستای کشپیری است.

 پیش بینی ۹ جشنواره در قالب هفته قرآن و عترت در هرمزگان

مصطفی رجبیان، سرپرست اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان برنامه های هفته قرآن و عترت در این استان را تشریح کرد و گفت: برنامه های این هفته در قالب ۹ جشنواره در شهرستان های مختلف هرمزگان برگزار می شود.

وی افزود: برنامه های هفته قرآن و عترت در راستای سیاست ها و منشور توسعه فرهنگ قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش بینی شده است.
 
سرپرست اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، شناسایی استعدادها و توانمندی های فرهنگی هنری بر مبنای موضوعات قرآن و عترت، تشویق هنرمندان به تولید آثار فاخر در حوزه قرآن و عترت، فراهم کردن زمینه برای معرفی این استعدادها، تجلیل از فعالان قرآنی حوزه فرهنگ و هنر و ایجاد نشاط معنوی در جامعه را از اهداف این برنامه برشمرد.
 
وی، زمان اجرای برنامه را از دهه فجر تا 19 اسفند اعلام کرد و افزود: برنامه های هفته قرآن و عترت در قالب جشنواره مسابقات قرآنی به میزبانی شهرستان سیریک، جشنواره شعر و داستان در شهرستان رودان و جشنواره فیلم و فیلم نامه نویسی با محوریت شهرستان جاسک برگزار می شود.
 
رجبیان، برگزاری جشنواره آواها و نغمات آیینی(تواشیح، ابتهال و سرود) و جشنواره های هنرهای نمایشی(صحنه ای، میدانی و عروسکی) در شهرستان میناب، جشنواره هنرهای تجسمی(خوشنویسی و نقاشی خط) در شهرستان حاجی آباد و (نقاشی، پوستر و عکس) در بندرلنگه را از دیگر برنامه های هفته قرآن و عترت برشمرد.
 
سرپرست اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد: جشنواره پژوهشی شامل مقالات و پایان نامه های دانشجویی و همچنین جشنواره صنایع دستی شامل آثار چوبی، صدفی، نقش برجسته و حصربافی در بندرعباس برگزار خواهد شد.
 
وی، تجلیل از رسانه های فعال در حوزه قرآن و عترت را یکی دیگر از برنامه های هفته قرآن و عترت در استان هرمزگان ذکر کرد.

برخورد جدی دادگستری هرمزگان با هرگونه تخلف تغییر کاربری زمین ها

حجت الاسلام محمد صادق اکبری رییس کل دادگستری هرمزگان در دوازدهمین هم اندیشی شورای حفظ حقوق بیت المال گفت: در حال حاضر انگیزه سودجویان برای دخل و تصرف در این مواهب الهی از جمله دریا، کوه، جنگل زیاد شده است و بر اساس قانون هایی که وضع شده وظیفه سامان دادن به آنها داریم و تمام تلاش خود را به کار می بریم تا دست سودجویان از این منافع گران بها کوتاه کنیم.

وی ادامه داد: برای این مهم، شورای حفظ حقوق بیت المال تشکیل شده است که با جدیت دنبال می شود و این مهم در هرمزگان هم به صورت منسجم تشکیل می شود و باعث شده تا روند تجاوز به اراضی ملی و دولتی به نحو چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

رییس کل دادگستری هرمزگان در ادامه به پرونده ها حقوقی و تغییر کاربری در این شورا اشاره کرد و افزود: در تخلفات تغییر کاربری قلع و قمع زیادی صورت گرفته است و قلع و قمع ها هم کلی بوده و بصورت جزیی نبوده است چرا که عقیده داریم اگر تخلفی صورت گرفته باید کامل از بین برود.

سعید اسدی دادستان بندرعباس نیز در این هم اندیشی مهم ترین عامل در حفظ حقوق بیت المال را پیشگیری دانست و گفت: اگر به پیشگیری توجه شود شاهد کاهش تصرفات خواهیم بود.

وی همچنین خواستار تعیین تکلیف سازه های غیر مجاز در سواحل شد و گفت: همه باید کمک کنند تا شاهد تجاوز به سواحل نباشیم.

ریشه تصرفات اراضی ملی را باید خشکاند

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان در دوازدهمین هم اندیشی شورای حفظ حقوق بیت المال گفت: من در جایگاهی که داشتم وقوع تخلفات زیادی را طی سال ها متذکر شدم که گاها از سوی دست اندرکاران وقت مورد بی توجهی قرار می گرفت.

وی افزود: در برخورد با تخلفات با خودداری از واگذاری انشعاب آب و برق مشکل حل نمی شود بلکه در این زمینه باید ریشه را خشکاند. در این راه هر مسوولی هم کم کاری کرده است باید با او برخورد کرد.

امام جمعه بندرعباس همچنین به رسمی کردن برخی تخلفات اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه برخی تخلفات از کمیسیون ماده پنج شکل می گیرد و این کمیسیون نباید مجوزهای بی مورد صادر کند.

آیت الله نعیم آبادی، به مجوز ساخت بازار ماهی فروشی در حریم ساحل اشاره کرد و افزود: کمیسیون ماده پنج حق ندارد مجوز ساخت و ساز در حریم دریا را بدهد و در این زمینه فقط هیات وزار می تواند ورود پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد، اگر طی سال های گذشته تجاوز به حریم دریا را متذکر نمی شدم، بندرعباس امروز ساحل نداشت و در این زمینه از دستگاه قضایی باید قدردانی کرد.

وی گفت: در دولت گذشته استاندار وقت بر خلاف قانون کلنگ طرحی را زد که تخلف بود و این از نظر عموم مشارکت در امر خلاف است و باید با آن برخورد شود./851/204/ب2

ارسال نظرات