۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۴۷۳۴۶۰
با ثبت در سامانه سجام مشخص شد؛

فعالیت بیش از یکهزار مبلغ در استان چهارمحال و بختیاری

کارشناس ساماندهی امور مبلغین و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان ۸۰۰ نفر مبلغ و ۳۰۰ مبلغه دارای پرونده را شناسایی و در سامانه جامع اعزام مبلغ(سجام) ثبت کرده که این مبلغان و مبلغات کد دائم را دریافت کرده اند.
بیژن نوبخت اعزام مبلغ

بیژن نوبخت، کارشناس ساماندهی امور مبلغین و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، گفت: استان چهارمحال و بختیاری ۸۰۰ نفر مبلغ و ۳۰۰ مبلغه دارای پرونده را شناسایی و در سامانه سامانه جامع اعزام مبلغ (سجام) ثبت نام کرده که این مبلغان و مبلغات کد دائم را دریافت کرده اند.

نوبخت افزود: این مبلغان که بیشتر در مناسبتهای مختلف از جمله ماه محرم الحرام، ماه مبارک رمضان، ایام ارتحال حضرت امام، ماه صفر المظفر، اعیاد شعبانیه، ایام فاطمیه، دهه فجر، مبعث و دیگر مناسبت های ملی و مذهبی در طول سال فعالیت دارند، در امور فرهنگی و تبلیغی با سازمان تبلیغات اسلامی همکاری می ‌کنند.

وی برگزاری مراسم عزاداری در مساجد، حسینیه ها و هیأتهای مذهبی و توجه به برنامه‌های قرآنی را از اهداف اصلی فعالیتهای تبلیغی مبلغان و مبلغات اداره کل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری دانست و ادامه داد: این اداره کل با اعزام روحانیان تبلیغی به مناطق محروم روستایی و شهری در سال به ‌ویژه مناسبتهای ملی و مذهبی گام مؤثری در پیشبرد این اهداف ایفا می ‌کند.

نوبخت اهتمام جدی در برگزاری نماز جماعت اول وقت، برگزاری مجالس در مناسبتهای مذهبی و توجه بیشتر به ادعیه، زیارات و مناجات ماثوره از ائمه‌ طاهرین(ع) را از اصلی ‍‌ترین برنامه‌ روحانیان اعزامی در این طرح دانست.

کارشناس ساماندهی امور مبلغان و ائمه جماعات اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ارتقای کیفی برنامه‌های عزاداری و تبیین معارف اسلامی همچون اعتقادات، اخلاق اسلامی، احکام و سیره معصومین(ع) و توجه به امر به معروف و نهی از منکر از فعالیتهای تبلیغی مبلغان اعزامی در این مناسبتها در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری است.

وی در پایان افزود: این مبلغان با هدف تبلیغ و نشر احکام دین مبین اسلام و معارف اهل بیت(علیهم السلام)، تبیین شخصیت ائمه اطهار و بیان جایگاه ولایت در جامعه اسلامی به مناطق مختلف استان اعزام می‌ شوند./302/9457/ب1

ارسال نظرات