۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۴۷۳۲۹۹
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

با وجود اختلاف نظرها، خناسان موفق به تفرقه بین رهبری و هاشمی نشدند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به دوستی عمیق رهبر معظم انقلاب و آیت الله هاشمی رفسنجانی که در سال 1336 در کربلای معلی آغاز شده بود، گفت: خناسان و عده ای افراد خاص با وجود اختلاف دیدگاه و نظر ها موفق به ایجاد فاصله آن مرحوم از انقلاب و رهبری نشدند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در آذربایجان غربی مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در مصلای ارومیه، ارتحال این عالم مجاهد و خستگی ناپذیر به محضر امام عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب و مردم عزیز ایران تسلیت گفت.

وی با اشاره به مبارزات رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: آیت الله هاشمی از 1336 کارهای مبارزاتی را شروع و در راه دفاع از اسلام زندانی و شکنجه های زیادی را متحمل شد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: آیت الله هاشمی بعد از انقلاب مسؤولیت های خطیری بر عهده داشت که ریاست جمهوری، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله مهم ترین آنهاست.

وی با اشاره به دوستی عمیق رهبر معظم انقلاب و آیت الله هاشمی رفسنجانی که در سال 1336 در کربلای معلی آغاز شده بود، گفت: خناسان و عده ای افراد خاص با وجود اختلاف دیدگاه و نظر ها موفق به ایجاد فاصله آن مرحوم از انقلاب و رهبری نشدند.

وی گفت: باید مراقب بود تا همین افراد پس از رحلت وی هم موفق به ایجاد تفرقه در بین امت نشوند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: بر اساس بیان رهبر معظم انقلاب، رییس متوفای مجمع تشخیص مصلحت نظام با پرونده ای پر از خدمات به نظام اسلامی در پیشگاه الهی حاضر است.

وی ادامه داد: امام علی(ع) فرار از مرگ را سبب نزدیکی به این امر و دفع وقوع این اتفاق را غیرممکن می دانند و در بستر شهادت افتادن خود را مایه عبرت دیگران عنوان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد عبرتگ یری از مرگ بزرگان و چهره های مطرح در نظام، خاطرنشان کرد: امام علی(ع) با معرفی شهادت خود که در میدانهای نبرد شجاع و نترس بوده و در سخنوری بسیار ماهر و توانا بودند، به عنوان عبرت، پند و موعظه به دیگران، بهترین موعظه عملی را از بی ارزشی و عدم ماندگاری دنیا به تصویر می کشند که باید برای همه مایه عبرت و پندگیری باشد./936/202/ب2

ارسال نظرات