۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۴۷۳۲۹۸
استاندار آذربایجان غربی:

آیت الله هاشمی از مسیر اعتدال خارج نشد

استاندار آذربایجان غربی گفت: کسانی که غیظ هاشمی را داشتند علیه او حرف می زدند، ولی هاشمی از مسیر اعتدال خارج نشد، برای جدا کردن او از انقلاب و رودررویی با رهبر معظم انقلاب خیلی تلاش کردند، اما موفق به گسست او از انقلاب نشدند.
استاندار آذربایجان غربی مراسم ارتحال حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی ظهر امروز در مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی که در مصلای ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: حضور مردم در مراسم تشییع وی نشان از وحدت مردم و جایگاه مردمی خدمتگذاران انقلاب اسلامی است.

وی افزود: رییس متوفای مجمع تشخیص مصلحت نظام در فرازهای انقلاب اسلامی حضور داشته و عمر خود را در این مسیر صرف کرد و سالها در خط امام راحل(ره) به مبارزه پرداخت.

استاندار آذربایجان غربی گفت: خط امام مورد دشمنی آمریکا و رژیم پهلوی بود و طرفداران حضرت را به هر نحوی منکوب، زندانی، تبعید، اعدام و شکنجه می کردند.

وی با بیان اینکه رییس متوفای مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسیر دفاع از امام و ترسیم خط امام از هیچ کوششی دریغ نکرد، ادامه داد: حسین شریعتمداری که نوعا علیه هاشمی صحبت می کرد در این دو روز گفت که من شاهد شکنجه شدنهای این فرد بودم که برای تبری جستن از امام چطور شکنجه می شد و هرگز از خط امام و پیروی از ایشان کوتاه نمی آمد.

سعادت اضافه کرد: چنین افرادی پیش از انقلاب تعداد آنان کم بود که از مسیر امام راحل(ره) علی رغم دیدگاه های مختلف خارج نشد، در مورد منتظری و مدیریت کشور اختلاف نظر داشت ولی از مسیر خارج نشد و خود را بر ایشان و رهبری ترجیح نداد.

وی تصریح کرد: در پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب هم مشخص است که اختلاف نظرها بوده ولی با این وجود از مسیر انقلاب خارج نشد.

استاندار آذربایجان غربی تأکید کرد: کسانی که غیظ هاشمی را داشتند علیه او حرف می زدند، ولی هاشمی از مسیر اعتدال خارج نشد، برای جدا کردن او از انقلاب و رودررویی با رهبر معظم انقلاب خیلی تلاش کردند، اما موفق به گسست او از انقلاب نشدند.

وی گفت: در شرایط سخت انتخابات 88 کشور در مسیر تفرقه افتاد، هاشمی با شگردی خاص کسانی را که احساس می شد از نظام زاویه گرفته بودند، جذب کرد و مردم را به حکومت وصل کرده و فاصله ها را از بین برد.

سعادت با بیان اینکه آیت الله هاشمی تنگ نظری، سخت گیری و تندروی را سم کشور و برای امنیت خطر بزرگ می دانست، افزود: مدارا با مردم و اداره جامعه طیف وسیعی است و هاشمی هواداران نظام و گروههای مختلف مردم را جذب و کنار رهبری نگه داشت.

وی به بُعد دشمن ستیزی رییس متوفای مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره و اضافه کرد: او دشمن دیرینه استعمار و استکبار بود و از مسیر خود برنگشته و در جنگ و اداره کشور روش خاص خود را داشت و با این روش از دنیا رفت.

استاندار آذربایجان غربی گفت: هاشمی کینه ای عمل نمی کرد، هر اندازه به او سختگیری می کردند کینه ای نمی شد و به ویژه در رابطه با فرزندان و مسائل مختلف کینه ای عمل نکرد و مصالح نظام را به مسائل شخصی ترجیه نداد.

وی افزود: در همه مقاطع انقلاب اسلامی و خط رهبری را ترجیح داد و سخنرانی آذرماه ایشان در جمع دانشجویان آنشان از ارادت وی به رهبر معظم انقلاب بود./936/202/ب2

ارسال نظرات