۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۴۷۳۲۷۲
مدیر حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

تشکیل صندوق حمایتی ویژه طلاب نیازمند ضروری است

مدیر حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری تشکیل صندوق حمایتی ویژه طلاب نیازمند این استان را ضروری دانست و گفت: از مدتها قبل صندوق قرض الحسنه مدیریت حوزه های علمیه خواهران این استان تشکیل شده است اما می طلبد که صندوقی کلی برای همه طلاب در استان تشکیل شود.
حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست مشترک مدیران ارشد حوزه های علمیه این استان که با هدف هماهنگی هر چه بیشتر صورت گرفت، با تأکید بر ضرورت برگزاری چنین نشستهای مشترکی اظهار کرد: به یقین خروجی چنین نشستهایی، همدلی، رشد و پویایی حوزه های علمیه استان را به همراه خواهد داشت.

وی تشکیل مجمع خیرین حامی حوزه های علمیه استان را ضروری دانست و ابراز کرد: باید یک مجمع خیرین کلی برای حوزه های علمیه استان تشکیل شود به صورتی که همه کارها و پیگیری ها هدفمند صورت گیرد.

حجت الاسلام رحمانی همچنین تشکیل صندوق حمایتی ویژه طلاب نیازمند این استان را ضروری دانست و گفت: از مدتها قبل صندوق قرض الحسنه مدیریت حوزه های علمیه خواهران این استان تشکیل شده است اما می طلبد که صندوقی کلی برای همه طلاب در استان تشکیل شود.

وی همچنین تشکیل یک شرکت بیمه در حوزه های علمیه خواهران این استان را ضروری دانست و افزود: یکی از مشکلات کارکنان حوزه های علمیه امور بیمه ای است که با تأسیس یک شرکت بیمه می شود همه این مشکلات را برطرف کرد.

امام جمعه بلداجی با تأکید بر اینکه همه مسائل این نشستها نباید به سمت مشکلات مالی سوق داده شود، ابراز کرد: توجه به امور اجتماعی و خانوادگی طلاب یکی از نکات مهم است که باید مورد توجه متولیان حوزه های علمیه قرار گیرد.

وی در ادامه با تشریح وضعیت حوزه های علمیه خواهران ابراز کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار طلبه خواهر در 9 مدرسه علمیه مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه مدیریت حوزه های علمیه خواهران این استان در سال 91 شکل گرفت، افزود: در آن زمان استان 4 مدرسه علمیه با 279 طلبه خواهر داشت که به لطف الهی در این سالها رشد چشمگیری هم در تعداد مدارس و هم در تعداد طلاب صورت گرفته است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مرکز تخصصی این استان شامل طلاب سطح سه حوزه است، ابراز کرد: در این مرکز تخصصی سه رشته تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول و اخلاق و تربیت اسلامی تدریس می شوند که ظرفیت پذیرش این مرکز برای سال تحصیلی جدید رشد 65 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

این مقام مسؤول در ادامه به تشکیل مرکز دانش آموختگان وابسته به مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان اشاره کرد و افزود: معمولا فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران پس از اتمام دوران تحصیل به حال خود رها می شدند که سازماندهی و برنامه ریزی برای به کارگیری این فارغ التحصیلان در راستای کادرسازی برای نظام از مهمترین اهداف راه اندازی این مرکز است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه در حال حاضر 546 طلبه فارغ التحصیل خواهر در مرکز دانش آموختگان استان سازماندهی شده اند، گفت: در حال حاضر نزدیک به یک هزار نفر از کسانی که در مدارس علمیه خواهران استان درس خوانده اند و فارغ التحصیل شده اند، مقیم استان هستند که این تعداد نشان می دهد در حال نزدیک شدن به نرم کشوری یعنی به ازای هر 100 نفر خانم یک طلبه باشد، هستیم.

وی به تأسیس 21 مرکز پیش دبستانی وابسته به مرکز دانش آموختگان مدیریت حوزه های علمیه خواهران این استان نیز اشاره کرد و افزود: این مراکز با مدیریت طلاب خواهر فارغ التحصیل و با همکاری آموزش و پرورش تأسیس شده اند.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به فعالیتهای تبلیغی مدیریت حوزه های علمیه خواهران این استان تصریح کرد: مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال جاری 16 طلبه به دانشگاه علوم پزشکی استان، 20 طلبه به زندان های استان، 8 طلبه به عناون مددیار و 20 طلبه جهت مدارس استان اعزام داشته است./202/9457/ب1

ارسال نظرات