۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۴۷۳۲۰۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

آیت الله هاشمی انسانی فقیه، مجتهد انقلابی و کم نظیر در قرن اخیر بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مرحوم آیت الله هاشمی انسانی فقیه، مجتهد انقلابی و کم نظیر در قرن اخیر بود، گفت: وی یار دیرین امام و رهبری، خار چشم دشمنان و انسانی بسیار رؤوف، مهربان، دلسوز و مردمی، انسانی تیزهوش، صادق و صبور بود.
مراسم سوگواری درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی

حجت ‌الاسلام سیدجعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به رحلت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: آیت ‌الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی پشتوانه قوی امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله هاشمی انسانی فقیه، مجتهد انقلابی و کم نظیر در قرن اخیر بود، تصریح کرد: وی یار دیرین امام و رهبری، خار چشم دشمنان و انسانی بسیار رؤوف، مهربان، دلسوز و مردمی، انسانی تیزهوش، صادق و صبور بود.

حجت ‌الاسلام مرتضوی ادامه داد: آیت الله هاشمی همیشه نظام را بر خود و خانواده خود ترجیح می داد و هر کجا کوچکترین خدشهای بنا بود بر نظام و منافع نظام وارد شود خود را فدای نظام و انقلاب می کرد و در این راستا متحمل سختیهای طاقت فرسایی هم شد.

وی با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی از سن ۲۰ سالگی به‌ عنوان یک سرباز فداکار در خدمت انقلاب اسلامی بود، گفت: این مبارز فداکار و ایثارگر حرکت را در کنار امام راحل آغاز کردند و وقتی هم که با امام در جهت رسیدن به پیروزی انقلاب اسلامی دست داد تا آخرین لحظات زندگی شان به آرمان های امام خمینی(ره) پشت نکردن، چه در زمان حیات امام و چه بعد از ارتحال امام خمینی (ره).

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری با تأکید بر اینکه این مبارز انقلابی برای امام و برای نظام مقدس جمهوری اسلامی مالک اشتری بود، افزود: وی پس از ارتحال امام تاکنون به ‌عنوان سربازی فداکار و رهرویی ثابت قدم، رهروی رهبری های داعیانه رهبر معظم انقلاب در تمام مراحل بود.

وی افزود: آیت الله هاشمی شاید از نظر اجتهادی در برخی مسائل و به تعبیر رهبری، در برخی از زمینه ها اختلاف نظر داشتند، اما همیشه نظرات رهبر معظم انقلاب را همانند یک مقلد و رهرو عمل کرد و تمام نظرات خود را ولو نظر اجتهادی مخالف، را اعمال نکرد و حتی دیگران را، نزدیکان، فرزندان و یاران انقلاب را دعوت می کرد به اینکه راه ما راه رهبری است و باید حرف رهبر در هر شرایطی اطاعت شود.

حجت ‌الاسلام مرتضوی با اشاره به نقش آیت الله هاشمی در تثبیت نظام اسلامی گفت: این مبارز فداکار از عهده تمام مسؤولیت هایی که داشتند چه در زمان ریاست جمهوری و چه در زمانی که ریاست مجلس خبرگان رهبری و چه در مجمع تشخیص مصلحت نظام، در تمام این مراحل به نحو شایسته و مثل یک سرباز پاک باخته برای اسلام و انقلاب تلاش کرد و «عاش سعیدا و مات سعیدا» عاقبت به خیر شد.

وی با تأکید بر اینکه امید است راه و افکار بلند وی برای ما الهام بخش باشد، اظهار کرد: از آثار خوبی که از وی به یادگار مانده، مباحث سیاسی، تفسیری، اجتماعی و تاریخی، است که باید الگوی نسل جوان قرار گیرد و باید مواظب باشیم که خدای ناکرده، در این برهه از زمان که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هم هستیم، به اختلافات دامن نزنیم که این موجب دشمن شادی ملت همیشه سر افراز ایران می ‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری با بیان اینکه باید دست از اختلاف برداشت و همه دست در دست هم، فرصت حیات رهبری را مغتنم بشماریم، ابراز کرد: باید بکوشیم آن اسلامی را که اسلام ناب محمدی و اسلام غدیری است در سرتاسر عالم پیاده شود و نظام مقدس جمهوری اسلامی تا زمان ظهور حضرت حجت (عج)پاینده باشد و پرچم این نظام مقدس به دست رهبری به دست صاحب اصلی اش داده شود./9457/303/ب3

ارسال نظرات