۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۴۷۳۱۶۷
آیت الله استادی:

زندگی حضرت معصومه بهترین الگو برای تربیت نسل جوان است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضرت معصومه(س) را با فضیلت ترین فرزندان امام کاظم(ع) پس از امام رضا(ع) عنوان کرد.
آیت الله استادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز در آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به مقام و منزلت حضرت معصومه(س) گفت: امام کاظم(ع) فرزندان زیادی داشتند و سادات زیادی از نسل امام کاظم(ع) باقی مانده اند.

وی افزود: تعداد فرزندان امام کاظم(ع) بنابر بعضی از اقوال 50 تا 60 فرزند بیان شده که شاخص ترین فرزند امام کاظم(ع) در میان اولاد ایشان امام رضا(ع) هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: حضرت معصومه(س) پس از امام رضا(ع) با فضلیت ترین فرزند امام کاظم(ع) بوده که ایشان و امام رضا(ع) از یک مادر متولد شده اند.

آیت الله استادی با تأکید بر اینکه پس از حضرت زهرا(س) تعبیر« ابوها بفداها» برای حضرت معصومه(س) به کار برده شده است، گفت: این تعبیر را امام کاظم(ع) پس از پاسخ حضرت معصومه(س) به سؤالات شیعیان از ایشان برای این بانوی بزرگوار به کار بردند و این بانو پس از حضرت زهرا(س) تنها کسی هستند که این تعبیر برای ایشان به کار رفته است.

وی افزود: محدث قمی نیز در روایت هایی که نقل می کنند حضرت معصومه(س) را در میان دختران امام کاظم(ع) با فضیلت ترین دختران امام می دانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه حضرت معصومه(س) بهترین الگو برای زنان و دختران جامعه اسلامی هستند، تصریح کرد: تأسی به این بانو زنان و دختران مسلمان را در صراط مستقیم ولایت قرار داده و می تواند زندگی آنها را نورانی کرده و به برکت این الگو برداری می توانیم شاهد تربیتی نسلی شایسته، عفیف و پاکدامن در جامعه اسلامی باشیم.

آیت الله استادی یادآور شد: امام صادق(ع) در حدیثی در مورد مقام و منزلت حضرت معصومه(س) می فرمایند که « إِنَّ لِلَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَكَّةُ أَلَا إِنَّ لِرَسُولِ اللَّهِ حَرَماً وَ هُوَ الْمَدِينَةُ أَلَا وَ إِنَّ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ حَرَماً وَ هُوَ الْكُوفَةُ أَلَا وَ إِنَّ قُمَّ الْكُوفَةُ الصَّغِيرَةُ أَلَا إِنَّ لِلْجَنَّةِ ثَمَانِيَةَ أَبْوَابٍ ثَلَاثَةٌ مِنْهَا إِلَى قُمَّ تُقْبَضُ فِيهَا امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِي اسْمُهَا فَاطِمَةُ بِنْتُ مُوسَى وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِيعَتِي الْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِمْ» یعنی خداوند حرمى دارد كه مكه است پيامبر حرمى دارد و آن مدينه است و امام على (ع) حرمى دارد و آن كوفه است و قم كوفه كوچك است كه از هشت درب بهشت سه درب آن به قم باز مى شود و زنى از فرزندان من در قم از دنيا مى رود كه اسمش فاطمه دختر موسى (ع) است و به شفاعت او همه شيعيان من وارد بهشت مى شوند./968/202/ب3

ارسال نظرات