۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۴۷۱۹۳۶
ایرانی خواه:

جامعه پزشکی باید به جای طبیب پروری به حکیم پروری روی بیاورد

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به نگاه سطحی غرب به سلامت معنوی انسان نگاه اسلام را به سلامت معنوی بسیار عمیق و با پشتوانه خداشناسی عنوان کرد.
ایرانی خواه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابوالفضل ایرانی خواه، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، در چهارمین همایش ملی سلامت معنوی، که پیش از ظهر امروز در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد، ابراز داشت: موضوعات مورد بحث در این همایش می تواند سبب وحدت عملی حوزه و دانشگاه شود و برکات زیادی خواهد داشت.

وی با بیان این که مقوله سلامت در انسان به عنوان برجسته ترین مخلوقات خداوند مقوله پیچیده ای است و محدود به بیماری های جسمی نیست، گفت: بُعد معنوی سلامت امروز حتی در نگاه غربیان هم مورد توجه قرار گرفته است.

ایرانی خواه با اشاره به این که نگاه غرب به بعد معنویت بسیار سطحی و متفاوت با نگاه اسلام است، اظهار داشت: در چند سال اخیر که بعد معنوی در کشور های غربی داخل در سلامت شده است بیشتر به ظاهر و برای شادابی جسمی انسان مطرح است.

وی افزود: ورود دانشگاه علوم پزشکی در بحث سلامت معنوی این نوید را دارد که معنای عمیق معنویت انسان از نگاه اسلام به سراسر کره خاکی شناسانده شود و نگاه دینی و خدا شناسی را در جامعه پزشکی شاهد باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به جایگاه طبابت در طب ایرانی اسلامی خاطرنشان کرد: همانطور که طب سنتی ایران به جای طبیب پروری حکیم پرور بوده است امیدواریم که این نگاه در جامعه پزشکی امروز هم رواج پیدا کند و پزشکان ما با توجه به معنویت در اسلام درجاتی از حکمت را دارا شوند./843/202/ب3

ارسال نظرات