۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۴۷۱۸۹۲
از سوی هیأت مرکزی انتخابات کشور؛

اعضای هیأت نظارت بر انتخابات ریاست‌ جمهوری در خراسان شمالی مشخص شدند

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی گفت: اعضای هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در استان، از سوی هیأت مرکزی انتخابات کشور تعیین و معرفی شدند.
ملک محمد حسن زاده - سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، ملک‌محمد حسن‌زاده، سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان شمالی، امروز در نشست خبری از معرفی اعضای هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در خراسان ‌شمالی خبر داد.

وی افزود: بر اساس اعلام ستاد مرکزی انتخابات کشور پنج نفر به‌عنوان اعضای هیأت نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان منصوب و معرفی شده‌اند.

حسن‌زاده ادامه داد: حجت‌الاسلام رضا نوری به‌ عنوان رییس هیأت نظارت، سید ابراهیم محجوب، منصور درتومی و محمدابراهیم عصمتی به‌عنوان اعضای هیأت و ملکمحمد حسن‌زاده به‌عنوان قائم‌مقام و سخنگوی هیأت نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان خراسان شمالی تعیین شده‌اند.

به گفته وی، پس از صدور احکام اعضای هیأت نظارت بر انتخابات استان، هیأتهای نظارت بر انتخابات در شهرستانها و بخشها هم در استان خراسان شمالی انتخاب و معرفی می‌شوند.

سخنگو و قائم‌مقام هیأت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در خراسان شمالی تصریح کرد: اعضای هیأت نظارت بر انتخابات باید تبعیت محض از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تمکین از مقررات و موازین قانونی و رعایت موارد شرعی و اخلاقی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیست و نهم اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: پس از تشکیل هیأتهای نظارت بر انتخابات، هیأتهای اجرایی انتخابات هم در استان، شهرستانها و بخشهای خراسان شمالی تشکیل شده و سپس تعداد شعبات و صندوقهای اخذ رأی مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود این احتمالاً شمار صندوقهای اخذ رأی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به نسبت انتخابات گذشته بیشتر می‌شود به‌گونه‌ای که در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هزار و 76 صندوق اخذ رأی در استان دایر شده بود و پیش‌بینی می‌شود در دوازدهمین دوره این انتخابات شمار صندوقهای اخذ رأی در خراسان شمالی به بیش از هزار و 100 صندوق برسد.

حسن‌زاده یادآور شد: هیأتهای اجرایی انتخابات هم از بیست و دوم فروردین‌ماه سال آتی در مدت سه روز تشکیل شده و پس از آن به مدت پنج روز مهلت برای نام‌نویسی داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری تعیین شده است.

وی اضافه کرد: از هشتم اردیبهشت تا بیست و هشتم این ماه هم به مدت 20 روز و تا 24 ساعت قبل از رأی‌گیری، داوطلبان فرصت تبلیغات انتخاباتی خواهند داشت.

گفتنی است، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت سال آینده به‌ طور همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود.

نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی بر عهده مجلس شورای اسلامی است؛ از این‌ رو سه تن از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی شامل هادی قوامی، عبدالرضا عزیزی و هادی شوشتری به‌ عنوان اعضای هیأت نظارت بر انتخابات پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان خراسان شمالی تعیین شده‌اند./9314/202/ب2

ارسال نظرات