۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۴۷۰۹۳۸

امام جمعه نجف خواستار قطع روابط کشورهای اسلامی با عربستان شد

امام جمعه نجف از دولت آل سعود به عنوان حکومت تروریستی یاد کرد و مجامع جهانی و کشورهای اسلامی را به قطع ارتباط با این دولت فراخواند.
حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، با اشاره به عملیات آزادسازی استان موصل گفت: مرحله دوم این عملیات با هدف آزادسازی محور سمت چپ موصل آغاز شده است. در این مرحله تاکنون برخی از فرماندهان ارشد داعش دستگیر و برخی از مناطق آزاد شده است.

وی به بعضی از مشکلات اجتماعی و آموزش عراق اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه تاکنون برخی از دانش آموزان کتاب درسی ندارند و وزارت آموزش و پرورش به عنوان مسؤول این مشکل باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

امام جمعه نجف ادامه داد: توزیع برنج فاسد در عراق جنایت بزرگ در حق مردم این کشور است و عاملان این اقدام باید هر چه سریعتر شناسایی و مجازات شوند.

حجت الاسلام قبانچی افزایش آمار طلاق را یکی دیگر از مشکلات عراق دانست و تصریح کرد: پیوند زناشویی باید بر اساس تعالیم اسلامی و به دور از فرهنگ غربی صورت گیرد تا دوام آن پایدارتر باشد.

وی در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه عنوان کرد: مسؤولان عربستان اعتراف کردند بیش از 2 هزار تن از شهروندان این کشور برای انجام اقدامات تروریستی به سوریه و عراق رفته‎اند. چرا مسؤولان عربستانی با مدارس تکفیری و محل‎های تغذیه فکری تروریسم مبارزه نمی‎کند؟

امام جمعه نجف تاکید کرد که کشورهای عربی و مجامع بین المللی باید در حمایت و پشتیبانی از نظام تروریستی آل‎سعود تجدید نظر و روابط با این کشور را قطع کنند.

وی با اشاره به بازداشت و فشار آل‎خلیفه علیه مردمی انقلابی بحرین گفت: انتشار فیلم رقص برخی از اعضای حکومت آل‎خلیفه با یهودیان صهیونیست در بحرین نشان دهنده بی تفاوتی این حکومت به خواسته‎های مردم است.

وی در بخش خطبه‎های دینی، میلاد حضرت عیسی (ع) را به مسیحیان جهان تبریک اظهار داشت: کشورهای غربی از تعالیم حضرت مسیح (ع) دور شده‎اند و امیدواریم کشورهای عربی سالروز ولادت این پیامبر الهی را با تمسک به افکار و اندیشه‎های حضرت مسیح (ع) زنده بدارند.

حجت الاسلام قبانچی با اشاره به سالروز رحلت آیت الله سید محسن حکیم گفت: حکومت‎های دیکتاتوری و ظالم برای اولین بار مجبور شدند که به عظمت مراجع اعتراف کنند.

وی ادامه داد: در دوران آیت الله حکیم هزاران تن از جوانان برای فراگیری علوم دینی به حوزه علمیه پیوستند و همچنین تحولات سیاسی و سرنگونی حکومت بعث نتیجه تلاش‎های این مرجع تقلید است./994/ب901/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات