۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۴۷۰۸۵۶
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه مطرح کرد؛

بیکاری؛ نگرانی اصلی جوانان/ تهاجم فرهنگی در کمین شهرهای کوچک

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه شهرهای سیرجان، بافت، شهر بابک، بردسیر، رابر در معرض تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارند، گفت: تهاجم ماهواره ای، اعتیاد و طلاق مشکلاتی هستند که در حال گسترش در این شهرها می باشند و فرهنگ آنها را تحت الشعاع قرار می دهند.
تهاجم فرهنگی

حجت الاسلام علی اصغر انصاری، نماینده طلاب و فضلای سیرجان، بافت، شهر بابک، بردسیر، رابر در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تشریح ظرفیت های فرهنگی و وضعیت توسعه حوزه علمیه در این شهر ها پرداخت و ابراز داشت: این پنج شهر از نظر فرهنگی نسبت به مناطق دیگر استان وضعیت بهتری دارند.

وی ادامه داد: در این شهرها هیأت های مذهبی بزرگ و فعالی وجود دارد، افزون بر هیأت های عمومی، هیأت های خانگی فراوانی هم در این شهرها وجود دارد که با همت جوانان اداره می شوند و فعالیت های فرهنگی خوبی هم در این مراسم ها صورت می گیرد.

حجت الاسلام انصاری در ادامه با اشاره به اینکه این شهرها دارای امام جمعه های فعال و با بصیرتی هستند، عنوان کرد: این شهرها از نظر علمی در سطح بالایی هستند به ویژه طلاب بافت که از هوش و استعداد بالایی برخوردار هستند و حتی جوانان این شهرستان در کنکور رتبه های برتر را کسب می کنند.

عضو مجمع نمایندگان حوزه افزود: علمای بزرگ از قدیم در شهر بابک رفت آمد داشتند و دروس اخلاقی که از قبل انقلاب در این شهرها داشتند در ذهن مردم مانده است، آیت الله یزدی یکی از علمایی بودند که در قدیم به سیرجان و شهر بابک آمد و رفت داشتند.

وی با بیان اینکه این چند شهرستان در دفاع مقدس نقش پررنگی داشتند، اظهار داشت: گردان هایی که از این شهرها به جنگ رفتند و تعداد شهدا، جانبازان و آزادگانی که این شهرستان ها داشتند نشان دهنده این بود که فضای فرهنگی و معنوی این شهرها در گذشته هم خوب بوده است.

خطر تهاجم فرهنگی دشمنان

حجت الاسلام انصاری افزود: ممکن است به خاطر تهاجم فرهنگی دشمن وضعیت فرهنگی این شهرها در حد مطلوب نباشد، ولی حوادثی مثل فتنه 88 و یوم الله 9 دی که اتفاق افتاد نشان داد که مردم از نظر فرهنگی شرایط نسبتا خوب دارند و گوش به فرمان ولایت فقیه هستند.

وی با بیان اینکه این شهرها هم در معرض تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارند، گفت: تهاجم ماهواره ای، فضای مجازی، اعتیاد، بحث های خانوادگی مثل طلاق مشکلاتی هستند که در حال گسترش در این شهرها می باشند و فرهنگ آنها را تحت الشعاع قرار می دهد.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه یکی از مشکلات اساسی در این شهرها را بیکاری جوانان دانست و اظهار داشت: بحث بیکاری در این شهرها باعث شده است که به هر حال خیلی از معضلات فرهنگی به وجود بیاید، با توجه به اینکه استان ما به استان سیستان و بلوچستان نزدیک است، بیکاری، مواد مخدر و اعتیاد دست به دست هم داده و مشکلاتی ایجاد کرده است.

امام جمعه شهر بابک در پایان ابراز کرد: با توجه به کم آبی و خشکسالی، این مناطق مشکلات زیادی هم در بخش کشاورزی و صنعت دارند که سبب نگرانی جوانان و قشر تحصیل کرده به وجود شده است./875/ت303/س

ارسال نظرات