۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۴۷۰۷۲۶
محمد جواد لاریجانی:

نفاق در عملکردهای سیاسی موجب خروج از دین می‌شود

لاریجانی با اشاره تلاش فتنه گران برای تشکیل دولت سکولار و سرنگونی نظام اسلامی، گفت: هاشمی جزیی از افرادی است که همراه انقلاب بودند اما امروزه به خاطر مواضع ناصحیح و نامشخص درباره نظام اسلامی و ولایت باید از او فاصله گرفت.
محمد جواد لاریجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، ظهر امروز در جمع وکلا و قضات دادگستری اصفهان، با اشاره به اهمیت برگزاری و گرامی‌داشت حماسه 9 دی، به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون تشکیل سیستم قضایی مبتنی بر فقه جعفری و مایه افتخار بودن چنین نظام قضایی اشاره کرد و گفت: اولین ویژگی اسلام بصیرت است.

وی در ادامه افزود: دعوت به خداوند محوریت بصیرت است، بصیرت باید مبتنی بر تفقه در دین باشد، در سیره اهل بیت(ع) نیز بصیرت همراه با تفقه در دین بوده و تفقه هم مبتنی بر استنباط احکام بر اساس ثقلین بوده و این موارد تشکیلاتی است که بصیرت را در این مکتب ساماندهی می‌کند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در مکتب اهل بیت(ع) دین مقوله‌ای اکتسابی و داشتنی نیست، در منظر ائمه معصومین(ع) اقامه دین مد نظر است، اقامه دین هم با دین داری معمولی متمایز و متفاوت است، اقامه دین اگر منحصر در نماز و روزه و امور شخصی باشد دیگر اختلافی به وجود نخواهد آمد و هرکسی مشغول به امور خود می‌باشد.

وی با بیان این که سران فتنه دین را تنها در زندگی خصوصی افراد و دولت و حکومت را سکولار و جدای از دین می‌خواهند، تصریح کرد: زمانی اقامه دین صورت گرفته است که این کار ما موجب ناراحتی و خشم کفار و مشرکین شود، رکن اصلی اقامه دین هم ولایت است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ادامه داد: ولی فقیه حاکمی است که مورد تأیید شرع است و مردم باید از او تبعیت و حمایت کنندو این حمایت از ولی فقیه نیز دارای اجر و ثواب است، آغاز بیداری سیاسی مسأله حاکمیت است که شیعیان با تدسی از مکتب اهل بیت(ع) و سیره ایشان نسبت به حاکمیت همواره حساس بوده‌اند چرا که مهمترین دغدغه شیعیان موضوع ولایت است.

لاریجانی اقامه سیره و روش اهل بیت(ع) را برای دشمنان خطرناک و مهلک توصیف کرد و گفت: به همین دلیل ازم است تا سیره اهل بیت(ع) را در پیش بگیریم، در ابتدای انقلاب دو حرکت اجتماعی وجود داشت، از طرفی مردم به دنبال پیاده شدن سیره ائمه معصومین(ع) در جامعه بودند و از طرفی هم اشخاصی نظیر بازرگان معتقد بودند دین تنها جاری در زندگی شخصی افراد است و در امور دولتی نمی‌تواند کارایی داشته باشد، در صورتی که اگر دین در امور حکومتی و دولتی کارایی نداشت دیگر نیازی به احکام معاملات و حدود و نظیر اینها نبود.

وی سیره اهل بیت (ع) را مبتنی بر دین مؤثر در امور حکومتی و دولتی دانست و اظهار کرد: در ابتدای نهضت اسلامی مردم ایران، دیگر کشورها فکر می‌کردند که ما پیشرفت نخواهیم کرد اما پس از مدتی به عنوان یک قدرت مدنی و یک کشور پیشرفته در منطقه شناخته شدیم و این موجب خشم دشمنان از انقلاب اسلامی شد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه فتنه سال 88 را تجربه‌ای برای ملت ایران عنوان کرد و افزود: موفقیت و پیروزی در برابر فتنه‌ها در میان مبانی نظام مقدس اسلامی قرار گرفته است، فتنه کودتایی به تمام معنا بود که با مشارکت دشمنان و جریانات داخلی برای ساقط کردن کشور شکل گرفته بود و متأسفانه کسانی که در انقلاب همراه با انقلاب بودند در این فتنه مشارکت کردند و در برابر ولایت ایستادند.

عامل اصلی فاصله گرفتن از انقلاب انحراف در تفکر دینی است

لاریجانی خاطرنشان کرد: هاشمی جزیی از افرادی است که همراه انقلاب بودند اما امروزه به خاطر مواضع ناصحیح و نامشخص درباره نظام اسلامی و ولایت باید از او فاصله گرفت، عامل اصلی فاصله گرفتن افراد از انقلاب انحراف آنها در تفکر دینی است، چنین جریانهایی در کشور ما وجود دارند و معتقد هستند دین برای حکومت نیست و تنها برای امور شخصی افراد است و لازم است حکومت سکولار باشد.

وی با اشاره به حمایتهای مالی گسترده غرب از فتنه، فتنه سال 88 را کودتایی پیچیده برشمرد که ریشه در انحراف در دین داشته و اظهار کرد: در میان اصلاح طلبان جریانی وجود دارد که معتقد است اسلام دین خصوصی است، این جریانات عقاید خود را علنی نمی‌کنند و به دنبال فرصت هستند تا بتوانند با نظام را از مسیر خود خارج کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه تصریح کرد: شخصی نظیر بازرگان اگر چه در دین منحرف بود اما منافق نبود و با صراحت و شفافیت حرف خود را می‌زدد اما جریان نفاق به دنبال دستیابی به فرصت است و برای این که بتواند به فرصتها دست پیدا کند سکوت کرده است و انحراف و مخالفت خود را علنی بیان نمی‌کند.

نفاق در عملکردهای سیاسی موجب خروج از دین می‌شود

وی انحراف از دین را بلایی عنوان کرد که ممکن است اصولگرایان نیز به آن مبتلا شوند و عنوان کرد: نفاق در عملکردهای سیاسی موجب می‌شود تا از دین خود خارج شویم، این موضوع باید موجب شود تا مراقبت کنیم از اسلام و انقلاب اسلامی فاصله نگیریم.

لاریجانی حمله به قوه قضاییه و رهبری را برنامه ریزی شده توصیف کرد و گفت: نقش ولی امر شجاع، اعتماد مردم به ولایت و رهبری، نقش ویژه قوه قضاییه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خنثی شدن فتنه بسیار مهم و مؤثر است، مردم ما از فتنه سال 88 درس دشمن شناسی گرفته‌اند و باید بدانیم که دشمن یک توهم نیست بلکه یک حقیقت است و اتهاماتی که به رهبری و قوه قضاییه وارد می‌شود اتفاقی نیست./1304/پ201/ج

ارسال نظرات