۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۴۶۸۰۶۶
سخنران حرم حضرت معصومه:

استغفار از عوامل جلب رحمت پيامبراكرم است

حجت الاسلام بیگدلی گفت: يكي از عوامل جلب رحمت پيامبراكرم(ص) استغفار است و خود آن بزرگوار با اينکه از گناه معصوم بودند، روزانه 70 مرتبه استغفار مي‌کردند تا دل خود را جلا دهند چرا که استغفار سبب جلب رحمت الهي مي‌شود.
حجت الاسلام زين العادين بيگدلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، حجت الاسلام زين‌العابدين بيگدلي شنبه شب در شام ميلاد پيامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) در مسجد سلمان کاشان، گفت: جامعه با پرهيز از اسراف و تجملات مي‌تواند رحمت پيامبر (ص) را به سوي خود جذب کند.

وي با اشاره به اين که پيامبر خاتم(ص) در قرآن کريم با صفت «رحمه للعالمين» معرفي شده است، افزود: رحمت رسول اکرم(ص) همانند رحمت پروردگار که در «بسم الله الرحمن الرحيم» به آن اشاره شده است بر دو نوع عام و خاص است که براي دريافت رحمت خاص پيامبر(ص) بايد شرايطي را در خود به وجود بياوريم.

حجت الاسلام بيگدلي به عوامل جذب رحمت خاص رسول اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: ترحم بر ديگران، احسان، استغفار و حيا از عوامل جذب رحمت خاص پيامبر اکرم(ص) است و بهره‌مندي از رحمت خاص به همت و اراده خود انسان بستگي دارد.

وي پرهيز از اسراف را يکي از مصاديق رحم بر فقرا دانست و بيان کرد: متاسفانه امروزه شاهد آن هستيم که نماهاي مجللي را براي ساختمانها مي‌سازند که نمونه بارز اسراف است، اما خوشبختانه در قم، شهرداري آنها را ممنوع اعلام کرده است.

به گفته اين خطيب توانا از ديگر عوامل جلب رحمت پيامبراكرم(ص) استغفار است و خود آن بزرگوار با اينکه از گناه معصوم بودند اما روزانه 70 مرتبه استغفار مي‌کردند تا دل خود را جلا دهند چرا که استغفار سبب جلب رحمت الهي مي‌شود.

وي محکم‌کاري در کار را از مصاديق احسان برشمرد و گفت: امروزه تقلب در جامعه غوغا مي‌کند براي مثال روي بطري مي‌نويسند ‹‹روغن آفتابگردان›› اما در واقع چنين نيست و از اينگونه تقلب‌ها در سطح وسيعي صورت مي‌گيرد.

حجت الاسلام بيگدلي به اتفاقاتي که هنگام ولادت حضرت محمد(ص) رخ داد از جمله فرو ريختن 14 کنگره از ايوان کسري و خاموش شدن آتشکده فارس بعد از هزار سال اشاره کرد و خاطرنشان کرد: از ديگر اتفاقاتي که در مقدمه ولادت رسول اکرم(ص) صورت گرفت حفظ کعبه از حمله سپاهيان ابرهه از سوی خود خداوند بود چرا که خانه کعبه تنها در همان يک مورد توسط خداوند حفظ شد و در ساير موارد بارها توسط عوامل طبيعي و غير طبيعي تخريب شد.

وی در ادامه به اسامي پيامبر اکرم(ص) در قرآن اشاره کرد و توضيح داد: از جمله اسامي پيامبر «سين» است که در قرآن کريم عبارت «يس» داريم که «ي» حرف ندا است و «س» نام آن بزرگوار است که از جمله لطائف قرآني اين مطلب است که پيامبراكرم(ص) حقيقت انسان است و در کلمه «انسان» حرف «س» در وسط و قلب دو ‹‹الف›› و ‹‹نون›› آمده است که اشاره به اين حقيقت دارد.

لازم به ذكر است، مسجد سلمان فارسي خيابان امير كبير يكي از مساجد فعال شهرستان كاشان در امور فرهنگي است كه چندين سال متوالي است سلسله بحث هاي بصيرتي اخلاقي به همت و تلاش امام جماعت اين مسجد، حجت الاسلام سيد محمد لاجوردي برگزار مي شود./202/1307/ب1

ارسال نظرات