۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۴۶۷۵۴۸
مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان:

نقش پژوهش از مطالعه مهم‌تر است

حجت الاسلام زمزم زاده با بیان اینکه نقش پژوهش از نقش مطالعه بیشتر و بالاتر است، گفت: بحثی که امروزه در تمام دنیا مورد قبول دانشمندان و محققان قرار گرفته این است که نقش پژوهش از نقش مطالعه بیشتر و بالاتر است، همچنین متاسفانه فرهنگ مطالعه که در جامعه ما رواج پیدا کرده در حالی که پژوهش یک مقوله بسیار کاربردی تر و جدا از مطالعه و تحقیق است.
حجت الاسلام زمزم زاده هفته پژوهش

حجت الاسلام روح الله زمزم زاده مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار داشت: امروزه محققان به این نتیجه رسیده اند که اگر بخواهیم تولید علم و ارائه علم داشته باشیم باید بیش از آن که آثار دیگران را مطالعه کنیم به سمت پژوهش حرکت کنیم.

وی افزود: بحثی که امروزه در تمام دنیا مورد قبول دانشمندان و محققان قرار گرفته این است که نقش پژوهش از نقش مطالعه بیشتر و بالاتر است، همچنین متاسفانه فرهنگ مطالعه در جامعه ما رواج پیدا کرده است در حالی که پژوهش یک مقوله بسیار کاربردی تر و جدا از مطالعه و تحقیق است.

حجت الاسلام زمزم زاده تصریح کرد: علت اصلی پیشرفت غرب در علوم تجربی اهمیت دادن ویژه ای به پژوهش بود، از این رو بودجه هایی به پژوهش اختصاص دادند که ما حتی نمی توانیم باور کنیم و غرب به علومی دست پیدا کرده است که ما بسیار از آنها دور هستیم، بنابراین اگر ما برای پژوهش سرمایه گذاری می کردیم و دانشجویان و طلاب پژوهش محور می شدند امروزه محتاج غرب نبودیم.

مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه بیان کرد: ما به دنبال استقلال و رشد هستیم از این رو به جای اینکه بودجه های خود را خرج کارهای بیهوده کنیم باید برای پژوهش محوری اقدام کنیم و امروزه ثابت شده است رسیدن به علم با بحث پژوهش و تحقیق است و کسانی سالم تر هستند و علم بیشتری در اختیار دارند که پژوهش آنا بیشتر است.

وی ادامه داد: پژوهش هایی که در جامعه صورت می گیرد به سمت تولید علم و کاربردی حرکت کرده است از این رو مشکلی که امروزه وجود دارد این است که نهادها از این پژوهشها و تحقیقات استفاده کاربردی نمی کنند.

مسؤول معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه خاطرنشان کرد: علم ساز بودن و تولید علم مربوط به افرادی است که با مبانی علمی آشنایی داشته باشند و زمانی که با مبانی علمی آشنایی پیدا کردند باید نظریه پردازی کنند که این کارها به تولید علم منجر می شود، از این رو کسانی می توانند پژوهشگر شوند که پله به پله مراتب علمی را طی کرده باشند.

حجت الاسلام زمزم زاده در پایان گفت: به دانشجویان و طلاب توصیه می کنم دروس پایه و ابتدایی خود را که زیرساختهای فکری آنها را تشکیل می دهد به خوبی آشنا شوند براین اساس کسانی که می توانند به تولید علم برسند که پایه های علمی آنها از ابتدای تحصیلات محکم و قوی شده باشد./302/866/ب1

ارسال نظرات