۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۴۶۷۳۴۹

 همایش بزرگ علمای شیعه واهل سنت هرمزگان در بندر لافت برگزار شد/ کاشت درخت وحدت در هرمزگان

همزمان با آیین های ویژه هفته وحدت به مناسبت میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد(ص)، همایش بزرگ وحدت اسلامی با حضور نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در بندر تاریخی لافت جزیره قشم برگزار و با حضور علمای شیعه و اهل سنت، درخت وحدت در این بندر کاشته شد.
همایش وحدت همایش وحدت همایش وحدت همایش وحدت همایش وحدت همایش وحدت همایش وحدت همایش وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، ربیع بهترین فرصت برای وحدت بین امت اسلامی است، امروز باید بدانیم که در پناه قرآن کریم است که خداوند دستان ما را گرفته و به سوی نور راهنمایی می کند از این رو برای رستگاری و وحدت باید به قرآن پناه برد.

امروز دشمنان اسلام به نام قرآن متاسفانه کارهایی را صورت می دهند که مصداق ظلمات و خروج من النور الی الظملات است حال آنکه کتاب خدا باید اساسی برای وحدت اسلامی و خروج از ظلمات به سمت نور و هدایت الهی باشد.

در دین مبین اسلام به وحدت اهمیت زیادی داده شده است، شیعه و سنی نیاز به وحدت دارند تا دشمنان از آنها ناامید شوند و شیعه و سنی باید در زمینه‌های مشترک با هم همکاری کنند.

امام خمینی (ره) بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران شرکت در نماز جماعت اهل تسنّن و اقتدا به آنان را جایز دانسته و بارها تأکید فرموده است: هرکس بین شیعه و سنی تفرقه بیندازد، نه شیعه است، نه سنی. و در جای دیگر چنین می فرماید: تفرقه از شیطان و وحدت کلمه از رحمان است.

جای ذره ای شک و تردید نیست که تنها راه رسیدن به وحدت و یگانگیِ پایدار میان این دو برادرِ دشمن شده، در برابر این دشمن های برادر شده، حرکت از متن مذهب محمدی و علوی خویش و تکیه بر کتاب قرآن است.

اتهام ریشه تمام اختلافات در جوامع اسلامی است

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در همایش بزرگ وحدت اسلامی که در سالن همایش مجتمع ارسلان لافت برگزار شد از اتهام به عنوان ریشه تمام اختلافات در جوامع اسلامی نام برد و گفت: وجود اختلاف در مذهب امری طبیعی است اما آنچه امت اسلامی را در کشورهای اسلامی به جان هم انداخته، اتهاماتی است که با برنامه ریزی دشمنان اسلام طراحی می شود.

وی با اعلام اینکه علمای اسلام باید در یک فرآیند همدلی با هدف تقویت وحدت امت اسلامی مسائل روز را با دقت بررسی کنند، افزود: کسانی که دانسته و یا ندانسته اختلافات مذهبی را بزرگ می کنند در حقیقت به اسلام، انقلاب اسلامی و شهدا خیانت می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تاکید کرد: همه باید از روند اختلاف در جوامع اسلامی به عنوان خواست دشمن جلوگیری کنیم.

آیت الله نعیم آبادی همچنین تاکید داشت: تهمت و افترا سیاه‌کننده چهره انسان‌هاست و باید به شدت از آن پرهیز کرد.

امام جمعه بندرعباس در ادامه تاکید موکد کرد: شیعه و سنی باید از یکدیگر چهره‌های روشن بسازند و از نقاط وحدت خود سخن بگویند.

اخلاق در کنار دانش نیاز ضروری جامعه اسلامی است

در ادامه این همایش، شیخ محمد علی امینی رییس حوزه علمیه اهل سنت بندرلنگه و امام جمعه روستای طبل جزیره قشم نیز از قرار گرفتن اخلاق در کنار دانش به عنوان نیاز جامعه اسلامی یاد کرد.

وی گفت: به لطف خدا و در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ما قوی ‌ترین مراکز آموزش اخلاق اسلامی در جهان هستند.

امام جمعه روستای طبل جزیره قشم در ادامه افزود: هرگاه اخلاق در کنار دانش قرار بگیرد نتیجه‌اش گرانمایگی رفتاری و وحدت رویه و وحدت کلمه است که در جامعه امروز آن را به خوبی می‌بینیم.

شیخ امینی با اعلام اینکه دشمنان در کمین امت اسلامی نشسته اند، افزود: تنها راه مقابله با این تهدیدات، ترویج روحیه مهربانی در میان مؤمنان است و امت اسلامی باید اختلافات را در درون جامعه خود حل کنند و اجازه ندهند کسانی خارج از مرزهای اسلامی برای آنان تصمیم گیری کنند.

 

وی ادامه داد: همه ما باید تلاش کنیم در چارچوب دین برای جوامع اسلامی الگو باشیم و بدانیم که خشم و ناراحتی خود را بر سر چه کسانی خالی کنیم.

جامعه نخبگان با هم‌اندیشی پیش‌قراولان در پی زدودن اختلافات فرضی باشند

سپس حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرستان قشم هم در این همایش به تبیین علمی تلاش پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) برای وحدت میان همه دل‌های عاشق عبودیت از روزی که گل‌بانگ لااله الا الله بر آن بنده برگزیده نازل شد، پرداخت.

حجت الاسلام رضا جوکار به وجوه اشتراک شیعه و سنی در مسائل مختلف اشاره کرد و گفت: وظیفه علما گسترش تفکر خیرخواهی و رهنمون کردن جامعه به سمت سعادت است و جامعه نخبگان باید در سایه امنیت با هم‌اندیشی پیش‌قراولان در پی زدودن اختلافات فرضی باشند.

وی، پیامبر اعظم (ص) را محور وحدت دانست و گفت: آیه آیه قرآن که بر قلب پیامبر نازل شده بر تقویت وحدت و اجتناب از اختلاف تاکید کرده و امکان ندارد کسی از چنین شخصیتی و کتاب قرآن پیروی کند و در مسیر تفرقه قرار بگیرد.

امروز دنیا بیش از هر زمانی نیازمند مرور اندیشه های نبی مکرم اسلام است

همچنین، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم هم در این همایش با اشاره به آیات قرآن کریم و نقش وحدت‌آفرین این کتاب الهی به تبیین علمی اهمیت وحدت کلمه از دیدگاه اسلام پرداخت.

وی گفت: پیامبر اعظم (ص) با اخلاق و خوی و منش بی همتای خود هسته وحدت مسلمانان و همه بشریت است و امروز دنیا بیش از هر زمانی به مرور اندیشه های نبی مکرم اسلام نیاز دارد.

امام جمعه اهل سنت قشم از نامگذاری هفته وحدت به عنوان اقدام تاثیرگذار حضرت امام خمینی (ره) نام برد و ادامه داد: رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران با انتخاب هفته وحدت، بذر همدلی را میان مردم مسلمان شیعه و اهل سنت ایران و دیگر نقاط جهان کاشت و اجازه نداد دشمنان از اختلافات مذهبی برای ضربه زدن به اصل اسلام عزیز استفاده کنند.

قدردانی امام جمعه بندرعباس از رییس تبلیغات اسلامی قشم

در حاشیه این همایش، آیت الله نعیم آبادی از حجت‌الاسلام احمد غلامی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم با اهدای لوح سپاس تقدیر کرد.

در بخشی از این لوح تقدیر آمده است: یقینا در این مقطع از تاریخ اسلام، هر مسلمان در این جهان وظیفه ای بس خطیر برعهده دارد یکی از وظایف مهم ارزشمند تلاش در جهت حفظ وحدت مسلمانان و جلوگیری از توطئه های دشمنان است.

اکنون که به فضل الهی همایش وحدت و بیداری اسلامی در فضایی آکنده از عطر وحدت و معنویت به سرانجام رسیده، برخود می بالیم که قدردان زحمات همه تلاشگران این عرصه مهم باشیم.

بدینوسیله از اهتمام شما در حفظ وحدت و فرهنگ تقرب مذاهب تقدیر نموده و موفقیت روز افزون حضرتعالی را در پناه قرآن و خداوند منان خواستاریم.

کاشت درخت وحدت در قشم

به مناسبت هفته وحدت و میلاد نبی اکرم(ص) و در بخش آغازین همایش بزرگ علمای شیعه و اهل تسنن، آیت‌الله نعیم‌آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، حجت‌الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرستان قشم و شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم با تاکید بر لزوم وحدت کلمه و اتحاد مسلمین، درخت وحدت را در بندر لافت قشم کاشتند.

گفتنی است، همایش بزرگ علمای شیعه و اهل سنت با حضور تعداد کثیری از دانش‌آموختگان و دانشجویان مدارس مذهبی و دانشگاه‌ها و علمای مذهبی و امامان جمعه مساجد با هدف اشاعه روحیه وحدت گرایی در مجتمع بزرگ تجاری ارسلان لافت برگزار شد./503/851/ب1

ارسال نظرات