۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۴۶۶۳۸۳
عضو هیأت علمی جامعه المصطفی تبیین کرد؛

لزوم توجه به بعد ملکی و ملکوتی زندگی پیامبر اکرم

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی گفت: بخش زندگی خانوادگی پیامبر(ص) را به راحتی کنار برده ایم اما پیامبر یک زندگی خانوادگی داشته و در جامعه با مردم زندگی می کردند؛ پیامبر اکرم(ص) در کنار بعد ملکوتی خود، بعد ملکی هم دارد.
سیره نبوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، قاسم جوادی عصر امروز در نشست علمی سیره نبوی در انسجام خانواده و جامعه که در سالن کنفرانس دانشگاه مجازی المصطفی در قم برگزار شد، خاطرنشان کرد: حفظ وحدت جامعه برای پیامبر گرامی اسلام(ص) یک اصل اساسی است که این اصل نباید دچار تزلزل شود و پیامبر(ص) به گونه ای به این اصل توجه دارند که مبادا مسأله ای به وجود بیاید که در آینده بتواند به عنوان یک مشکل در جامعه نمود پیدا کند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با بیان این که جنگ و صلح سیره پیامبر اکرم(ص) نیست، اظهار داشت: اینکه ارتش پیامبر(ص) وارد مکه می شود و فرمانده لشکرش اعلام می کند که امروز روزی است که سرها از بدن جدا می شود و غیره، پیامبر(ص) در حساس ترین موقعیت فرمانده خود را به خاطر این مسائل برکنار می کند.

وی افزود: سپس جامعه ای که پیامبر اکرم(ص) در رأس آن قرار داشت، قبیله بود و فرمانده لشکرش را بر کنار کرد که مبادا به خاطر مسائلی مشکلی به وجود بیاید و از طرف دیگر فرزند همان قبیله را فرمانده می کند که از مشکلات دیگر جلوگیری شود و می فرماید که امروز روز عزت قریش است.

جوادی با اشاره به دیدگاهی اشتباه در بین برخی از افراد نسبت به زندگی پیامبر(ص) گفت: یکی از مسائلی که شاید سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) در بین ما خیلی مطرح نیست، این است که به سراغ پیامبر و امامی رفتیم که مد نظر خودمان بود و برخی می گویند در جایگاهی قرار گرفته که خیلی نمی تواند برای من الگو باشد و اگر کاری را انجام داده به خاطر جایگاه پیامبری او است.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: این در صورتی است که در قرآن می خوانیم که پیامبری از جنس خودتان برایتان فرستادیم؛ بخش زندگی خانوادگی پیامبر(ص) را به راحتی کنار برده ایم اما پیامبر یک زندگی خانوادگی داشته و در جامعه با مردم زندگی می کردند؛ پیامبر اکرم(ص) در کنار بعد ملکوتی خود، بعد ملکی هم دارد.

وی خاطرنشان کرد: باید امامی را مطرح کنیم که ملکی و ملکوتی است؛ آیا امام علی(ع) در حوادث بعد از پیامبر همه چیز را تعطیل کرد یا این که در مدت کوتاهی با فراهم کردن وحدت جامعه، نمی گذارد کم ترین تنش را به وجود بیاورد با این که توانایی آن را داشت./822/202/ب3

ارسال نظرات