۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۴۶۵۸۷۶
حجت الاسلام جلالی:

برخی خطوط قرمز در مذاکرات نقض شد

مسؤول دفتر آیت الله مصباح یزدی با بیان این که می گویند ما در هسته ای بدون اجازه رهبری قدمی برنداشتیم در حالی که خطوط قرمز رهبری را زیرپا گذاشتید، افزود: حق ولایت را بشناسید و اعلام کنید اشتباه کردید.
حجت الاسلام جلالی توافق هسته ای ایران و پنج بعلاوه یک برجام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام محمد حسین جلالی، رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی، چهارشنبه شب در نوزدهمین یادواره 16 شهید پایگاه ابوعمار و مسجد امام حسن عسگری(ع) بهشهر با بیان این که علما از نعمات بررگ جامعه ما هستند، گفت: علما و بزرگان دینی به عنوان در گرانبها در جامعه دینی نقش مهمی عهده دار هستند.

وی در ادامه سخنان خود با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) افزود: این امام همام بسیار مظلوم هستند و در 28 سالگی از دنیا رفتند که شش خلیفه جاهل عباسی را درک کردند و در مجموع شش سال امامت کردند.

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) در این مدت، سه خلیفه عباسی امام را در زندان و قلعه نگه داستند تا مردم به این چراغ هدایت دسترسی نداشته باشند که در همین عسکر و زندان مسموم و به شهادت رسیدند و اکنون حرم ایشان هم مظلوم است و بعد از هزار و 400  هنوز کینه از این امام دارند.

وی با بیان این که باید بدانیم انقلاب اسلامی ایران با انقلاب های دنیا متفاوت است، ادامه داد: انقلاب های مختلف دنیا در مدت زمان خاصی خاموش شدند و انقلاب اسلامی بعد از 37سال درخشان، شاداب تر، ماندگار و جاودانه به سوی اهداف متعالی در حرکت است.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که یادواره های شهدا گواه زنده بودن و پویایی انقلاب است، خاطرنشان کرد: رازماندگاری انقلاب، دین مداری، دین باوری و اسلام خواهی است و انقلاب های دیگر در پی آب، نان و لباس بودند و انقلاب ما با تقدیم 230 هزار شهید و خانواده شهدا فرزندان خود را برای اسلام و قران و دبن خدا به جبهه فرستادند.

وی با بیان این که آفت و آسیب های دین ما متفاوت است، افزود: یکی از این آسیب ها ضعف در اندیشه اسلامی است که مسؤولان و مدیران ارشد کشور نسبت به اسلام و شناخت به اسلام شناخت مورد انتظار را ندارند.

مسؤول دفتر آیت الله مصباح یزدی با اشاره به این که اینکه امام راحل فرمودند به داد اسلام برسید و اسلام در خطر است به دلیل عدم شناخت واقعی اسلام است، افزود: 90 درصد از مسؤولان، ولایت فقیه را به عنوان نایب امام زمان که حکم او حکم امام زمان است باور ندارند.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که دین تنها نماز و روزه نیست، افزود: بلکه دین یک بسته، مجموله و کارخانه ای است که باید همه قطعات آن کامل باسد تا به مرحله تولید و موفقیت برسد.

وی ادامه داد: اینکه نماز و روزه باشد اما احکام، اقتصاد و مسائل مختلف اسلامی باشد برخی مسؤولان باور ندارند مدیریت دینی با ولایت فقیه می تواند موفق باشد. 

مسؤول دفتر آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: وقتی مسؤول می گوید پول برای کنسرت داریم اما برای اعتکاف و یادواره نداریم و نماینده مجلس می گوید اگر امام رضا(ع) هم بود در کنسرت ها شرکت می کرد این ضعف در اسلام و قرآن و دین است.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که برخی نمی دانند حکم ولی فقیه واجب و تخلف از آن گناه است، افزود: اما این را خانواده شهدا و مردم ولایتمدار ما می دانند.

وی با اشاره به این که همه قوانین و مسؤولیت ها مشروعیتش به ولایت فقیه و مشروعیت ولی فقیه از خدا است، تصریح کرد: اگر رییس جمهوری با تمام آرا انتخاب شود اما ولی فقیه ایشان را نصب نکند در حکم طاغوت است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ما در آزمون ولایت هستیم که باید مراقب باشیم، گفت: ائمه اطهار(ع) که  255سال امامت داشتند از امام علی(ع) تا امام زمان(عج) انسان کامل هستند و در ولایت توقف نداریم.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که ولایت از بی باوری می نالد و امام علی(ع) با بی یاوری خانه نشین می شود و امام حسن(ع) در بی یاوری چاره ای جز صلح نمی بیند، خاطرنشان کرد: اینکه اسلام و احکام اسلام را بشناسیم مهم است و باید بر روی مبانی اندیشه اسلام کار و برای آينده نیروسازی کنیم و جوانان با این مبانی آشنا شوند.

وی با بیان این که ضعف شناخت و معرفت از آسیب های ما است که باید در آموزش اندیشه اسلامی تلاش شود، تصریح کرد: دنیاطلبی و ثروت اندوزی از دیگر آسیب های ما در جامعه است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که اکنون ربا کمر همه را شکسته و روز به روز بر طبقات بانک بالا می رود، گفت: هوای نفس و بدعت گذاری ها خطرناک و بلای جان است.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که بوی اشرافیت و زراندوزی در برخی از مسؤولان مشاهده می شود و دنیاطلبی برای مملکت افت است، خاطرنشان کرد: مسأله فیش های نجومی از همین اشرافی گری و زراندوزی ها است که به فرموده رهبری به بیت المال دستبرد زدند و باید اموال به بیت المال برگردانده شود.

وی با بیان این که ولایت می گوید تخلف است و برخی می گویند قانونی است، تصریح کرد: سه سال و نیم همه هم و غم شما بر روی آمریکا بود و رهبری فرمودند آمریکا قابل اعتماد نیست ما بیش از صدبار از آمریکا گزیده شدیم اما گفتند ما زبان بین الملل می دانیم و حق را می گیریم اما نطنز را شخم زدید و سانتریفیوژها را دور انداختید و همه را از بین بردید و قلب راکتور اراک را ببرون آوردید و سیمان در دهانش گذاشتید، الآن آمریکا می گوید ایران به تمام تهعدات جواب داد اما قانون سنا برای ده سال دیگر یعنی چه؟ زبان بین الملل این بود که سرمایه بیت المال بر باد رفت.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که می گویند ما در هسته ای بدون اجازه رهبری قدمی برنداشتیم در حالی که خطوط قرمز رهبری را زیرپا گذاشتید، افزود: حق ولایت را بشناسید و اعلام کنید اشتباه کردید.

وی با بیان این که آمریکا از شجاعت شهدای مدافع حرم و ولایتمداری و بصیرت ما ترس دارد، تصریح کرد: آمریکا از عظمت مقاومت عصبانی هستند و باید خوار شوند و با مشکلات مأیوس نشوید و خبرهای خوشی برای جهان اسلام در راه است.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که عدم شناخت به امامت و ولایت و اسلام مشکل جامعه ما است و ضعف شناخت و دنیاطلبی و زراندوزی از جمله آسیب ها و مشکلات جامعه ما است، افزود: قرآن و محبت اهل بیت (ع) نجات دهنده جامعه ما و بشریت است که باید با استفاده از آن سعادت خود را تضمین کنیم./1317/پ202/ج

ارسال نظرات