۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۴۶۵۸۱۱

کتاب تأثیر شناخت بر خودسازی انسان در بازار نشر

کتاب تأثیر شناخت بر خودسازی انسان از سوی مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شد.
کتاب تأثیر شناخت بر خودسازی انسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب تأثیر شناخت بر خودسازی انسان نوشته سمانه مطلق مجد با شمارگان 1150 جلد از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شد.

 

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «تنظیم افکار، احساسات و رفتار، نقش مهمی در موفقیت و سعادت انسان دارد و بدون آن نمی توان به اهداف والای انسانی دست یافت. در این میان تفکر و شناخت نقش مؤثری دارند، زیرا آنچه از راه تفکر و شناخت برای فرد حاصل می شود، بر اخلاق و رفتار فرد اثر گذاشته و در عمل فرد مجسم می شوند؛ به عبارت دیگر، تنظیم و رهبری فکر و شناخت می تواند در کسب اخلاق و دوری از صفات ناپسند، مؤثر باشد.

 

متون دینی ما، یعنی قرآن و حدیث، در این باره مطالب گرانبهایی ارائه کرده اند؛ لذا شایسته است با فهمی دقیق از این متون، به بررسی این موضوعات بپردازیم. حال پرسش اساسی این است که: افکار و شناخت انسان چگونه باید تنظیم شود تا احساس و رفتار مناسب، شکل گیرد و دین چه الگویی برای شناخت انسان ارائه کرده است؟

 

اگر بتوان محتوای فکر و نیز شناخت انسان را با آنچه در آیات و روایات آمده و واقعیت هایی که خداوند در این جهان تنظیم کرده است مطابقت داد، به آرامش حقیقی دست می یابیم، نه آرامش موقتی و محصول وهم و خیال».

 

این کتاب در پنج فصل با عناوینی همچون «جایگاه و نقش شناخت»، «تأثیر شناخت خود در اصلاح اخلاق»، «تأثیر شناخت خداوند در اصلاح اخلاق»، «تأثیر شناخت دنیا و آخرت در اصلاح اخلاق» و «تأثیر شناخت پی آمد در اصلاح اخلاق» تهیه و تنظیم شده است.

 

تفکر و شناخت مهم ترین راهکار برای نیل به اخلاق پسندیده و دوری از رذائل است. از این رو در قرآن و روایات بر شناخت فرد در خصوص یک سلسله معرفت های بنیادی در اصلاح اخلاق تأکید جدی شده است.

 

هدف این تحقیق آن است که روشن سازد در قرآن و احادیث، برای اصلاح رذایل و تقویت فضایل اخلاقی از چه نوع شناخت هایی استفاده شده است. یافته های این پژوهش نشان می دهد که هر صفت اخلاقی از مدل شناختی خاصی پیروی می کند که با دیگر صفات متفاوت است.

 

کتاب تأثیر شناخت بر خودسازی انسان نوشته سمانه مطلق مجد با شمارگان 1150 جلد و به قیمت 16000 تومان در 268 صفحه  و به صرت قطع رقعی از سوی انتشارات مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شد./907/پ202/ق

ارسال نظرات