۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۴۶۴۱۹۲
کارشناس مسائل ديني:

خلق نيک از الزامات انجام امور فرهنگي است

کارشناس مسائل ديني با بيان اينکه پيامبر اسلام(ص) داراي خلقي عظيم و مسلط بر اخلاق خود بود، گفت: پيامبر اسلام(ص) بهترين الگو براي انسان است.
حجت الاسلام سيد حسين مسعودي علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد حسين مسعودي علوي دوشنبه شب در تکيه حضرت علي اکبر(ع) در جوار مضجع نوراني حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) دارالسياده علوي کاشان، با تأکيد بر اينکه پيامبر اسلام(ص) بهترين الگو براي انسان است، گفت: پيامبر اسلام(ص) داراي ظرفيتهاي علمي بسياري بود که مردم جاهل زمانه نمي توانستند از داشته هاي ايشان استفاده کنند و اميرمؤمنان(ع) تنها کسي بود که مي توانست از ظرفيتهاي علمي پيامبر اکرم(ص) استفاده کند.

وي افزود: مردم توان درک بيان و علوم پيامبر اسلام(ص) را نداشتند و ايشان توانست با اخلاق نيک خود تعداد بسياري از مردم را به دين مبين اسلام جذب کند.

حجت الاسلام مسعودي علوي با بيان اينکه پيامبر اسلام(ص) داراي خلقي عظيم و مسلط بر اخلاق خود بود، گفت: اگر پيامبر(ص) زودرنج، بدخود، تندخود و کم تحمل بود، نمي توانست در جذب مردم به دين اسلام موفق باشد.

کارشناس مسائل ديني، اخلاق نيک را از الزامات انجام امور اجرايي، ترويجي و فرهنگي دانست و بیان کرد: پيامبر اسلام(ص) مي فرمايد پنج چيز است که من از آن به خدا پناه مي برم که ترس يکي از موارد است.

وي با بيان اينکه جُب به معناي ترس و نه ترس از خدا است، گفت: برخي در امور زندگي از مواردي مي ترسند که خداوند با صراحت در قرآن عنوان کرده است که نمونه آن ترس از ازدواج در برخي جوانان است.

حجت الاسلام مسعودي علوي با اشاره به بخل به عنوان دومين مورد، افزود: خداوند مي فرمايد، جواني با سخاوت که هر گناهي را مرتکب مي شود از سالخورده بخيل که عمري  در سجده بوده نزد من عزيزتر است.

وي با بيان اينکه پيامبر اسلام(ص) به امام علي(ع) مي فرمايد گرانبهاترين نعمت خداوند، عمر است، گفت: فرصتها مانند ابر بهاري مي گذرند و چگونه گذراندن عمر يکي از سؤالات شب اول قبر است.

کارشناس مسائل ديني، چهارمين مورد را وسوسه هاي شيطان عنوان کرد و افزود: هيچ گناهي را نمي توان به شيطان نسبت داد چراکه شيطان وسوسه و امر به گناه مي کند و انسان مجري است.

حجت الاسلام مسعودي علوي با بيان اينکه پنجمين موردي که پيامبر اسلام(ص) از آن به خداوند پناه مي برد فشار قبر است، گفت: سخن چيني، غيبت و عدم طهارت موجب فشار قبر مي شود./202/1307/ب1

ارسال نظرات