۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۴۶۳۸۳۳
استاد جانباز حوزه علمیه:

ولایت محوری ریشه بسیجی بودن است

استاد جانباز حوزه علمیه ریشه بسیجی بودن واقعی را ولایت محوری دانست و گفت: چرا ما می گوییم امام علی(ع) نخستین و برترین بسیجی در تاریخ است چون سرا تا پای وجود مبارکش را عشق و علاقه به ولیّ زمان یعنی پیامبر گرامی اسلام(ص) فرا گرفته بود و از ایشان اطاعت پذیری محض داشت.
دیدار بسیجیان با مقام معظم رهبری

حجت الاسلام مسعود محمدمفخمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به خصوصیات منحصر به فرد بسیجیان، گریزی به صحبت های رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان داشت و با بیان اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب نخستین بسیجی در تاریخ امام علی(ع) است اظهار داشت: یک بسیجی باید جامع همه کمالات در وجود خود باشد که در غیر این صورت نام بسیجی بر کسی گذاشتن سخن گزافی است.

استاد جانباز حوزه علمیه ریشه بسیجی بودن واقعی را ولایت محوری دانست و تأکید کرد: چرا ما می گوییم امام علی(ع) نخستین و برترین بسیجی در تاریخ است چون سرا تا پای وجود مبارکش را عشق و علاقه به ولی زمان یعنی پیامبر گرامی اسلام(ص) فرا گرفته بود و لحظه ای نسبت به پیامبر غافل نبود و از ایشان اطاعت پذیری محض داشت.

ولایت پذیری مانع اختلافات مذهبی

وی تصریح کرد: اگر این ملاک و معیار را در زندگی های فردی و اجتماعی خودمان پیاده کنیم دیگر شاهد هیچ اختلافی در بین هیچ مکتب و مذهبی با دیگر مذاهب و مکاتب نخواهیم بود؛ منظور از ولایت پذیری در مذاهب الهی پیروی از دستورات همان مذهب است؛ یک مسیحی وقتی واقعا دستورات حضرت عیسی(ع) را در زندگی اجرا کند و یهودی حقیقتا مطیع فرامین حضرت موسی(ع) باشد و مسلمان تابع پیامبر گرامی اسلام شود اختلافات و معضلات جامعه جهانی برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام محمد مخفی بسیجی بودن مسؤولان را نیز مسأله ای ضرورت دانست و با تأکید بر لزوم خالص شدن آنها از آلودگی ها عنوان داشت: با توجه به این صحبت ها همه ما فهمیدیم یک فرد جدای از مسؤولیتی که دارد اگر بسیجی باشد چه برکات زیادی به همراه دارد، حال اگر همین فرد عنوان حقوقی هم پیدا کرد و پست و مقامی داشت به مراتب ضرورت این مسأله بیشتر به چشم می آید و از همین رهگذر ولایت پذیری هم وجوب بیشتری پیدا می کند.

مسؤولان در ولایت پذیری کوتاهی نکنند

وی خاطرنشان کرد: مسؤولان الگوی مردم در جامعه هستند، بنابراین اگر آنها در ولایت پذیری و اطاعت از دستورات خدا و اهل بیت(ع) و به تعبیر ما بسیجی بودن کم بگذارند فردای قیامت پاسخگوی اعمال خود نخواهند بود.

استاد جانباز حوزه علمیه با اشاره به ضرورت تبعیت از ولایت فقیه به عنوان مصداق بارز ولایت پذیری در دوران کنونی ابراز داشت: مطابق ادامه آیه شریفه «اطیعوا الله و اطیعو الرسول» که خداوند می فرماید هروقت بین شما نزاع پیش آمد به خدا و پیامبر یا امام مراجعه کنید، در دوران کنونی که عصر غیبت معصوم است باید به شبیه ترین مردم به معصوم مراجعه کنیم که امروز همان ولایت فقیه مطلقه فقیه و سکان دار آن رهبر معظم انقلاب است./1330/302/ب3

ارسال نظرات