۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۴۵۸۹۲۸
مسؤول امور مساجد اداره تبليغات اسلامي کاشان:

انقلاب اسلامي به عنوان ام القراي اسلام درجهان اسلام مي درخشد

مسؤول امور مساجد اداره تبليغات اسلامي کاشان، گفت: انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد تا ايران به عنوان ام القراي اسلام درجهان اسلام بدرخشد كه درخشيده است اما تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله دارد و قرآني كه سراسر نوراني است بايد كوچه و محله و بازار و اداره را نوراني كند اما مورد قبول نيست.
حجت الاسلام حسن صنعتكار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام حسن صنعتكار سه شنبه شب در محفل قرآني هفتمين دوره مسابقات سراسري قرآن و حديث حوزه هاي علميه سراسر کشور در مسجد الزهرا(س) كاشان، گفت: خداوند در آيه 15 سوره مائده مي فرمايد ‹‹قَدْ جاءَکُمْ مِنَ اللَّهِ نُورٌ وَ کِتابٌ مُبينٌ›› از سوي خدا نور و كتاب مبين براي گروهي كه مي خواهند خدا را تبعيت كنند و رضاي خدا را دنبال كنند خط و مشي خدا را داشته باشند فرستاده شده است.

وي افزود: اين كتاب آسماني و اين پيامبرگرامي وسيله هدايت براي ما انسانها است و قرآن و انبياء الهي براي اين است كه ما انسانها را به خدا برسانند و از ظلمت و جهل و ناداني دور كنند.

حجت الاسلام صنعتكار، گفت: خدا در قرآن مي‌فرمايد ‹‹إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ›› اين كتاب هدايتگر انسانها است و  قرآن انسانهايي را كه قوام و محكمي داشته باشند را هدايت مي كند، قرآن هركسي را هدايت نمي‌كند و تنها انسانهايي را كه قوام و محكمي داشته باشند هدايت مي‌كنند.

وي افزود: قرآن انسانهايي را هدايت مي كند كه اعتقاد به قرآن و پيامبراكرم(ص) داشته باشد چرا  كه همه رهنمود بشر در قرآن است.

مسؤول امور مساجد اداره تبليغات اسلامي کاشان، يادآور شد: اگر پيامبراكرم(ص) پيامبر خاتم شد براي اين است كه همه مطالبي را كه براي سعادت بشر نياز است در قرآني كه به پيامبراكرم(ص) نازل شد موجود است.

حجت الاسلام صنعتكار با اشاره به اينكه قبل از آمدن پيامبر اكرم(ص) 124 هزار پيامبر براي رشد و ترقي انسانها مبعوث شدند اما چرا پيامبر اكرم(ص) به عنوان پيامبر خاتم مبعوث شد، گفت: اگر پيامبر اكرم(ص) به عنوان پيامبرخاتم مبعوث شد براي اين بود كه انسانها هر آنچه را كه تا روز قيامت مورد نيازشان است در قرآن موجود است.

وي اظهار داشت: آنچه باعث رشد و سعادت انسان است در قرآن است و نيازي نيست تا پيغام آوري پيغام بياورد و آنچه را كه بعنوان پيغام بايد براي بشر آورده شود آورده شده است هرچند كه بحث هدايت و رهبري ادامه دارد.

حجت الاسلام صنعتكار با اشاره به اينكه همه پيامبران اولوالعزم هم كتاب آوردند و هم جامعه را رهبري و هدايت كردند، گفت: پيامبراكرم(ص) هم پيغام آورد و هم جامعه را هدايت و رهبري كرد و هم بحث هدايت و رهبري او تا قيامت ادامه دارد.     

مسؤول امور مساجد اداره تبليغات اسلامي کاشان ادامه داد: انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد تا ايران به عنوان ام القراي اسلام درجهان اسلام بدرخشد كه درخشيده است اما تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله دارد و قرآني كه سراسر نوراني است بايد در كوچه و محله و بازار و اداره را نوراني كند اما اين چنين نيست.

لازم به ذكر است، مرحله کشوري هفتمين دوره مسابقات سراسري قرآن و حديث حوزه هاي علميه سراسر کشور از 13 تا 15 آبان ماه 1395 درحرم مطهر سلطانعلي ابن امام محمد باقر(ع) مشهد اردهال شهرستان کاشان برگزار ميشود./1307/202/ب3

ارسال نظرات