۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۴۵۸۴۲۶

همراهی مفتی سابق لبنان با هجمه روانی آل‎سعود علیه حوثی‎ها

مفتی سابق لبنان نیز در پرتو دروغ پراکنی آل سعود درباره حمله موشکی یمن به مکه مکرمه، به جمع هجمه کنندگان علیه حوثی‎ها پیوست.
محمد رشید القبانی مفتی سابق لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، در حالی که شیخ دریان مفتی لبنان تحت تاثیر دروغ پراکنی آل سعود قرار گرفته و مدعی شلیک موشک از سوی یمن به مکه مکرمه شده بود، شیخ محمد رشید القبانی مفتی سابق لبنان نیز این ادعا را تکرار کرد.

وی نسبت به پیامدهای شلیک موشک به سوی مکه هشدار داد و گفت: اقدام حوثی ها در شلیک موشک بالستیک به سوی مکه مکرمه به عنوان سرزمین نزول وحی و قرآن کریم برای پیامبر اکرم(ص) و همچنین شهر بیت الله الحرام و قبله اسلام و مسلمانان جهان را به شدت محکوم می کنیم.

این عالم اهل تسنن افزود: این اقدام را نباید شلیک موشک در جنگ قلمداد کرد بلکه نشان دهنده نیت دشمنانه حوثی ها و مقدمه چینی برای اشغال مکه مکرمه به شمار می آید؛ مساله ای که به آن اعتقاد دارند.

شیخ قبانی همچنین با ادعای اینکه اقدام حوثی ها توهین و هتک حرمت به حرمت بلد الحرام است، تصریح کرد: حوثی ها جنایت بزرگ و تاریخی در حق اسلام و مسلمانان و بلد الحرام و قبله نماز و عبادتشان مرتکب شدند. این اقدام آنان مشابه جنایت قرامطیان بود که به مکه مکرمه یورش برده و ده ها هزار تن از ساکنان این شهر را قتل عام کردند.

مفتی سابق لبنان در ادامه اتهام زنی به حوثی ها اظهار داشت: تکذیب حمله به مکه و ادعای هدف قرار دادن جده به هیچ وجه کافی نیست و حوثی ها و بیگانگانی که با سلاح از آنان حمایت می کنند، بدانند که سراسر عربستان به مثابه حرم مکه مکرمه و حرم امن اسلام و مسلمانان جهان است.

وی ادامه داد: برخی تلاش می کنند تا عربستان نیز همانند سوریه و عراق وارد جنگ ویرانگرانه داخلی شود. حوثی ها نیز با شلیک موشک علیه کشور و مردم عربستان از نیت پلید و کینه توزانه خود پرده برداشته و با مسلمانان اعلام جنگ کرده است.

شیخ قبانی همچنین خاطر نشان ساخت: مسلمانان حق دارند از کشور خود و سرزمین اسلام که از سوی حوثی ها در معرض خطر قرار گرفته است، دفاع کنند./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات