۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۵۸۱۸۳

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان شمالی، ثبت ۴ وقف جدید در شهرستان مانه و سملقان و استمداد دانشگاه پیام نور بجنورد از خیران برای ساخت مسجد عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، رضا رضایی، سرپرست معاونت امور فرهنگی فرهنگ و ارشاد استان خراسان شمالی، از برگزاری نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب در نیمه دوم آذرماه سال جاری با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی خبر داد.

وی همچنین از اجرای طرح‌های ملی فراگیر کتاب در کشور خبر داد و گفت: اجرای طرح عیدانه کتاب، تابستانه کتاب، پایتخت کتاب و پاییزه کتاب ازجمله طرح‌هایی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای حمایت از کتاب‌فروشی‌ها و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در نظر گرفته است.

رضایی با بیان اینکه طرح عیدانه کتاب با استقبال کم کتاب‌فروشان استان مواجه بود، گفت: در طرح تابستانه کتاب از ٢٧ کتاب‌فروشی در استان تنها ٨ کتاب‌فروشی از شهرستان بجنورد در این طرح شرکت کردند که توانستند از ٢١ میلیون تومان یارانه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده کنند.

وی همچنین از اجرای طرح پاییزه کتاب از ٢٤ آبان ماه تا ٢٤ آذرماه به مدت یک ماه در استان خبر داد و اظهار داشت: در طرح پاییزه کتاب مردم می‌توانند با تخفیف ٢٠ تا ٢٥ درصدی از کتاب‌ها استفاده کنند و در استان ما نیز این طرح با تخفیف ٣٠ تا ٣٥ درصدی خواهد بود.

 

ثبت ۴ وقف جدید در شهرستان مانه و سملقان

محمد قربانی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مانه و سملقان از ثبت چهار وقف جدید در استان خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار وقف جدید در این منطقه به ارزش ریالی ۸۰۰ میلیون ریال به ثبت رسید.

وی افزود: این وقفیات شامل یک قطعه زمین کشاورزی در روستای چمن بید و یک قطعه زمین کشاورزی در روستای مهمانک به نیت کمک به دانش آموزان بی‌بضاعت به ثبت رسیده است.

قربانی اضافه کرد: یک قطعه زمین در روستای نجف برای فضای امامزاده محمد دلاور و یک قطعه زمین در روستای کاستان برای ساخت حسینیه ازجمله موقوفات ثبت شده در سال جاری است

 

استمداد دانشگاه پیام نور بجنورد از خیران برای ساخت مسجد

جلیل مسعودی فرد، سرپرست دانشگاه پیام نور خراسان ‌شمالی از خیرین مدرسه‌ساز خواست تا برای ساخت مسجد در این دانشگاه وارد عرصه شوند.

وی با بیان اینکه امکانات خوبی در نمازخانه به کار گرفته شده است، اظهار کرد: تنها مشکل فعلی نمازخانه‌ دانشگاه، کمبود فضا است.

مسعودی فرد ادامه‌ داد: یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری ساخت و گسترش فضای نمازخانه دانشگاه پیام نور بود که اعتبار آن باید به‌صورت مشترک از محل بودجه‌های سفر رهبری و وزارت علوم تأمین می‌شد.

وی با بیان اینکه بودجه موردنظر از سوی دفتر مقام معظم رهبری به‌صورت کامل تخصیص یافت اما بودجه‌ی وزارت علوم تأمین اعتبار نشده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز این مصوبه از دفتر مقام معظم رهبری پیگیری شد اما هنوز اعتبار موردنظر از سوی وزارتخانه محقق نشده است.

 

اعزام مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی به کربلا

غلامعلی رحمانی، مدیر امور فرهنگی کمیته امداد خراسان شمالی گفت: بیش از ۱۶۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد به مناسبت اربعین از یازدهم ماه جاری به کربلا اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه این مددجویان در قالب دو کاروان پیاده و سواره راهی کربلای معلا می‌شوند، به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای اعزام مددجویانی که تاکنون توفیق زیارت عتبات عالیات را نداشته‌اند اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته آن دسته از مددجویانی که برای پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به کمیته امداد و دریافت کمک‌هزینه به این سفر بابرکت اعزام شوند.

رحمانی سقف پذیرش مددجویان در پیاده‌روی اربعین را 120 نفر اعلام و اظهار کرد: در شهرستان اسفراین سقف پذیرش 15 نفر، بجنورد 30 نفر، جاجرم 10 نفر، شیروان 20 نفر، مانه و سملقان 15 نفر، راز و جرگلان 10 نفر، فاروج 13 و گرمه هم هفت نفر پیش‌بینی شده است./9314/303/ب3

ارسال نظرات