۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۴۵۷۹۴۲
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

رضایت از ویژگی‌های متقین است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه انسان با تقوا در همه احوال راضی به رضای خداوند است، گفت: انسانهای متقی هر لحظه در آرزوی پرواز به سوی حضرت حق هستند و خود را مهمان عالم دنیا می‌دانند.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز در حسینیه هدایت، گفت: انسان در هر زمانی می‌تواند به سوی حق حرکت کند.

وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید: هیچ انسانی در قیامت نمی‌تواند نسبت به گناهانش عذر بیاورد؛ انسان هرگز در کسب امور معنوی با کمبود امکانات مواجه نمی‌شود و همیشه سیر الی الله برای او میسر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان بیان داشت: علم نوری است که به واسطه تقوا و انجام عمل صالح در قلب برخی از انسانهای لایق قرار می‌گیرد و انسانهایی که اعضا و جوارحشان به گناه آلوده می‌شود از درک این علم محروم هستند.

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: انسان با تقوا در همه احوال راضی به رضای خداوند است و زمانی که به نعمتهای الهی می‌نگرد با همه وجود محبت حضرت حق را درک می‌کند، خداوند می‌فرماید: اگر من ذره‌ای به بنده‌ خود محبت پیدا کنم هشت خصلت نیکو به او عطا می‌کنم.

وی افزود: امیرمومنان(ع) در خطبه متقین می‌فرماید: اگر اراده الهی برای حیات دنیوی انسانها زمان معین تعیین نکرده بود روح انسان یک لحظه هم در جسم آنان باقی نمی‌ماند و روح جسم را رها می‌کرد تا در سایه محبت الهی از عذاب او در امان باشد؛ انسانهای متقی هر لحظه در آرزوی پرواز به سوی حضرت حق هستند و خود را مهمان عالم دنیا می‌دانند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: امیرمومنان(ع) فرمودند: زیبایی انسان در تقوای باطنی و ظاهری، داشتن کلام حق و وفادار بودن به پیمانهای الهی است و این امور سبب محبوب شدن انسان در نزد خداوند می‌شود./202/813/ب1

ارسال نظرات