۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۴۵۷۸۰۶
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قاضی عسکر:

حقیقت گردهمایی اربعین آشنا کردن دنیا با مبانی اصیل اسلام است

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه هدف اصلی عزاداری‌های حسینی همچون خود قیام عاشورا احیای شعائر و حقیقت دین اسلام است، گفت: در فرهنگ اصیل عزاداری حسینی فرایند آشنا سازی مخاطب برای توسعه و تبلیغ مبانی اسلامی گنجانده شده است.
قاضی عسکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی قاضی عسکر امروز در گردهمایی بزرگ یاوران رسانه‌ای اربعین که در محل سالن اجتماعات مجتمع یاوران مهدی قم برگزار شد به مانع‌تراشی برخی از عوامل سیاسی و جغرافیایی از سوی برخی از مسؤولان در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: باید اهداف این راهپیمایی بزرگ برای دنیا تشریح شود.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت به تشریح اهداف و فلسفه عزاداری در ایام محرم و صفر پرداخت و اظهار داشت: نخستین سؤالی که ممکن است در ذهن مخاطبان اربعین شکل بگیرد این است که فلسفه حقیقی عزاداری در فرهنگ و تمدن اصیل اسلامی چیست.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قاضی عسکر با بیان اینکه هدف اصلی عزاداری‌های حسینی همچون خود قیام عاشورا احیای شعائر و حقیقت دین اسلام است، اظهار داشت: در فرهنگ اصیل عزاداری حسینی فرایند آشنا سازی مخاطب برای توسعه و تبلیغ مبانی اسلامی گنجانده شده است.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت تکیه به مبانی عزاداری اصیل حسینی و احیای آن در سراسر دنیا را زمینه مقابله با جهل عامه مردم توصیف کرد و گفت: باید توجه داشت که فلسفه زیارت در ادبیات گردهمایی بزرگ اربعین با تبعیت از فلسفه اصیل زیارت قبور اهل‌بیت علیهم‌السلام بیعت با امامان معصوم علیهم‌السلام است که مسیر زندگی مؤمن را شکل می‌دهد؛ این در حالی است که دشمنان اهل‌بیت(ع) با حقیقت زیارت مقابله می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به نفوذ تفکرهای غربی شبه‌اسلامی تصریح کرد: در مناسک عزاداری به‌صراحت می‌توان به این حقیقت اقرار داشت که ما هیأت سکولار نداریم چراکه حقیقت هیأتی حقیقت روشن است؛ بنابراین باید توجه داشت که مشی و سبک عزاداری را باید از رهبر معظم انقلاب دریافت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گردهمایی اربعین حسینی را نماد همبستگی بین‌المللی توصیف کرد و گفت: گردهمایی بزرگ اربعین نماد اصیل استکبارستیزی است؛ بر این اساس باید توجه داشت که حقیقت این جریان از سوی موحدان و پیروان سایر ادیان در کنار مؤمنان و شیعیان شکل می‌گیرد و این حقیقت نشان از آن است که شعارهای قیام عاشورا امروز در محافل بین‌المللی به یک مشی تبدیل‌شده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه وحدت و همبستگی جریان عظیم پیاده‌روی اربعین مقدمه وحدت بین‌المللی در سراسر دنیا است، اظهار داشت: این حقیقی است که با نگاه و تحلیل فرامذهبی باید به آن توجه جدی شود؛ بر این اساس صیانت از اصالت این گردهمایی عظیم آن است که از هویت این گردهمایی نباید برای تبلیغ سیاسی و اهداف خاص بهره‌برداری شود.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت به دستور مستقیم رهبر معظم انقلاب در صیانت از این فرهنگ اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب صراحتاً به من فرمودند که «تصویر من را در راهپیمایی نیاورند» بر این اساس باید توجه داشت که باید ابعاد شعارهای عاشورایی قیام امام حسین را برای حاضران در این گردهمایی بزرگ تبیین کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قاضی عسکر ضمن تشکر از شیعیان و مردم عراق در پذیرایی خالصانه از زائران اربعین ابراز داشت: ایثار و فداکاری عراقی‌های میزبان زائران اربعین برای زائر زمینه تجربه ایثار و فداکاری را فراهم می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه گردهمایی بزرگ اربعین برای تمام قدرت‌های استکباری ایجاد وحشت می‌کند، اظهار داشت: انعکاس حقیقت این گردهمایی عظیم می‌تواند فرهنگ اصیل اسلامی را برای تمام دنیا تبیین کند./837/پ202/ب1

ارسال نظرات