۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۵۷۵۹۰
حجت الاسلام صالحیان مطرح کرد؛

لزوم استفاده از کارشناسان آگاه به تفسیر قرآن و تاریخ اسلام در مجالس عزاداری

حجت الاسلام صالحیان حفظ شعائر و سبک سنتی سالم عزاداری و تقویت شعور و بصیرت دینی در مجالس سیدالشهدا(ع) را 2 اصل اساسی برای حفاظت از مکتب عاشورا دانست و گفت: باید از کسانی که به تاریخ اسلام و تفسیر قرآن و نهج البلاغه آگاه هستند در مجالس استفاده کنیم.
حجت الاسلام محمدرضا صالحیان

حجت الاسلام محمدرضا صالحیان، مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره راه های حفظ مکتب عاشورا از گزند دشمنان، گفت: نخستین نکته ای که همه عزاداران و مسؤولان هیأتها و ارادتمندان به امام حسین(ع) باید به آن دقت کنند حفظ مکتب عاشورا در این زمان حساس از تاریخ است.

وی ادامه داد: امروز ما در جنگ احزاب هستیم، امروز سلفیها و صهیونیستها با همکاری آمریکا و انگلیس از هیچ تلاشی برای ضربه به دستگاه امام حسین(ع) و مکتب عاشورا فروگذار نمی کنند، نخستین رسالت هر ارادتمند به سیدالشهدا(ع) پاسداری از این مکتب است، نباید اجازه دهیم که نسخه های پشت پرده دشمنان در جامعه دینی ما عملی شود.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، افزود: حفاظت از مکتب عاشورا دو اصل مهم دارد، اولین اصل اینست که باید شعائر دینی و عزاداری اباعبدالله(ع) را حفظ کنیم، طبق فرمایش قرآن کریم حفظ شعائر حاکی از تقوای قلبی است، اجازه ندهیم تا شکل سنتی و سالم عزاداریها به فراموشی سپرده شود و به دستورات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در این خصوص پایبند باشیم.

وی در ادامه بیان داشت: باید از بدعت در عزاداریها به شدت پرهیز کنیم و بدانیم که اینها خواست و نقشه دشمنان است، دومین اصل مهم تعمیق شعور در عزاداریهاست، وقتی که زنان و مردان ما به عشق امام حسین(ع) در حسینیه و تکیه ها جمع می شوند، باید درجات این اجتماعات را از جهت فکری و فهم و بصیرت و بینش دینی بالا ببریم و تقویت کنیم.

حجت الاسلام صالحیان گفت: برای ایجاد فهم و بصیرت بیشتر در میان عاشقان اباعبدالله(ع) باید از وجود کارشناسان قوی در مسائل دینی از اساتید حوزه و دانشگاه ها استفاده شود، باید از کسانی که به تاریخ اسلام تسلط دارند و عاشورا را می فهمند و به تفسیر قرآن و نهج البلاغه آگاه هستند، در مجالس عزاداری و روضه ها استفاده کنیم تا شور و شعور در کنار یکدیگر قرار گیرند./303/869/ب1

ارسال نظرات