۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۴۵۷۴۵۴
امام جمعه رفسنجان:

زنده نگه داشتن دین اسلام از برکات محرم و صفر است

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه یکی از برکات مهم ماه های محرم و صفر زنده نگه داشتن دین مبین اسلام است، گفت: جوانان باید با بصیرت کامل در این ماه ها به تبیین حقایق دین بپردازند و روحیه ایثار، شجاعت و شهادت طلبی را در درون خود تقویت کنند.
عاشورا،محرم

حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: ماه محرم یادآور مکتب پویا امام حسین(ع) در سال 61 هجری است و مکتب عاشورا تقویت کننده یک مکتب بزرگ به شمار می رود و این مکتب به عنوان یک دانشگاهی است که همه سنین مختلف می توانند از این مکتب استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مکتب امام حسین(ع) احیا کننده دین اسلام است، افزود: دین اسلام باید به وسیله ماه های محرم و صفر احیا شود و جوانان عزیز نیز طبیعتا به این ماه ها عشق می ورزند و شایسته است مسؤولان امر برنامه های محرم و صفر را به گونه ای برنامه ریزی کنند تا در این مراسمات بصیرت افزایی صورت گیرد.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: ایجاد بصیرت در دلهای جوانان در این ماه ها باید همچون یک سد نفوذ ناپذیر نقش بندد تا در برابر گناه دچار لغزش نشوند و ایمانشان سست نشود.

حجت الاسلام رمضانی پور خاطرنشان کرد: عزاداری در ماه های محرم و صفر برای مظلومیت اهل بیت(ع) فضائل و آثار روحی و معنوی چشمگیری دارد و یکی از برکات مهم ماه های محرم و صفر زنده نگهداشتن دین مبین اسلام است.

وی فداکاری، بصیرت افزایی، اخلاق و ایمان را از درس های مهم ماه محرم و صفر دانست و بیان کرد: جوانان باید با بصیرت کامل در این ماه ها به تبیین حقایق دین بپردازند و روحیه ایثار، شجاعت و شهادت طلبی را در درون خود تقویت کنند.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: جوانان ایران اسلامی باید در محرم و صفر بصیرت خود را در مقابل تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان افزایش دهند و مجالس عزاداری امام حسین(ع) را مکانی برای افزایش بصیرت بدانند.

حجت الاسلام رمضانی پور تأکید کرد: همه اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان باید از فرصت تاریخی ماه های محرم و صفر بهره ببرند و با بصیرت افزایی دست دشمنان اسلام  را که درصدد ایجاد شبهات برای دوری کردن نسل جوان از مساجد و تکایا هستند را کوتاه کنند.

وی یادآور شد: بنابراین برگزاری مجالس عزاداری امام حسین(ع) در ماه های محرم و صفر باید همراه با بصیرت افزایی باشد و در مراسمات آن حضرت افزون براینکه همراه با شور حسینی است؛ شعور حسینی نیز به چشم خورد که این موجب کوری دشمنان اسلام است./302/9709/ب1

ارسال نظرات