۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۱
کد خبر: ۴۵۷۲۷۳
معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم خبر داد؛

حضور بیش از 10 هزار طلبه در راهپیمایی اربعین

حجت الاسلام شریفی با بیان این‌که سال گذشته 7 هزار نفر از طلاب برای شرکت در مراسم پرشور اربعین حسینی مجوز رفتن به کشور عراق را گرفته بودند از حضور بیش از 10 هزار طلبه در راهپیمایی اربعین امسال خبر داد.
غلامرضا شریفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامرضا شریفی معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم در دیدار مسؤولان کمیته فرهنگی اربعین با حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: پس از اربعین سال گذشته حاج آقای فرخ فال در جلسه ای گفتند که لازم است در حوزه ستادی به نام ستاد اربعین تشکیل شود.

وی افزود: خوشبختانه این ستاد تشکیل شد و طرحی به نام لوای اربعین آماده کرده و در زمینه فرصت های زیارت اربعین شروع به کار کردن کردیم، یکی از مباحث مهم طرح لوای اربعین بحث آموزش های لازم برای طلاب است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم با بیان این که آموزش ها در دوسطح برنامه ریزی شده است، اظهار داشت: یکی از سطوح سطح مدارس حوزه علمیه و سطح دیگر مربوط به سطوح عالی حوزه است که چند مسأله به آن ها آموزش داده می شود.

وی ادامه داد: یک مسأله احکام است تا مبلغان و طلاب با احکام مورد نیاز زیارت اربعین آشنا شوند، مسأله دوم آداب و رسوم مردم عراق و آداب و رسوم زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)  و عتبات عالیات است که طلاب باید آشنایی داشته باشند.

حجت الاسلام شریفی با بیان این که محور سوم آموزش ها عقاید است، ابراز داشت: این آموزش به این دلیل است که سال گذشته مباحثی همچون احمد الحسن مطرح شده بود از این رو طلاب باید با نحوه مواجهه با شبهات و مدعیان گونان آشنایی لازم را داشته باشد که بر این اساس این سه محور برای آموزش ها در نظر گرفته شد.

وی عنوان کرد: بحمدالله سال گذشته 7 هزار نفر از طلاب مجوز رفتن به کشور عراق و شرکت در مراسم اربعین را گرفته بودند که امیدواریم امسال بیش از 10 نفر باشند، حدود 3 هزار تا 3500 نفر برای دوره های آموزشی نام نویسی کردند که مقداری از آن گذشته و مقداری نیز باقی مانده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان قم خاطرنشان کرد: دوره های آموزشی طلاب تا پنجم ماه صفر ادامه پیدا می کند، امیدواریم بتوانیم برای سال های آینده از نظر محتوایی و برنامه ریزی های خاص فعالیت های بهتر و بیشتری صورت گیرد تا بهره برداری لازم را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: امسال تا حدود هزار و 100 نفر مبلغ احتیاج داشتیم که خوشبختانه حضور دارند و کسانی که نیاز به آموزش های خاص داشتند دوره های آموزشی برای آن ها برگزار شد، برای عموم طلاب هم دوره های آموزشی برگزار شده که اگر مشکلاتی وجود داشته برطرف شود./1323/پ202/ی

ارسال نظرات