۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۴۵۳۴۲۴
معاون پژوهشی حوزه علمیه بابل خبر داد؛

موفقیت چشمگیر طلاب مدارس بابل در جشنواره استانی علامه حلی

معاون پژوهشی حوزه علمیه بابل با اشاره به موفقیت چشمگیر طلاب مدارس علمیه این شهرستان در جشنواره استانی علامه حلی، گفت: از 13 مقاله برتر در بین حوزه های علمیه مازندران در مرحله استانی جشنواره علامه حلی، 9 مقاله مربوط به طلاب و مدارس علمیه تحت پوشش مدیریت حوزه علمیه بابل است.
مرتضی شریف نتاج

حجت الاسلام مرتضی شریف نتاج، معاون پژوهشی حوزه علمیه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه های علمیه، گفت: متأسفانه با توجه به تأکیدات زیاد بر تولید علم و امور پژوهشی و کاربردی در بین طلاب و روحانیان، این مسأله آن چنان که باید مورد توجه نیست.

وی افزود: تحقیق و پژوهش های کاربردی در بین علما و طلاب قدیم یک مزیت محسوب می شد و رواج این نگرش در گذشته، منجر به استخراج علوم می شد.

استاد حوزه علمیه بابل ایجاد انگیزه را مهمترین روش برای گرایش روحانیان و طلاب به امور پژوهشی عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری جشنواره علامه حلی در بین طلاب یک حرکت مناسب برای ایجاد انگیزه و رقابت در بین طلاب برای توجه بیشتر به امور پژوهشی است.

وی ادامه داد: مدیریت حوزه علمیه بابل با تحت پوشش قرار دادن شش مدرسه علمیه در سطح شهرستان توجه ویژه ای را به امور پژوهشی دارد و از این رو حضور فعال در مرحله استانی جشنواره علامه حلی مازندران جلوه این توجه را به اثبات می رساند.

حجت الاسلام شریف نتاج با اشاره به انتخاب 13 مقاله و پژوهش برتر در بین مدارس علمیه مازندران، خاطرنشان کرد: از 13 مقاله برتر در بین حوزه های علمیه مازندران در مرحله استانی جشنواره علامه حلی، 9 مقاله مربوط به طلاب و مدارس علمیه تحت پوشش مدیریت حوزه علمیه بابل است.

استاد حوزه علمیه بابل با بیان این مطلب که مدرسه علمیه فیضیه مازندران رتبه نخست را در بین مدارس علمیه مازندران در حوزه پژوهشی کسب کرد، گفت: مدرسه علمیه فیضیه مازندران رتبه اول استان را در جشنواره علامه حلی و مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) رتبه دوم را در این جشنواره کسب کرد.

وی افزود: پژوهشگاه فقهی زیر نظر حوزه علمیه بابل در مدرسه علمیه فیضیه مازندران به صورت تخصصی به آموزش جدیدترین و پیشرفته ترین روش های پژوهشی در حوزه امور دینی و فقهی می پردازد و تاکنون طلاب زیادی در این حوزه تربیت شده اند.

معاون پژوهشی حوزه علمیه بابل ارائه راهکار برای اداره حکومت دینی و راه حل برای معضلات در حوزه های مختلف را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: اقتصاد، روانشناسی، حقوق، علوم سیاسی و علوم اجتماعی از جمله حوزه هایی است که طلاب می توانند در حوزه فقهی در آن به پژوهش و تحقیق بپردازند.

وی ادامه داد: ما نیازمند تولید علم براساس مبانی دینی برای نیل به تمدن بزرگ اسلامی و اداره کردن حکومت در نظام اسلامی هستیم و حوزه های علمیه باید در این عرصه پیشتاز باشند.

حجت الاسلام شریف نتاج بر لزوم اجتهاد محوری شدن دروس در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: نباید تنها نگاه صرف آموختن دروس در مدارس علمیه مورد توجه طلاب باشد و لازمه جهش علمی و پیشرفت نگاه اجتهادی و نگرش جدید برای پاسخ به معضلات فعلی و آینده در جامعه اسلامی است./1313/302/ب2

ارسال نظرات