۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۴۵۱۴۴۰
فرمانده دفاع مقدس:

نیازمند ترویج فرهنگ مقاومت در همه زمینه ها هستیم

فرمانده دفاع مقدس با تأکید بر این نکته که نیازمند ترویج فرهنگ مقاومت در عرصه هایی مانند سیاست و اقتصاد هستیم، گفت: فرهنگ مقاومت برآمده از دفاع مقدس موجب باور به نیروهای مؤمن و متعهد می شود تا با کار جهادی در کشور، تحولات بزرگی را رقم بزنیم.
سردار سعادتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، سردار مهدی سعادتی، فرمانده دفاع مقدس شب گذشته در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت 1750 شهید شهرستان بابل در مسجد مقدس محدثین، گفت: شهدا انوار مقدسی هستند که نوع نگاه آنها دید ابدی و ماندگار بود و لذا با بصیرت، مسیر جهاد و دفاع از انقلاب اسلامی را انتخاب کردند.

وی افزود: توصیه شهدا که در وصیت نامه سیاسی الهی آنها جلوه گر شد، وحدت و انسجام ملی تحت تابعیت ولایت فقیه بود.

فرمانده اسبق سپاه خوزستان گرامیداشت هفته دفاع مقدس را تجدید بیعت با شهدا و آرمانهای آنها دانست و خاطرنشان کرد: شهدا برای مبارزه با منکر رژیم بعثی صدام جنگیدند تا بزرگترین معروف آن دوران یعنی انقلاب اسلامی را حفظ کنند.

وی ولایت پذیری را مهمترین شاخصه رفتاری شهدا عنوان کرد و اظهار داشت: شهدا تابع کامل و محض ولایت بودند و امروز ما وظیفه داریم تا با دنبال کردن مسیرشان به هدف و آرمان آنها برسیم.

سعادتی افزود: در جنگ هشت ساله بنا به اسناد و شواهد به دست آمده با حدود چهل کشور درگیر شدیم که با در اختیار قرار دادن نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات کامل، به حمایت کامل صدام برخاستند.

وی با بیان ورود مستقیم آمریکا در سالهای پایانی جنگ و حمایت ویژه از صدام، تصریح کرد: آمریکا در ایام پایانی جنگ به صورت مستقیم وارد جنگ علیه ما شد اما رزمندگان اسلام هیچ ترسی به خود راه ندادند زیرا متکی به ایمان الهی و امدادهای خاص خداوند متعال بودند.

فرمانده دفاع مقدس با اشاره به حمایت همه جانبه آل سعود و کشورهای مرتجع عربی از صدام در ایام دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شجره معلونه خبیثه آل سعود که دستش به خون مسلمانان مظلوم منطقه آلوده است در جنگ 8 ساله صدام علیه ایران از هیچ کمکی به صدام دریغ نکرد تا بتواند انقلاب اسلامی و این نظام را بشکند.

وی افزود: امروز هم رژیم ملعون آل سعود همین راه را برای ضربه زدن به کشورهای اسلامی به نیابت از آمریکا و صهیونیسم با فتنه انگیزی در بین کشورهای اسلامی و محور مقاومت طی می کند.

سعادتی روش نبرد ایران در دفاع مقدس را برگرفته از قیام عاشورایی سیدالشهدا(ع) دانست و خاطرنشان کرد: ما در جنگ هشت ساله به تبعیت از امام حسین(ع) در روز عاشورا با عزم و ایمان الهی جنگیدیم و جنگ برای ما دانشگاه بزرگ انسان سازی بود.

وی با تأکید بر این نکته که نیازمند ترویج فرهنگ مقاومت در حوزه های مختلف کشور به ویژه در سیاست و اقتصاد هستیم، ادامه داد: ما در عرصه فرهنگ، سیاست و اقتصاد نیازمند فرهنگ جهادی برآمده از دفاع مقدس هستیم و باید با باور به نیروهای مومن و متعهد به صورت جهاد در این عرصه ها وارد شویم.

استاندار اسبق گیلان باور به امدادهای الهی و وعده پیروزی خداوند به مومنان را مورد توجه قرار داد و گفت: خداوند در قرآن به صراحت به مؤمنان وعده داده است که نباید به غیر خدا به قدرت دیگری دل بست، زیرا خداوند یاریگر مؤمنان و قدرتی مافوق تمام قدرت ها است.

وی افزود: سیره امام راحل نیز نشان می دهد که ایشان خود را به خداوند متصل کرده بود و از قدرت های پوشالی شیطانی غرب و شرق باکی نداشت.

سعادتی با اشاره به این مطلب که در برجام کشور ما عملا هیچ دستاوردی نداشته است، تصریح کرد: آمریکا یک کشوری عهدشکن است و نباید به وعده های رنگین آنها دل بست، زیرا آنها به دنبال نفوذ و نابودی این نظام اسلامی هستند.

وی ادامه داد:  FATF یک توافق ننگین برای تضعیف اقتدار کشور است و دامی جدید برای نفوذ در کشور و تضعیف قدرت امنیت و اقتدار ما محسوب می شود.

فرمانده دفاع مقدس با توصیه به تبعیت کامل از ولایت فقیه و اجرای فرامین ایشان در کشور، اظهار داشت: با کار جهادی، اعتماد به جوانان مومن و با دانش انقلابی تحت تبعیت کامل از امام خامنه ای می توان از وضعیت کنونی در حوزه های اجتماعی  اقتصادی بیرون آمد و تحولی شگرف در در کشور به وجود آورد.

وی افزود: امام خامنه ای با هدایت بی نظیر نظام اسلامی، کشور ما را از بحران های بزرگ و فتنه های عظیم عبور داد و ما امروز در میان کوره آتش منطقه ماندن یک جزیره امن هستیم.

سعادتی با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور راه حل آن را در توجه به اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی راه حل پیشرفت در کشور است و باید نوع نگرش ما متحول شود تا همه به دنبال کار جهادی باشند./1313/202/ب2

ارسال نظرات