۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۸
کد خبر: ۴۴۴۴۷۲

کارآمدی همه جانبه حوزه علمیه و چند پیشنهاد به آیت الله اعرافی

استاد سطح عالی حوزه با بیان اینکه کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه باید رواج پیدا کند، ابراز کرد: ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی زمینه مساعدی برای فعالیت طلاب نخبه ایجاد می‌کند؛ بنابراین ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی با مدیریت طلاب توانمند، یکی از راه کارهای مؤثر در تشویق جوانان به تحصیل در مدارس علمیه است.
حجت الاسلام فاطمی نیا آیت الله اعرافی

حجت‌الاسلام سیدرضا فاطمی‌نیا، مسؤول کمیسیون پیگیری فرامین امام و رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه باید معاون‌های انقلابی حفظ و معاونانی که زاویه با نظام و ولایت و انقلاب دارند عوض شوند، ابراز کرد: نخستین انتظاری که از مدیریت جدید می رود، پالایش حوزه از غیرانقلابی‌ها و دخالت دادن انقلابیون و طلاب انقلابی است در این صورت حوزه به صورت مطلوبی می تواند به اهداف و آرمان‌ها دست یابد.

نائب رئیس کمیسیون ویژه کادرسازی نظام، معتقد بودن به تحول در حوزه آموزشی اخلاقی و پژوهشی، تأسیس معاونت سیاسی و اجتماعی برای حوزه را از دیگر انتظارات برشمرد و افزود: در بحث پژوهش، معاونت پژوهش و امور پژوهشی و تحقیقی کارهای بسیار خوبی انجام دادند، ولی انتظارات بیشتری از معاونت پژوهش در این زمینه می رود.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا با بیان اینکه حوزه باید به گونه ای عمل کند که نیاز جامعه را شناسایی و برآورده کند، اظهار داشت: حوزه نباید فاصله زیادی با جامعه داشته باشد، سعی در شناسایی مشکلات و نیازهای جامعه داشته باشد و در جهت حل آنها تلاش کند.

استاد سطح عالی حوزه با اشاره به این که حوزه باید به معیشت طلاب و خانواده‌های آنها توجه داشته باشد، ابراز کرد: برخی از طلاب به جای پژوهش و درس خواندن سرگرم مشکلات و نیازهای اولیه زندگی خود هستند که این باعث کندشدن پیشرفت آنها در عرصه آموزشی و پژوهشی است؛ بنابراین تا جای که امکان دارد بایستی نیازهای طلاب را برطرف کرد.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه با بیان اینکه باید از اساتید انقلابی استفاده شود و به این اساتید میدان بیشتری داده شود، گفت: حوزه باید در انتخاب اساتید توجه ویژه‌ای داشته باشد و به هر کسی اجازه ورود ندهد، افرادی باید وارد حوزه شوند که به درد انقلاب و اسلام بخورند.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا با اشاره به اینکه حوزه باید با نظرات رهبر انقلاب اسلامی اداره شود، ابراز داشت: حوزه باید بازوی اصلی و مجری مطالبات رهبر معظم انقلاب باشد، بنابراین باید شرایط دیدار طلاب حوزه در هر سال با مقام معظم رهبری فراهم شود، چون این تأثیر بسزای در روحیه و افکار طلاب خواهد گذاشت.

استاد سطح عالی حوزه با بیان اینکه کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه باید رواج پیدا کند، ابراز کرد: ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی زمینه مساعدی برای فعالیت طلاب نخبه ایجاد می‌کند؛ بنابراین ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی با مدیریت طلاب توانمند، یکی از راه کارهای مؤثر در تشویق جوانان به تحصیل در مدارس علمیه است.

نائب رئیس کمیسیون ویژه کادر سازی نظام، تربیت طلاب برای تمام سطوح و مشاغل، تبدیل افق حوزه به یک نشریه انقلابی و ولایی، توسعه فضای مجازی و استفاده بهتر از این امکانات، ایجاد ارتباط با حوزه های اهل سنت جهت تقریب، مدیریت بر مراکز اقماری حوزه، آشنا کردن اساتید با کشورهای اسلامی و غیر اسلامی، سفرهای بین‌المللی، ایجاد ارتباط با حوزه های اهل سنت جهت تقریب و تقویت مجمع نمایندگان طلاب چون مستقیم از سوی طلاب انتخاب می‌شوند را انتظاراتی دانست که مدیریت جدید حوزه آیت الله اعرافی برای کارآمدی بیشتر حوزه‌های علمیه در سراسر کشور بایستی به آنها توجه بیشتری کند./875/ت302/س

ارسال نظرات