۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۴۴۰۷۳۷
مدیر حوزه علمیه رودان مطرح کرد؛

ارتقای سطح آموزشی و پژوهشی حوزه های علمیه شهرستان ها نیازمند هجرت اساتید از قم

مدیر حوزه علمیه رودان با بیان این که ارتقای سطح آموزشی حوزه های علمیه شهرستان ها با انتقال و هجرت اساتید سطوح عالی قم به این مراکز محقق شود، گفت: حضور علمای بلاد در حوزه های علمیه شهرستان ها برکات بسیار زیادی در زمینه های مختلف تهذیبی تبلیغی و علمی حوزه ها خواهد داشت.
حوزه علمیه

حجت الاسلام مهدیار زارع، مدیر حوزه علمیه برادران رودان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، در ابتدا با تبریک انتخاب شایسته آیت الله اعرافی به عنوان مدیر حوزه های علمیه برادران و قدردانی از زحمات و تلاش های بی دریغ آیت الله حسینی بوشهری، گفت: آیت الله اعرافی به عنوان یکی از مفاخر صاحب فکر، مدیر و مدبر حوزه علمیه، تلاش های ارزنده ای در سمت های مختلفی داشته که جامعه المصطفی العالمیه گویای موارد فوق است.

 

وی افزود: امید است با حضور وی فعالیت های علمی، آموزشی و پژوهشی تهذیبی حوزه شتاب بیشتری بگیرد، البته در کنار آن باید برخی موازی کاری ها حذف و به نهادهای دیگر واگذار تا سرعت علمی حوزه بیشتر شود.

 

مدیر حوزه علمیه رودان تصریح کرد: اگر چه شهر مقدس قم ام القرای اسلام و حوزه علمیه قم تبیین کننده معارف حقه اهل بیت(ع) و صادر کننده آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی است، ولی حوزه های علمیه شهرستان ها در این امر جایگاه بسیار مهمی دارند که با توجه بیشتر به آن و ارتقای سطح علمی و آموزشی و پژوهشی آن می توان در پیشبرد اهداف ذکر شده گام های بسیار بلندی برداشت. 

 

حجت الاسلام زارع ارتقا و تحول در مرکز مدیریت استان ها و استفاده از مدیران و به تبع آن معاونان کارآمد و صاحب فکر و برنامه و نظارت صحیح بر امور واگذار شده را در جهت ارتقای سطح علمی و آموزشی حوزه های علمیه امری ضروری خواند و ابراز داشت: ارائه و تدوین برنامه های فراگیر با ضمانت اجرایی برای انتقال و هجرت اساتید سطوح عالی قم به شهرستان ها برای دوره های سه تا پنج ساله و تدوین برنامه ای جهت تثبیت و امنیت شغلی اساتید از جمله این موارد است که باید به طور جد به آنها پرداخته شود.

 

وی در ادامه سخنان خود، شناسایی استعدادهای درخشان و برتر حوزه های شهرستان ها و حمایت از ایشان تا رسیدن به اهداف اصلی و پرهیز از اجرای برنامه های مقطعی و کوتاه مدت و کم تأثیر را از دیگر مواردی خواند که با رعایت آن می توان به تحقق ارتقای سطح علمی و آموزشی و پژوهشی این مراکز آموزش دینی مؤثر باشد.

 

مدیر حوزه علمیه شهرستان رودان، وجود حوزه علمیه در هر شهری را موجب برکت برای آن شهر دانست و گفت: درباره احداث و گسترش حوزه علمیه شهرستان ها باید مواردی همچون؛ بررسی پیشینه و سابقه هر شهرستان همچنین جمعیت و فاصله مکانی و زمانی با حوزه های علمیه در شهرهای مجاور، پرهیز از متمرکز کردن امکانات و مراکز تخصصی در یک شهر و حوزه علمیه و ارائه برنامه جامع برای بررسی حوزه های علمیه از نظر علمی آموزشی پژوهشی و امکانات و طلاب تحت پوشش  و همچنین ادغام بعضی از حوزه ها در دیگری و تقویت حوزه های علمیه موفق مدنظر قرار داد.

 

حجت الاسلام زارع نقش بی بدیل حوزه های علمیه شهرستان ها در ارتقای سطح فرهنگ عمومی و دینی مردم غیرقابل انکار دانست و تصریح کرد: در حال حاضر حوزه شهرستان ها با توجه به کمبودها، تلاش های فراوانی می کنند و مورد اعتماد مردم هستند.

 

وی تأکیدکرد: در صورت بالا رفتن سطح آموزشی علمی حوزه، قطعا جوابگویی به سؤلات متعدد مردم و پاسخگویی به شبهات روزافرون دشمن علاوه بر اینکه متقن و مستدل تر خواهد بود، به سرعت نیز ارائه می شود.

 

مدیر حوزه های علمیه برادران رودان گفت: نفس حضور علمای بلاد در حوزه های علمیه شهرستان ها برکات بسیار زیادی در زمینه های مختلف تهذیبی تبلیغی و علمی حوزه ها خواهد داشت.

 

حجت الاسلام زارع در پایان بیان داشت: در حال حاضر برخی از این بزرگان در یک غربتی افتاده اند و شناسایی هم نشده اند و حوره علمیه از وجود آنها بی بهره است، ایشان به عنوان گنجینه های حوزه، با ارائه طرحی از وجود ایشان استفاده کرد./851/302/ب2

ارسال نظرات