۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۴۴۰۶۹۲
با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان؛

مراسم گرامیداشت هشتمین سالگرد رحلت آیت الله صدری برگزار شد

مراسم گرامیداشت هشتمین سالگرد عالم ربانی و فقیه وارسته آیت الله حاج سید یدالله صدری(ره) با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان و جمعی از مسؤولان استانی و عموم مردم برگزار شد.
آیت الله صدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، مراسم گرامیداشت هشتمین سالگرد آیت الله حاج سید یدالله صدری، عصر امروز با حضور علما، روحانیان، مسؤولان دستگاه های اجرایی، طلاب حوزه های علمیه خرم آباد و جمعی از عموم مردم در مسجد صاحب الزمان خرم آباد برگزار شد.

 

آیت الله صدری اسوه اخلاق بود

حجت الاسلام  علی بصیری، از فضلای حوزه علمیه قم در این مراسم در سخنانی به تبیین ابعاد مختلف شخصیتی آیت الله صدری پرداخت و اظهار داشت:این عالم وارسته با تمام خدمات ارزنده ای که داشت، از زندگی ساده ای بهره مند بود و حاضر نبود آن را با هیچ چیز دیگر عوض کند.

 

وی آیت الله صدری را اسوه اخلاق، فضیلت و تقوا دانست و یادآور شد: حاج سید یدالله صدری از علمای وارسته و مجاهد غرب کشور بود که سال های متمادی در خرم آباد و استان لرستان منشأ خدمات بزرگ معنوی و اجتماعی به اسلام، انقلاب و مردم شهیدپرور این خطه کشور اسلامی بود.

 

حجت الاسلام بصیری علمای دین را اسوه و الگو در زندگی شخصی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: امروز طلاب ما باید در زندگی خویش و پیمودن مسیر طلبگی از بزرگان و علمای دین الگو بگیرند.

 

گفتنی است، حضرت آیت‌الله حاج سید یدالله صدری، از علمای وارسته استان لرستان در 20 بهمن سال 1301 هـ.ش مطابق با 16 رجب در محله پشت بازار خرم‌آباد دیده به جهان گشود.

 

آيت‌الله صدری پس از پايان تحصيلات ابتدايی وارد حوزه علميه كماليه خرم‌آباد شد و تحصيلات حوزوی را در محضر مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمين حاج سيد حيدر طاهری خرم‌آبادی گذراند و سپس برای ادامه تحصيلات به حوزه علميه قم عزيمت كرد.

 

مرحوم آیت الله صدری در محضر استادان برجسته آن زمان حضرت آيت‌الله «بروجردی»، حاج سيد محمدباقر طباطبايی و آيت‌الله صدوقی حاضر شد و تحصيلات حوزوی را تا درجه اجتهاد گذراند.

 

راه اندازی حوزه های علمیه امیرالمؤمنین، حوزه علمیه خواهران فاطمیه و تأسیس مسجد صاحب الزمان خرم آباد در دوران پیروزی انقلاب از اقدامات ارزنده آیت الله صدری بوده است.

 

شایان ذکر است، آیت الله صدری به شاگردی مراجع بزرگ تقلید همچون حضرات آیات بروجردی و امام خمینی(ره) مفتخر بود./202/9459/ب1

ارسال نظرات