۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۴۴۰۴۵۱
معاون ستاد امر به معروف و نهي از منكر كاشان:

نخستین منكر تاريخ اسلام ناديده گرفتن ثمره غدير است

معاون ادارات و كارخانجات ستاد امر به معروف و نهي از منكر كاشان نخستین منكر در تاريخ اسلام را ناديده گرفتن ثمره غدير دانست و گفت: اميرمومنان(ع) به عنوان ثمره غدير به دست كسي به شهادت رسيدكه از بين چهار نفر معتمدين يمن انتخاب شده بود تا به كوفه برود.
محمد رضوان نژاد معاون ستاد امر به معروف كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، محمد رضوان نژاد بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهي از منكر كاشان، گفت: انحراف، دنياطلبي و بي بصيرتي ابن ملجم كه از سوی چهار نفر از معتمدين يمن انتخاب شده بود تا به كوفه برود، سبب شد تا ضربت شمشير او بر تارك ثمره غدير زده شود و در محراب مسجد به شهادت برسد.

 

وي با بيان اينكه اگر مردم به خروجي و پيام غدير آگاه بودند، قطعا عاشورا اتفاق نمي افتاد و امام حسين(ع) به مسلخ نمي رفت، يادآور شد: مردم آن زمان از بزرگترين معروف الهي، يعني ولايت و پيام الهي پيامبراكرم(ص) غفلت كردند و سقيفه اميرمؤمنان(ع) را كنار گذاشتند و ديگران را كه در جايگاهي كه از آنها نبود و لياقت آن را نداشتند به جاي اميرمؤمنان نشاندند.

 

رضوان نژاد ادامه داد: در اين دو صحنه فاطمه زهرا(س) به عنوان بزرگترين آمر به معروف و فرزندش محسن ضربه خوردند و به شهادت رسيدند.

 

وي با تأكيد بر اينكه دفاع به موقع و جانانه در صحنه ها خيلي مي تواند مؤثر باشد، خاطرنشان كرد: برخي اوقات يك پيشگيري و يك حضور به موقع در صحنه مي تواند سرنوشت تاريخ را تغيير دهد.

 

رضوان نژاد يادآور شد: رهبر معظم انقلاب در بحث عوام و خواص فرمود، اگر مردم كوفه امام حسين(ع) را ميزباني مي‌كردند و امام حسين(ع) وارد كوفه مي‌شد، شايد بيش از شش ماه حادثه عاشورا به تأخير افتاده بود و جريان تاريخ تغيير مي كرد.

 

وي حضور به موقع مردم ايران در صحنه و آگاهي و بصيرت مردم را سبب ناكام گذاشتن توطئه هاي دشمن دانست و افزود: امروز نيروهاي امنيتي و نظامي و سربازان گمنام امام زمان(ع) هوشيارانه از مرزهاي ايران اسلامي پاسداري و حفاطت مي كنند به طوريكه اگر پرنده اي هم از مرز عبور كند آن را رد يابي و شكار مي كنند.

 

به گفته وي، اشرافيت و اقتدار نظام امنيتي جمهوري اسلامي ايران سبب شده است تا گروه هاي تروريستي حتي در حال استراحت و خواب از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگير شوند.

 

رضوان نژاد ابراز داشت: امروز هر چند مرزهاي جمهوري اسلامي بسته است و به شدت از آن پاسداري مي شود، اما همه اميد دشمن به داخل كشور است، از اين رو رهبر معظم معظم انقلاب تنها طي سال گذشته 50 بار بحث نفوذ دشمن را مطرح كرد و در ديدار امسال با مسؤولان نظام نيز فرمود، يكي از منكرات و آسيب هاي بزرگ امروز ما اين است كه دشمن براي نفوذ، به دنبال نيرو در داخل است.

 

وي شهيد بهشتي را شهيد نفوذ دشمن دانست و با اشاره به تبيين قدرت نفوذ در نامه شهيد بهشتي به امام خميني(ره)، يادآور شد: شهيد بهشتي در اين نامه درباره قدرت نفوذ دشمن مي گويد، دو تفكر ليبرالي و ملي گرايي در مقابل يك تفكر اصولي عرض اندام مي كنند.

 

رضوان نژاد با اشاره به اينكه، رهبر معظم انقلاب نيز در مرقد مطهر امام راحل فرمود، دشمن به دنبال نفوذ بر مراكز تصميم سازي كشور است، گفت: دشمن به دنبال اثرگذاري در برخي از مراكز تصميم گيري كشور با چندين واسطه است كه اين نيز يك منكر بزرگ است.

 

شایان ذکر است، آيت الله عبدالنبي نمازي نماينده ولي فقيه در كاشان ریيس ستاد امر به معروف و نهي از منكر كاشان است، معاون استاندار و فرماندار ويژه كاشان جانشين ستاد و فرمانده سپاه كاشان دبير ستاد هستند و ستاد داراي چهار معاونت ادارات و كارخانجات، معاونت فرهنگي، معاونت اداري مالي و معاونت تشكل هاي مردمي است و اعضاي اين ستاد، رؤساي ادارات آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي، اداره تبليغات اسلامي، اداره اطلاعات، دادگستري، اداره ميراث فرهنگي گردشگري و صنايع دستي و شهردار كاشان هستند./1307/202/ب2

ارسال نظرات