۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۴۴۰۴۱۰
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

انتخاب و گزینش استادان حوزه با دقت صورت گیرد

حجت الاسلام عالمی انتظار خود را از مدیریت جدید حوزه، دقت در انتخاب استادان و مدیران انقلابی عنوان کرد تا دغدغه‌ای برای انقلابی ماندن حوزه‌ها و طلاب وجود نداشته باشد.
مدیران انقلابی

حجت الاسلام خلیل عالمی، عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه  رویکرد کیفی محور به حوزه در مقابل کمی محور است، ابراز داشت: در چند سال اخیر در حوزه بدون اینکه به گزینش و انتخاب دقیق طلاب توجه شود پذیرش صورت می‌گیرد طوری که ظرفیت مدارس پر شده است.

 

وی ادامه داد: بدون اینکه به کیفیت آموزش طلاب توجه شود بیشتر به کمیت آن‌ها نظر شده است؛ بنابراین پیشنهاد به مدیر جدید حوزه های علمیه این است که رویکردی کیفی محور را برای آموزش انتخاب کنند.

 

حجت الاسلام عالمی با بیان اینکه 10 سال پیش رهبر معظم انقلاب فرمودند که سال تحصیلی حوزه در دوره سطوح مقدماتی و متوسطه تقلیل پیدا کند، اظهار داشت: مدیران نه تنها این را کاهش ندادند بلکه آن را افزایش هم دادند یعنی بیش از 10 سال طول می‌کشد تا سطح تمام شود.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه افزود: سرو سامان دادن به وضع تحصیلی طلاب یا به عبارتی دیگر انضباط طلاب یکی دیگر از مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد که بعد از ورود به حوزه و بعد از پایه هفت و قبل از درس خارج انضباط تحصیلی داشته باشند.

 

حجت الاسلام عالمی با اشاره به اینکه باید به مشکل پایان نامه های طلاب در سطوح سه و چهار توجه شود، گفت: این مسأله ناشی از چند مورد است، نخست اینکه با کمبود اساتید مشاور و راهنما روبه رو هستند و مورد دیگر کمبود موضوعات است یعنی اگر دایره موضوعات گسترش پیدا کند و تنها فقه اصول و کلام نباشد وضعیت بهتر خواهد شد.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه افزود:‌ انتظار ما از آیت الله اعرافی به عنوان یک مدیر انقلابی این است که دروسی که مربوط به انقلاب است مانند ریشه های انقلاب، وصیت نامه امام راحل، مبانی فقهی و کلامی، اندیشه فقهی و سیاسی امام خمینی(ره) را در حوزه‌های علمیه برای سطوح مختلف در برنامه ای تهیه کنند و تدریس آن توسط استادان با تجربه صورت بگیرد.

 

حجت الاسلام عالمی در پایان گفت: با توجه به انقلابی بودن حوزه‌ها و کیفی شدن آموزش از مدیریت جدید انتظار می‌رود در انتخاب استادان و مدیران حوزه های علمیه دقت کافی شود که استادان و مدیران انقلابی برای طلاب انتخاب شود تا دغدغه‌ای در جهت انقلابی ماندن حوزه‌ها و طلاب وجود نداشته باشد./875/ت302/ی

 

خبرنگار: علی شمس

ارسال نظرات