۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۴۳۶۵۷۹
امام جمعه اردبیل:

وحدت و تقوا بزرگ‌ترین درس عید فطر است

امام جمعه اردبیل، عید فطر را جشن بزرگ برای بندگان خدا دانست و گفت: از این روز فصل جدیدی به روی مومنان گشوده شده و با تداوم این بندگی باید همچنان در مسیر اطلاعت از پروردگار متعال قدم برداشت.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، صبح امروز در خطبه های نماز عید فطر در اردبیل، عید فطر را بزرگ ترین پاداش مومنان در پایان یک ماه روزه داری و اطاعت خداوند دانست و گفت: عید فطر را به خاطر اینکه انسان پس از یک ماه روزه داری و اقامه نماز این عید بزرگ به فطرت خود باز می گردد، فطر می نامند.

 

وی با اشاره به خطبه امیرمومنان علی(ع) در عید فطر، افزود: علی (ع) در این روز بزرگ فرمودند؛ روز عید فطر روزی است که مومنان به بهترین اعمال می رسند و مومنانی که از نماز عید فطر خارج می شوند به منزل بهشت و یا جهنم حرکت می کنند.

 

امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: در این روز باید با پروردگار خود عهد کنیم که تقوای خود را در طول سال حفظ کنیم و بر عبادات و اعمال خود مداومت داشته باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، بیان داشت: اهل سلوک باید از رمضان امسال تا رمضان سال آینده خود را از بدی ها حفظ و اعمال دینی خود را تداوم بخشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، ماه مبارک رمضان را برای مومنان تولدی دوباره خواند و گفت: عید فطر ذخیره امت اسلامی است که این ذخیره موجب شفاعت امت اسلام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه مومنان در یک ماه وجود خود را به انوار معنوی مزین کردند، بیان کرد: مومنان باید این وضعیت را در ماه های دیگر سال نیز ادامه داده و همچنان رمضانی باشند.

 

امام جمعه اردبیل، تشکر از پروردگار متعال، مقدمه بر عید قربان، شبیه ترین زمان به روز قیامت، مجمع عمومی برای رفع مشکلات عالم اسلام، ذخیره برای مسلمانان و روز جایزه را از خصایص عید سعید فطر دانست و گفت: اعمال روزه دار در روز عید فطر تطهیر می شود و به رضای خداوند متعال می رسد.

 

وی افزود: مسلمانان جهان پس از یک ماه روزه داری و بندگی در صفوفی به هم فشرده و همدل و همراه به نماز ایستاده و وحدت اسلامی را به نمایش می گذارند.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، بزرگ ترین درس عید فطر را آموزه وحدت و تقوا ذکر کرد و اظهار داشت: مسلمانان تنها با اتحاد و وحدت می توانند بر دشمنان خود فایق آیند.

 

وی از ولایت به عنوان زنجیره استحکام وحدت اسلامی نام برد و بیان کرد: متاسفانه به خاطر حاکمیت برخی از افراد و حاکمان ناصالح در کشورهای اسلامی به این وحدت خدشه وارد شده است .

 

خطیب جمعه اردبیل فطر را عید ضیافت الهی ذکر کرده و اظهار کرد: این عید مقدمه عید قربان به عنوان عید لقاء الله و کنگره عظیم حج است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، فطر، قربان و غدیر را سه عید مهم اسلامی ذکر کرد و گفت که این اعیاد هدیه الهی و کرامت فردی و اجتماعی برای مسلمانان است.

 

وی با اشاره به اینکه عید فطر جشن بزرگ بندگان خدا است، بیان کرد: از این روز فصل جدیدی به روی مومنان گشوده شده و با تداوم این بندگی باید همچنان در مسیر اطلاعت از پروردگار متعال قدم برداشت./201/937/ب1

ارسال نظرات