۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۴۳۶۰۸۴
حجت الاسلام تراشیون تبیین کرد؛

اهمیت تکریم زن در خانواده و خواص آن

کارشناس مسائل خانواده با اشاره به این که مرد باید همسر خود را چه در خلوت و چه در حضور دیگران تکریم کند، گفت: تکریم زن باعث از بین بردن لجاجت و رشد معنویت در زن می شود.
تزاشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون، کارشناس مسائل خانواده، پیش از ظهر امروز در سلسله نشست های خانه ای مثل بهشت که در مصلای قم برگزار می شود، با اشاره به ویژگی های مرد از دیدگاه اسلام، اظهار داشت: یکی از ویژگی های مرد تکریم همسر است و در روایت آمده است که پیامبر فرمودند اگر زن اختیار کردید او را تکریم کنید.

 

وی به بیان خواص تکریم زن در زندگی اشاره کرد و افزود: تکریم لجاجت ر از بین می برد و باعث همراهی بهتر زن در زندگی می شود و از آسیب رسانی زن جلوگیری می کند؛ در روایت نقل شده است کسی که خود را خوار می شمارد از شرش در امان نخواهی بود و چنان چه زن خوار شود ممکن است آسیب برساند.

 

حجت الاسلام تراشیون خاصیت دیگر احترام را جلوگیری از گناه دانست و خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) فرمودند کسی که برای خود ارزش قائل است شهوات در چشمش خوار می شود و از آن جهت که زن ها از مردان لذت جو ترند وقتی کرامت زن حفظ نشود بستر برای لذت جویی فراهم می شود و از طرف دیگر حفظ کرامت زن باعت رشد در معنویت، علم آموزی، مهارت آموزی و دیگر موارد می شود.

 

وی به مصادیق احترام به همسر اشاره کرد و ابراز داشت: تکریم می تواند در خطاب کردن محترمانه، احترام در خلوت و حضور دیگران، و توجه به نیازهای زیستی همسر باشد و مردها باید توجه داشته باشند که از واژه های ندارم، حوصله ندارم و نه کمتر استفاده کنند.

 

کارشناس مسائل خانواده با بیان این که مرد سرپرست خانواده است، افزود: سرپرستی نیاز به اقتدار دارد و اقتدار در مدیریت مالی و برنامه ریزی به وجود می آید؛ امور مالی خانواده باید در دست مرد باشد و خانواده هایی که مدیریت مالی به دست زن است دیگر اقتداری برای مرد باقی نمی ماند و در تربیت فرزندان هم با مشکل مواجه می شوند.

 

وی برآورده کردن نیازهای عاطفی زن را احترام به وی دانست و اظهار داشت: روان شناسان معتقدند که زن در طول روز 25 بار نیاز به ملاطفت دارد و باید توجه داشت که محبت اکسیر زندگی است و باید به اندازه و به جا و بدون پیش شرط از آن استفاده کرد.

 

حجت الاسلام تراشیون به نیاز خودشکوفایی در زنان اشاره کرد و گفت: زنان باید به دنبال فراگیری مهارت های مورد نیاز خانواده بروند و از رکود در زندگی پرهیز کنند زیرا یادگیری مهارت زندگی به خانواده نشاط می دهد و مردان هم باید شرایط شکوفایی زن را فراهم کنند.

 

وی ویژگی دیگر مرد از دیدگاه اسلام را شاد کردن خانواده دانست و خاطرنشان کرد: پیامبر فرمودند که کسی که خانواده خود را شاد کند خداوند فرشته ای را می آفریند که تا روز قیامت برای او استغفار کند؛ شاد کردن خانواده به خلاقیت نیاز دارد و در روایات مصادیقی از قبیل خرید نوبرانه، خرید هدیه ولو کوچک و شوخ طبعی برای شاد کردن خانواده بیان شده است.

 

کارشناس مسائل خانواده صبر در برابر بد اخلاقی زن را از دیگر ویژگی های مرد عنوان کرد و افزود: در روایت آمده ست کسی که بر بداخلاقی همسرش صبر کند خداوند برای هر روز و شب ثوابی برابر ثواب حضرت ایوب(ع) به او می دهد و بر زن بد اخلاق هم به تعداد ریگ های بیابان گناه نوشته می شود./843/پ202/ی

ارسال نظرات