۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۵
کد خبر: ۴۳۵۱۷۷
امام جمعه موقت شهرکرد مطرح کرد؛

ضرورت تدبر و تفکر مردم در الفاظ و ترکیب زبان قرآن کریم

مدیر حوزه علمیه شهرکرد گفت: تدبر و تفکر در الفاظ و ترکیب زبان قرآن کریم به ویژه معانی بلند آیات کریمه آن برای اقشار مختلف مردم لازم و ضروری است.
حجت‌ الاسلام سید ابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی، امام جمعه موقت شهرکرد، شامگاه سه ‌شنبه، 8 تیرماه، در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی و اختتامیه نمایشگاه کتب و نرم‌افزارهای علوم قرآنی این استان، اظهار داشت: تدبر و تفکر در الفاظ و ترکیب زبان قرآن کریم به ویژه معانی بلند آیات کریمه آن برای اقشار مختلف مردم لازم و ضروری است.

 

امام جمعه موقت شهرکرد بیان داشت: باید از قرآن کریم بیش از پیش در امور مختلف از جمله زندگی خود بهره‌مند شویم چراکه این کتاب آسمانی چراغ راه انسان‌ است.

 

وی با اشاره به اهمیت زنده نگه‌داشتن قرآن کریم تصریح کرد: زنده ‌نگه‌داشتن قرآن کریم ارزش دنیوی و اخروی فراوانی دارد که لازم است آن را برنامه همیشگی خود قرار دهیم.

 

حجت الاسلام فاطمی تصریح کرد: ارزش ماه مبارک رمضان به شب‌های قدر است و ارزش شب‌های قدر نیز به نزول قرآن کریم است که شب قدر در میان سه شب مختلف در این ماه ارزشمند پنهان است که مهم‌ترین این شب‌ها، شب 23 ماه مبارک رمضان بوده چراکه اگر در شب 19 این ماه توفیقات، عنایات و فیوضات ربانی مقرر شده باشد و در شب 21 ماه مبارک رمضان بر این فیوضات تأکید شده باشد، در شب 23 ماه مبارک رمضان به مرحله اجرایی می‌رسد.

 

مدیر حوزه علمیه شهرکرد با اشاره به اهمیت بیداری معنوی اظهار داشت: بهره‌مند شدن از تک تک لحظه‌های شب قدر بسیار مهم است و نزول قرآن کریم مایه ارزش این شب شده که از هزار ماه بهتر است و باید تلاوت و استفاده از معانی آسمانی آیات قرآن کریم به صورت روزانه در طول سال اجرا شود تا زمینه‌های رشد و تعالی افراد جامعه بیش از پیش افزایش یابد.

 

در ادامه این مراسم نیز جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه امروز از فعالان عرصه قرآن و علوم مرتبط با قرآن کریم که فعالیت‌‌های ویژه‌ای در این زمینه داشتند تجلیل شد، تصریح کرد: دومین نمایشگاه بزرگ علوم قرآنی در سال جاری با عنوان جشن قرآن در این استان برپا شد که از 29 خردادماه سال جاری آغاز به کار کرد.

 

کارگران با اشاره به اهمیت توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و علوم قرآنی در جامعه خاطرنشان کرد: تجلیل از مؤسسه‌های قرآنی برتر و امام جمعه برتر قرآنی نیز در این مراسم اجرا شد.

 

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتب و نرم‌افزاری علوم قرآنی در سال جاری با 50 درصد استقبال بیشتر نسبت به سال گذشته روبه‌رو شد که این امر نشا ن‌دهنده تجربه بیشتر برگزارکنندگان و فعالان این عرصه و علاقه‌مندی و توجه بیشتر مردم به قرآن کریم و علوم مرتبط با این کتاب آسمانی است.

 

کارگران اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی این استان همکاری لازم را در زمینه برگزاری این نمایشگاه انجام دادند و با وفاق و همدلی که به واسطه تأسیس شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی در این استان ایجاد شده برنامه‌های قرآنی با انسجام بسیار زیادی انجام می‌شود./202/9457/ب1

ارسال نظرات