۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۴
کد خبر: ۴۳۵۱۴۸
لاریجانی مطرح کرد؛

تقویت تولید داخل؛ تنها راه حل مشکل بیکاری و رکود

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم اجرای صحیح قوانین برای رفع موانع تولید، بر لزوم وضع نظارت های قوی تر تأکید کرد.
لاریجانی رییس مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی سه شنبه در همایشی که به عنوان روز ملی صنعت و معدن در تالار ونوس قم برگزار شد، با تبریک روز ملی صنعت و معدن به اهالی صنعت اظهار داشت: امیدواریم شرایط آینده از این وضعیتی که در آن هستیم وضع بهتری باشد.

 

وی با بیان این که باید برای مشکلات تولید به یک راه حل کلی برسیم، گفت: مادر یک دوره گذار قرار داریم و بنا نیست که شرایط در آینده به نفع صنعت گران داخلی نباشد؛ همه تلاش دولت و مجلس برای بهبود وضعیت تولید کنندگان داخلی است.

 

لاریجانی با بیان این که برخی مشکلات مربوط به سازوکارهای داخلی ما است، خاطرنشان کرد: در بحث مالیات نباید سختگیری های مالیاتی وجود داشته باشد زیرا در شرایط رکود باید فضای تنفسی برای تولیدکنندگان ایجاد کرد؛ در مورد تسهیلات بانکی هم اگر بنا است نرخ سود را بانک ها پایین بیاورند و از طرف دیگر 10 درصد پول را بلوکه کنند مشکلی از تولید کننده حل نخواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در قانون برنامه ششم باید این مسائل را حل کنیم، افزود: برخی قوانین تصویب شده ولی اجرای درستی انجام نشده است و نیازمند نظارت بیشتر است؛ تلاش مجلس این است که کمبودهای قانونی در مباحث تولید و تقویت اقتصاد مقاومتی که اقتصادی درون زا است را اصلاح کنیم.

 

برای حل مشکل بیکاری و رکود راهی جز تقویت تولید داخل نیست

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اهالی صنعت و معدن پیشنهادهای خود را قبل از این که ما وارد بحث برنامه ششم شویم به مجلس تحویل دهند، ابراز داشت: از هفته آینده بررسی برنامه ششم در کمیسیون ها شروع خواهد شد؛ باید برای صنعت ثبات به وجود آوریم و برای حل مشکل بیکاری و رکود راهی جز تقویت تولید داخل نداریم.

 

وی با بیان این که در برنامه ششم باید نظارت های قوی تری را برای اجرای دقیق قوانین اعمال کنیم، گفت: مجلس فعلی علاقه زیادی به پرداختن به مسائل اقتصادی دارد و تولید کنندگان هم نباید در برابر این مشکلات خسته شوند زیرا در مجموع شرایط کشور رو به بهبود است و از جاده سنگ لاخی که کشور در آن افتاده است در حال خروج هستیم.

 

لاریجانی به ظرفیت ها و مزیت های قم در بخش اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: استان قم این ظرفیت را دارد که جهش خوبی در اقتصاد داشته باشد و باید با همکاری فضای کار و توسعه صنعتی را دنبال کنیم و باید از فرصت نزدیکی استان قم به استان تهران استفاده کنیم و شاهد پیشرفت باشیم.

 

وی خطاب به مدیران واحد های تولیدی،گفت: مدیران باید در شرایط فعلی از سرمایه گذاران استقبال کنند و اگر مدیران با دل و جان به دنبال سرمایه داران نروند آنان به استان های دیگر خواهند رفت؛ اگر سرمایه گذاری در قم صورت بگیرد مشکلات اشتغال هم برطرف خواهد شد./843/پ202/ج1

ارسال نظرات