۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۳۳۰۳۵
در حرم حضرت معصومه مطرح شد؛

حضرت خدیجه کارآفرینی را محور ثروت حلال می‌دانست

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) با وجود امکانات و محصولات کم برای تجارت در شبه جزیره عربستان تنها با پوست زمینه کارآفرینی و کسب ثروت حلال را برای خود و دیگران فراهم کردند، گفت: سیره حضرت خدیجه(س) نشان می‌دهد که اسلام محور ثروت حلال را کارآفرینی می داند.
حضرت خدیجه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم شیرازی، استاد حوزه و دانشگاه ظهر امروز در دوره کوتاه مدت معارفی« ام المؤمنین» در سالن ولایت صحن صاحب الزمان(عج) حرم حضرت معصومه(س)با اشاره به اینکه محور کسب ثروت حلال در اسلام کارآفرینی و تولید گری است، گفت: حضرت خدیجه(س) با وجود تولیدات کم در شبه جزیره عربستان تنها با یک پوست و تجارت آن کارآفرینی کردند و زمینه کسب ثروت و مال حلال را برای خود و دیگران فراهم کردند.

 

وی با اشاره به اینکه امروزه نسل جوان گلایه می‌کنند که دولت از تولید حمایت نمی‌کند یا شغلی نیست، افزود: جوان مؤمن و شیعه پیرو حضرت خدیجه(س) نباید منتظر دیگران باشد بلکه خود به تبعیت از سیره این بانو با کمترین امکانات و تولید محصولات و صنایع دستی برای خود و دیگران امکان کسب رزق حلال را فراهم می کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اگر مال و ثروت حضرت خدیجه(س) حلال نبود هرگز اسلام اجازه استفاده از این ثروت را نمی دادند، افزود: شرط رسیدن به سبک زندگی اسلامی مال حلال است بنابراین باید به دنبال کسب رزق و روزی حلال باشیم.

 

شیرازی با بیان اینکه یکی از شرایط داشتن فرزند صالح، مال حلال است، تصریح کرد: خداوند به حضرت خدیجه(س) حضرت زهرا(س) را هدیه کرد که ایمان حضرت خدیجه(س) و رزق و ثروت حلال ایشان زمینه به اعطای این فرزند صالح و سیده زنان عالم به ایشان بود.

 

وی افزود: بانوان به تبعیت از حضرت خدیجه(س) نه تنها باید مؤمن به آل محمد باشند بلکه تا جایی که می‌توانند باید با اشتغال خانگ به همسران خود کمک کرده و کمتر در اجتماع و در میان مردان نامحرم حاضر شوند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امروز کار دستی و صنایع دستی زنان ارزش زیادی دارد بنابراین اگر زنان به جای بیرون در خانه کار کنند خواهند توانست ضمن رسیدگی به امور فرزندان برای خود و خانواده درآمدی هم ایجاد کنند.

 

شیرازی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) با وجود اینکه خود صاحب یک کاروان تجاری بزرگ بودند حاضر نمی شدند در میان مردان نامحرم حاضر شده و مستقیما به تجارت بپردازند، گفت: ایشان همانطور که تاریخ شهادت می‌دهد از افرادی که به آن‌ها اعتماد داشتند برای اداره کاروان تجاری خود بهره می‌گرفتند و به ندرت با مردان نامحرم در ارتباط بودند.

 

وی یادآور شد: بانوان براساس همین سیره نباید مشتاق ارتباط با مردان نامحرم باشند بلکه باید تا جایی که می‌توانند ارتباط خود را با نامحرم به حداقل رسانده و سعی کنند با مدیریت از بیرون و اشتغال خانگی زمینه کسب درآمد برای خود و دیگران را فراهم کنند./۹۶۸/ پ202/س

ارسال نظرات