۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۳۲۴۹۱۵
حجت الاسلام رهنما تشریح کرد؛

برنامه های آموزشی و پژوهشی مدرسه امام کاظم

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام مدیر مدرسه امام کاظم(ع) با بیان این که برای بررسی وضعیت تحصیلی طلاب نشست های دوره ای برگزار می شود، اظهار داشت: نرم افزاری طراحی شده که طلاب ساعات کاری و فعالیت های خود را ثبت می کنند تا بدین وسیله به رشد علمی طلاب کمک شود.
حجت الاسلام رهنما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رهنما قائم مقام مدیر مدرسه امام کاظم(ع) عصر امروز در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به فعالیت های این مرکز حوزوی گفت: برای جذب طلاب 2 مرحله گزینش داشتیم که از بین داوطلبان طلاب مستعد دعوت به تحصیل شدند.


وی افزود: یکی از مشکلات حوزه حذب اساتید خبره و برتر است از این رو کارگروهی در این مدرسه تشکیل شده تا اساتید خبره را شناسایی کرده و از آن ها برای تدریس دعوت کند، آموزش تکمیلی و مشاوره نیز از ارکان مجموعه است.


قائم مقام مدیر مدرسه امام کاظم(ع) با بیان این که برای بررسی وضعیت تحصیلی طلاب نشست های دوره ای برگزار می شود، اظهار داشت: نرم افزاری طراحی شده که طلاب ساعات کاری و فعالیت های خود را ثبت می کنند تا بدین وسیله به رشد علمی طلاب کمک شود.


وی ادامه داد: با مدیران مجموعه های مشابه ارتباطات خوبی بر قرار شده و بر اساس همین ارتباطات مقرر شده که یک امتحان واحد از مراکز فقهی گرفته شود، حضور و غیاب طلاب نیز به صورت جدی بررسی شده و تا کنون 2 دوره امتحان شفاهی برگزار شده است.


حجت الاسلام رهنما به تبیین برنامه های پژوهشی مدرسه امام کاظم(ع) پرداخت و ابراز داشت: متأسفانه برای پژوهش در سطح دو فرهنگ سازی مناسب صورت نگرفته است، نشریه ای به عنوان غنائم نوشته های طلاب مدرسه را منتشر می کند.


وی عنوان کرد: برگزاری جلسات پژوهشی با اساتید، تهیه جزوات پژوهشی، مشاوره های پژوهشی با حضور اساتید از دیگر برنامه های پژوهشی این مرکز به شمار می رود، همچنین برنامه ای برای شناسایی استعدادهای برتر پژوهشی در نظر گرفته شده است.


قائم مقام مدیر مدرسه امام کاظم(ع) در تشریح برنامه های تهذیبی مدرسه امام کاظم(ع) خاطرنشان کرد: برگزاری نماز جماعت، برگزاری سخنرانی در مناسبت ها، برگزاری هفتگی درس اخلاق، برگزاری کلاس های مهارت افزایی خانواده ها،برگزاری هیأت های مذهبی و توسل به اهل بیت(ع)، شناسایی استعداد اخلاقی و برگزاری نشست بررسی منشرو روحانیت از برنامه های تهذیبی این مرکز به شمار می رود./1323/پ203/ج1

ارسال نظرات