۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۳۱۱۹۷۶
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب باید سرلوحه حرکت مجلس آینده باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سالک دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را سرلوحه حرکت مجلس آینده دانست و گفت: باید کشور را به سویی ببریم که کشور قدرت بازدارندگی بیشتری داشته باشد، گسترش فرهنگ غربی و مسائل تهاجم فرهنگی بسیار زیاد و قوی است که به آسانی با آن نمی‌توان مبارزه کرد.
حجت الاسلام سالک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد سالک، امشب در نشست میز تحلیل کانون اندیشه و تمدن اصفهان، با حضور کاندیداهای منتخب مجمع اصولگرایان اصفهان، با بیان این‌که امسال همگرایی و اتحاد خوبی در بین اصولگرایان در کشور شکل گرفته است، گفت: امسال جلسات خوبی در کشور برگزار شده است و امیدواریم این جلسات نتیجه مطلوبی برای اصولگرایان داشته باشد.

 

وی در ادامه افزود: مجلس شورای اسلامی سه کار اساسی دارد که باید به آن توجه خاص داشت، محور اول قانون گذاری برای دستگاه‌های مختلف کشور است، موضوع قانون گذاری لوازم فراوانی دارد و از جمله این لوازم کمیسیون های تخصصی است که اتاق فکر مجلس است و در آنها طرح‌ها و لایحه‌ها آماده می‌شود.

 

حجت الاسلام سالک حضور خود در کمیسیون فرهنگی مجلس را به دلیل اهمیت مسأله فرهنگ و خدماتی که می‌توانسته در این زمینه انجام دهد ذکر کرد و گفت: در کمیسیون فرهنگی سیاست اول ما احیای فرمایشات و دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب بوده است و در ذیل این سیاست قوانینی نظیر امر به معروف و نهی از منکر را اجرایی کردیم.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: طرح مسجد محوری و تجهیز و مدیریت مساجد و ومسائل ضروری مساجد در کمیسیون فرهنگی تدوین شد و به زودی برای صحن علنی مجلس آماده می‌شود، طرح‌هایی نظیر طرح جامع رسانه و صداوسیما از دیگر طرح‌های مهمی است که در کمیسیون فرهنگی تدوین شده است.

 

وی مسائلی نظیر حوزه‌های علمیه را از اهم طرح‌های مد نظر کمیسیون فرهنگی دانست و تصریح کرد: تحقیقات دینی ما به نسبت دنیا بسیار ضعیف است و در مسائل پژوهشی در حوزه دینی و ارزشی دارای ضعف‌های بسیاری هستیم که باید در نظر گرفته شده و برطرف شود.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به برخی وظایف مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس اظهار کرد: گسترش فرهنگ غربی و مسائل تهاجم فرهنگی بسیار زیاد و قوی است که به آسانی با آن نمی‌توان مبارزه کرد، نمایندگان وظیفه دارند با مردم ارتباط داشته باشند و باید تعاریف آن به درستی مشخص شود، گاهی این ارتباطات پوپولیستی و ریاکارانه است و باید این ارتباط با واقعیت و صداقت همراه باشد.

 

حجت الاسلام سالک اظهار کرد: اجرایی کردن اصول قانون اساسی و تداوم مسائل فرهنگی به ویژه در فضای مجازی یکی از مهمترین اهدافی است که برای مجلس آینده باید مدنظر باشد و در مباحث فرهنگی باید تلاش کنیم که تقویت اعتقادات و شخصیت توحیدی مردم و نسل جوان و همچنین تعمیم در معارف دینی و ارتقای فهم سیاسی توأم با بصیرت صورت بگیرد.

 

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی ابراز کرد: 21 مانع تولید ملی مورد بررسی و واکاوی قرار گرفته است، همچنین مقوله بیکاری نیز در این زمینه بررسی شده است، شرکت‌های دانش بنیان در زمینه‌های مختلف و تجاری سازی این شرکت‌ها از دیگر مسائلی است که در مجلس آینده باید بررسی شود و البته این مسائل به معنای غفلت از دیگر عرصه‌ها و حوزه‌های کشور نیست.

 

نماینده مردم اصفهان دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را سرلوحه حرکت مجلس آینده دانست و تصریح کرد: باید کشور را به سویی ببریم که کشور قدرت بازدارندگی بیشتری داشته باشد، بحث آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی به صورت مفصل کار شده است در جلسه‌ای که بیش از 6 ساعت زمان برد در حضور رهبر معظم انقلاب به بررسی آن پرداختیم که باید در زمینه‌های مختلف دستگاه‌های مختلف نظیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به آن بپردازند، در تمام عرصه‌ها موضوع فرهنگ را باید به عنوان یک موضوع اصلی در نظر داشته باشیم./1304/202/ب2

ارسال نظرات