۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۳۰۶۷۶۰
مدیر مؤسسه خادمین امام رضا کاشان خبر داد؛

برگزاری هفتمین شام عزای امام رضا همراه با آیین شمع گردانی در کاشان

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه خادمین امام رضا(ع) شهرستان کاشان گفت: امسال برای هفتمین سال متوالی شام عزای امام رضا(ع) همراه با آیین شمع‌گردانی با شمعدانی حرم رضوی در کاشان برگزار می‌شود.
روح الله توكلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، روح الله توکلی مدیر مؤسسه خادمین امام رضا(ع) در شهرستان کاشان بعد از ظهر امروز درگفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری آیین شمع‌گردانی با شمعدانی حرم رضوی در کاشان به همت مؤسسه خادمین امام رضا(ع) این شهرستان گفت: امسال در هفتمین سال برگزاری شام عزای امام رضا(ع) و آیین شمع گردانی برنامه های متنوعی در کاشان از سوی مؤسسه خادمین امام رضا(ع) کاشان تدارک دیده شده است.

 

وی یاد آور شد: شمعدانی هایی که در آیین شمع گردانی شام عزای امام رضا(ع) در کاشان استفاده می شود متعلق به حرم امام رضا(ع) و آستان قدس رضوی است.

 

توکلی با اشاره به این که آیین شمع گردانی سالانه دو بار، یکبار در شام عاشورا و بار دوم در شام شهادت علی ابن موسی الرضا(ع) در آستان قدس رضوی برگزار می شود برگزار می شود افزود: در این آیین خادمین امام رضا(ع) از میدان شهدای مشهد با در دست گرفتن شمعدانی های حرم رضوی به همراه مردم حرکت و بعد از طواف در حرم در صحن انقلاب مراسم عزاداری و خطبه خوانی از سوی تولیت آستان و خانواده شهدا و زائران حرم برگزار می شود.

 

مدیر مؤسسه خادمین امام رضا(ع) شهرستان کاشان گفت: شام عزای امام رضا(ع) همراه با آیین شمع‌گردانی با شمعدانی حرم رضوی در کاشان  همزمان با مشهد در شهرستان کاشان همراه با خادمان امام رضا(ع) از میدان 15 خرداد کاشان در شب شام شهادت امام رضا(ع) آغاز خواهد شد و تا مسجد صفاری در خیابان 22 بهمن ادامه خواهد داشت و در مسجد صفاری مراسم عزداری با سخنرانی حجت الاسلام شاهرودی سخنران حرم حضرت معصومه(س)  و مداحی مداحان برگزار خواهد شد.

 

به گفته وی، شهرستان کاشان، تنها شهرستان در کشور است که آیین شمع گردانی با استفاده از شمع های حرم امام رضا(ع) را امسال برای هفتمین سال متوالی از سوی مؤسسه خادمین امام رضا(ع) شهرستان کاشان برگزار می کند.

 

وی تهیه سربندهایی مزین به القاب امام رضا برای شرکت کنندگان در مراسم و افزایش پرچم های مشکی ویژه شهادت امام رضا(ع) را از جمله برنامه های پیش بینی شده اعلام کرد و گفت: ایجاد یک ایستگاه با محوریت امام رضا(ع) و مطالعه روایات امام رضا در این ایستگاه یکی دیگر از برنامه های پیش بینی شده است.

 

مدیر مؤسسه خادمین امام رضا(ع) شهرستان کاشان یاد آور شد: پیش بینی برگزاری تجمع بزرگ هیئات مذهبی امام رضا(ع) کاشان در روز شهادت امام رضا(ع) انجام شده است.

 

توکلی همچنین از انتشار ماهنامه هشت ویژه ایام شهادت امام رضا(ع) خبرداد و افزود: انتشار ماهنامه هشت ویژه ایام شهادت امام رضا(ع) استفاده از مطالب رضوی و در تیراژ 5 هزار نسخه چاپ و منتشر و توزیع می شود.

 

وی همچنین از شهرستان کاشان به عنوان شهرستان پایلوت در برنامه های حضور خادمان در شهرستان کشور با عنوان زیر سایه خورشید و ارتقای آن در سطح بین المللی و اجرای طرح خادم فرهنگ امام رضا(ع) و همچنین اجرای طرح کانون های رضوی با موضوعات مختلف امام رضا(ع)با محوریت مؤسسه خادمین امام رضا(ع) شهرستان کاشان نام برد.

 

مدیر مؤسسه خادمین امام رضا(ع) شهرستان کاشان در ادامه از برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی آه و آهو ویژه برنامه ای برای هشتمین امام معصوم شیعیان در سال آینده خبرداد و افزود: هشتمین جشنواره بین المللی آه و آهو با شعار ‹‹دوستی با امام رضا›› و با محوریت جوانان و امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

 

توکلی یاد آور شد: رویکرد مؤسسه خادمین امام رضا(ع) شهرستان کاشان در هشتمین جشنواره بین المللی آه و آهو حضور هنرمندان در بخش های نمایشگاهی و هنری و در زمینه های خوشنویسی، نگارگری، معرق، عکس و نقاشی خواهد بود ضمن این که در بخش همایش و برنامه ها نیز تغییرات موضوعی به ارتقای کیفیت برنامه های جشنواره هشتم کمک خواهد کرد./1307/203/ب1

ارسال نظرات