۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۰۵۸۶۵
مدیرکل اوقاف آذربایجان غربی تأکید کرد؛

ضرورت برگزاری دوره آموزشی توجیهی هیأت امنای مساجد و بقاع متبرکه در استان

خبرگزاری رسا ـ با اشاره به ضرورت برگزاری دوره آموزشی و توجیهی برای هیات امنای امامزادگان و مساجد، گفت: باید کارکردهای مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه تبیین شده و افرادی توانمند در این حوزه به کار گرفته شوند.
ديدار شوراي هيات هاي مذهبي آذربايجان غربي با مديرکل اوقاف استان ديدار شوراي هيات هاي مذهبي آذربايجان غربي با مديرکل اوقاف استان ديدار شوراي هيات هاي مذهبي آذربايجان غربي با مديرکل اوقاف استان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام ناصر جوانبخت، ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای هیات های مذهبی آذربایجان غربی، حضور اعضای هیات های مذهبی در جمع هیات امناء مساجد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: حضور جوانان مؤمن و متعهد هیات های مذهبی می تواند در اجرای برنامه های فرهنگی و جوان پسند تآثیرگذار باشد.

 

 

وی بر لزوم هماهنگی تبلیغات اسلامی، امور مساجد، شورای هیات های مذهبی و اوقاف و امور خیریه در انتخاب هیات امنای مساجد، تأکید کرد: هماهنگی بیشتر نهادهای مرتبط از موازی کاری در رسیدگی به امور مساجد کاسته و منجر رونق بیشتر مساجد می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت برگزاری دوره آموزشی و توجیهی برای هیات امنای امامزادگان و مساجد، خاطرنشان کرد: باید کارکردهای مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه تبیین شده و افرادی توانمند در این حوزه بکار گرفته شوند.

 

وی تصریح کرد: فعالیت چندین ساله افراد این حق را ایجاد نمی کند که جوانان را از مسؤولیت امور مساجد دور نگه دارند.

 

حجت الاسلام جوانبخت افزود: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن باید به جوانان فرصت حضور داده شود، رونق مسجد به منابع و معماری آن نیست، پویایی مساجد به حفظ شادابی و معنویت مسجد است که با برگزاری برنامه هایی فرهنگی تقویت می شود.

 

وی با اشاره به ضرورت بکارگیری هیات امنای فعال و جوان، گفت: برگزاری دوره آموزشی و توجیهی با حضور هیات امنا و تأکید بر کارکردهای سیاسی و فرهنگی مساجد، می تواند زمینه ساز رونق بیشتر مساجد با حضور جوانان باشد.

 

بهره گیری از ظرفیت هیات های مذهبی در رونق مساجد

رحمان نریمانی، رییس شورای هیات های مذهبی آذربایجان غربی نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های هیات های مذهبی استان، خاطرنشان کرد: برای بهره گیری بیشتر از این ظرفیت حضور اعضای هیات های مذهبی در جمع هیات امناء مساجد ضروری است.

 

وی گفت: حضور جوانان مؤمن و هیاتی به عنوان هیات امنای مسجد می تواند در جلب جوانان به مسجد و همچنین اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی مطابق با نیاز های قشر جوان جامعه که در نوک هجمه های فرهنگی قرار دارند، اثرگذار باشد.

 

رییس شورای هیات های مذهبی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: کارکردهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی مساجد ایجاب می کند که جوانان بیشتر در این سنگر حضور داشته باشند.

 

نریمانی با ارائه گزارشی از عملکرد شورای هیات های مذهبی استان، گفت: شورای هیات های مذهبی سعی دارد با بهره گیری از ظرفیت های مسجد و نیروهای مردمی به مقابله با جنگ نرم دشمنان که از مطالبات مقام معظم رهبری است، بپردازد.

 

در ادامه این جلسه اعضای شورای هیات های مذهبی آذربایجان غربی بر لزوم برگزاری همایش مشترک روحانیت، وقف و مسجد با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه تأکید کردند.

 

در این جلسه همچنین بر اسیب شناسی مسجد گریزی جوانان، راهکارهای جلب جوانان به مسجد و رونق بخشی به فعالیت های فرهنگی در مساجد مورد تأکید قرار گرفت.

 

در این جلسه بر تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص حفظ شیوه سنتی عزاداری ها و همچنین آسیب شناسی عزاداری ها به ویژه در محتوا و لحن روضه خوانی که امروزه با تبلیغات سوء دشمنان به سمت موسیقی پاپ گرایش یافته است، تأکید شد./936/202/ب1

ارسال نظرات