۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۳۰۳۶۶۹

جشنواره هنر و ادبیات دینی برگزیدگان خود را شناخت

خبرگزاری رسا ـ اختتامیه بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی های قرآن و عترت(ع) دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.
هنر ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام طه هاشمی، معاون دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز در مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت (ع) دانشگاه آزاد اسلامی در تبریز، اظهار داشت: بشر به موازات پیشرفت وتوسعه علمی متاسفانه از معنویت فاصله گرفته و جهل و جمود باعث جدایی علم و دین است.

 


معاون دانشجویی و فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: جدایی و فاصله دین و علم، هشداری جدی به جامعه دینی است و باید مراقب باشیم برداشت‌های ذهنی معادل آیات الهی فرض نشود و رنگ تقدس نگیرد و هم‌تراز با وحی تصور نشودغ زیرا درآن صورت آغاز تزلزل دینی در جامعه است.

 


وی با بیان این‌که دانشگاه و حوزه درعصر حاضر رسالت تاریخی دارند و باید مراقب این خطاها در جامعه و دانشگاه‌ها باشند، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها نباید صرفاً به حفظ و قرائت و درک مفاهیم در مسابقات بپردازند، بلکه باید  به لایه های زیرین  قرآن و عترت پرداخته و با ارائه طرح‌های پژوهشی، مطالعه قرآن با توجه به علوم مختلف، سبک زندگی از منظر قرآن و... جوابگوی معضلات و تهاجمات فرهنگی بوده و ارایه طریق کنند.

 


معاون دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری جشنواره شیخ طبرسی، راه اندازی بازار هنر برای عرضه آثار تولیدی جشنواره‌ها و نیز از تدوین پیوست فرهنگی برای کلیه معاونت های دانشگاه آزاد اسلامی و تخصیص بودجه هر معاونت برای امور فرهنگی خبر داد.

 


همچنین عبدالرضا صادقی، مدیرکل فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این‌که بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت(ع) دانشگاه آزاد اسلامی از سال72 پایه ریزی شده است، اظهار داشت: امسال 140 نفر حائز رتبه شدند که از این تعداد 72 نفر دانشجو، 38 نفر استاد و 30 نفر از کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی کل کشور است.

 


وی ادامه داد: راه یابی 50 پایان نامه به جشنواره وزارت علوم که مقام سوم کشوری پایان نامه در مقطع دکترا و مقام دوم کشوری پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه آزاد اسلامی تخصیص یافت، کسب رتبه هنری 8 اثر در مسابقات بین المللی و کسب 5 مقام در بخش قرائت در جشنواره ملی دانشگاهیان کشور بخشی از خروجی های جشنواره است.

 


همچنین سید جواد انگجی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در سخنانی اظهار داشت: فعالیت های قرآنی در دانشگاه آزاد اسلامی از سال72 شروع شده و امروز ما شاهد برگزاری مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت(ع) دانشگاه آزاد اسلامی در واحد تبریز، شهر نخستین ها هستیم.

 


انگجی افزود: مقابله با هجمه های فرهنگی زمان بر هستند و نیاز به برنامه ریزی عقلانی و منطقی دارد که دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این امر پیشرو بوده وقطعا سد راه تهاجم فرهنگی خواهد شد. هنر یکی از موثرترین عوامل انتقال فرهنگ، تمدن و ارزش‌های والای اسلامی و انسانی به آحاد مختلف جامعه بشری است.

 


وی افزود: هنر، تجّلی ابعاد وساحت غیرمادی انسان در عالم طبیعت است که گاهی در خدمت اندیشه متعالی انسان هاست و گاهی در خدمت  غیر این، امّا آن هنری را اسلامی گوییم که تجّلی دهنده معنویت و تعهّد انسان باشد و در خدمت تعالی اندیشه و عمل انسان قرار گیرد.

 


بنابر این گزارش، در پایان این مراسم تمبر یادبود بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی وپژوهشی قرآن و عترت(ع) دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی شد و از 140 نفر منتخبین این جشنواره که از سراسر کشور حضور داشتند تقدیر و تجلیل به عمل آمد./935/202/ب1

ارسال نظرات