۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۱۳۳۶۶۴
در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن؛

آثار مکتوب و نرم افزار‌های تولیدی مؤسسه معارف و خرد وحی رونمایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ موسسه معارف وحی و خرد برای نخستین بار با برنامه های مختلف همچون مراسم رونمایی و نشست های علمی در بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن حضور پیدا کرده است.
 هجدهمين نمايشگاه قرآن کريم

 

محمد حسین نصیری، مدیر اجرایی مؤسسه معارف وحی و خرد در گفت‏و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به این‏که عموم مردم، طلاب سطح عالی و دانشجویان رشته‌های تخصصی دانشگاهی و پژوهشگران سه دسته از مخاطبان این مؤسسه هستند، اظهار داشت: آموزش عمومی و تخصصی، طراحی و برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و مبادلات فرهنگی با هدف رشد و تعالی دینی و فرهنگی جامعه از سال 89 در دستور کار این مجموعه قرار گرفت.

وی افزود: تألیف تفسیر جامع بر مبنای کتاب روش شناسی تفسیر تربیتی در چهل جلد، برگزاری جلسات نقد شبهات قرآنی مانند شبهه‌های ارتداد، حقوق زنان و خشونت و تدوین لوح های فشرده از دیگر فعالیت‌های مؤسسه است.

وی به نخستین حضور این مؤسسه در بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در غرفه مؤسسه  ده جلد کتاب مانند روش شناسی نقد حدیث، راز جاودانگی حدیث، عاشورا و بازسازی مفاهیم و مبانی دینی معرفی و لوح های فشرده تصویری با موضوع دین پژوهی به علاقه مندان ارائه می شود.

مسؤول غرفه مؤسسه وحی و خرد بیان داشت:  از سوی این مجموعه شش نشست علمی مبانی ابتناء علوم انسانی از قرآن، میزگرد نقد کتاب روش شناسی تفسیر ترتیبی، وحیانی الفاظ قرآنی، روش شناسی برداشت از آیات قرآن، بیداری اسلامی از منظر قرآن و روش شناسی تفسیر روایی در بخش حوزوی برگزار می شود.

وی با اشاره به این‏که در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) در بخش حوزوی از  آثار مکتوب و نرم افزاری مؤسسه رونمایی می‌شود، ابراز داشت: کتاب‌های قرآن، کتاب شور و شیدایی، انتظار موعود و هنر و زیباشناسی از منظر قرآن و نرم افزار درس نامه اخلاق اسلامی رونمایی خواهد شد.

نصیری  با بیان این‏که در پایگاه اینترنتی مؤسسه به نشانی http://www.maref.ir  دو هزار مطلب علمی در عرصه دین شناسی، اسلام شناسی و قرآن شناسی وجود دارد، گفت: بخش عربی و انگلیسی این پایگاه در مهرماه سال جاری راه اندازی خواهد شد.

گفتنی است، نمایشگاه بین المللی قرآن کریم همه روزه از ساعت 16تا 24 و در ایام تعطیل از ساعت 14 تا 24 مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد./921/ت302/ن

ارسال نظرات