۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۱۱۰۷۹۵

رونمایی از نرم افزار پاسخ با حضور آیت‌الله مقتدایی

خبرگزاری رسا ـ مراسم رونمایی از نرم افزار پاسخ با حضور آیت الله مقتدایی در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن برگزار شد.
نرم افزار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی نرم افزار پاسخ ویژه پاسخ گویی به سوالات و شبهات دینی، یک شنبه، 23 مرداد با حضور آیت الله مقتدایی، مدیر حوزه علمیه سراسر کشور به همت مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.

 حجت الاسلام محمد رضا باقرزاده، مدیر مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات با بیان این که این مرکز در زمان دوران اصلاحات که شاهد هجوم فرهنگی و ضربه زدن به باورهای دینی قرار گرفته بودیم، تاسیس شد، بیان داشت: رصد نقاط حساس و جوابگویی به شبهات رسالت اصلی این مرکز است.

وی در پایان خطاب به مسؤولان فرهنگی گفت: امروز که دشمنان درصد تضعیف باورها و القای شبهات هستند حمایت‌های لازم از مراکز پاسخ‌گوی به سؤالات مردم مسأله‌ای اجتناب‌پذیر است.

آیت الله مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به عنوان مهمان ویژه با تقدیر و تشکر از زحمات محققان مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات برای تدوین نرم‌افزار پاسخ گفت: پاسخ‌گویی به شبهات دینی که یک سیاست جنگ نرم دشمنان است، برعهده حوزه علمیه است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طبق پیشنهاد مقام معظم رهبری حوزه علمیه نه تنها پاسخ‌گوی شبهات جاری باید باشد، بلکه با بررسی و پیش‌بینی لازم قبل از طرح شبهه از سوی دشمنان پاسخ سؤالات در دست جریان را ارایه دهد.

آیت الله مقتدایی مطالعه پاسخ شبهات و نشر آن در جلسات خصوصی و عمومی بهترین راه مقابله با جنگ نرم دشمنان معرفی کرد.

 حجت الاسلام روح الله رضوی، مدیر فنی نرم افزار پاسخ با اشاره به این که این نرم افزار حاصل تلاش ده ها سال محققان و کارشناسان مرکز است، اظهار داشت: جواب های مندرج شده در نرم افزار از اتقان و جامعیت مطلوبی برخوردار است.

وی با بیان این که پاسخ سوالات ارائه شده در مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات دینی برای اطمینان بیشتر در سه نوبت مورد نظارت قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: در چهار نوبت جواب های مندرج در نرم افزار مورد نظارت و بازبینی قرار گرفته است.

این مدیر فنی استفاده از منابع معتبر، معرفی منابع بیشتر برای مخاطبان، جذابیت بالا، استفاده از فضای آسان و بدون پیچیدگی متعارف، دستبه بندی سوالات، نمایش پاورقی مربوط به پاسخ ها، دستیابی به پرسش ها از طریق درختواره موضوعات، امکان جست و جوی مستقل در پرسش و پاسخ ها به صورت تک کلمه و عبارت و امکان محدود‌کردن سؤالات از طریق دامنه موضوعی را بخشی از ویژگی‌های نرم‌افزار پاسخ برشمرد و افزود: این نرم‌افزار یک حرکت روبه جلو در عرصه پاسخ‌گویی به سؤالات دینی است که استفاده آن برای همگان ضروری است.

وی با بیان این که سؤالات در سیزده موضوع به صورت تخصصی پاسخ داده شده است، ابراز داشت: در این نرم افزار 759 سوال در موضوع علوم و معارف قرآن، 755 سؤال در موضوع تربیت و مشاوره، 1157 سوال درباره کلام، 1616سوال در زمینه فقه، 207 سوال در موضوع حدیث، 60 سؤال درباره عرفان، 311سوال در مورد دین پژوهی، 30 سوال در موضوع فلسفه، 1449 سوال پیرامون ادیان و مذاهب، 652 سوال در موضوع سیاست، 557 سوال درباره تاریخ و سیره، 156 سوال درباره حقوق و 471 سوال در موضوع اخلاق پاسخ داده شده است.

گفتنی است، مراسم رونمایی از نرم افزار پاسخ با حضور آیت الله مقتدایی، یک شنبه، 23 مرداد در بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد./921/پ202/س
ارسال نظرات