۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۴۴۳۶۸۵
نماینده ولی فقیه در لرستان:

مصرف گرایی از موانع رونق اقتصادی است

نماینده ولی فقیه در لرستان مصرف گرایی را مانعی بزرگ برای رونق اقتصادی دانست و گفت: استعمار برای فلج کردن اقتصاد کشور در پی ترویج فرهنگ مصرف گرایی است، برای مقابله با این امر باید مردم را به سمت ساده زیستی هدایت کرد.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، اخلاق را از مهم ترین مباحت در مسأله اقتصاد عنوان کرد و بیان داشت: فعالیتهای اقتصادی از نظر اسلام باید توأم با اخلاق و معنویت باشد تا راه ایجاد شده سالم و مشروع باشد.

وی با بیان اینکه برای رونق اقتصادی باید به عوامل رشد و موانع آن توجه کرد، افزود: مصرف گرایی از موانعی است که نتیجه ای جز از بین رفتن منابع، رکود اقتصادی و نابودی سرمایه ندارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه مصرف گرایی امروز تبدیل به یک عادت و فرهنگ شده است، خاطرنشان کرد: عوامل متعددی در ترویج این فرهنگ نقش دارد.

وی رسانه ها، رادیو، تلویزیون، اینترنت و روزنامه ها، عقاید و باورهای غلط، تفکرات مادی، رقابتهای منفی، خودنمایی، عقده های روانی و روحی و کمبود شصیت اجتماعی را از جمله عواملی عنوان کرد که انسان را به فرهنگ مصرف گرایی سوق می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه مصرف گرایی نقشه استعمار است، یادآور شد: آنان با تبلیغ محصولات تولیدی مردم را به سمت مصرف گرایی هدایت می کنند.

وی با اشاره به اینکه استعمارگران در پی فلج کردن اقتصاد کشورها هستند، خاطرنشان کرد: بهترین راه برای رسیدن به این هدف ترویج فرهنگ مصرف گرایی است.

امام جمعه خرم آباد با تأکید بر تقویت راههای مقابله با مصرف گرایی اظهار داشت: اعتدال گرایی، تعهد و پرهیزکاری، رعایت الگوی مصرف، توجه به زیانهای مصرف گرایی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی جلوگیری از تبلیغ مصرف گرایی، جلوگیری از واردات کالاهای غیرضروری و تشریفاتی، ایجاد فرهنگ ساده زیستی و برنامه ریزی کلان و مدیریت منابع را از دیگر راههای مقابله با فرهنگ مصرف گرایی عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به تأکید اسلام بر ساده زیستی، ادامه داد: با ترویج و تبلیغ آموزه های دینی و ارائه الگوهای صحیح اسلامی جامعه را باید تشویق به ساده زیستی و جلوگیری از مصرف گرایی هدایت کرد.

وی با تأکید بر ضرورت هشدار و توجه به زیانهای مصرف گرایی، گفت: چنانچه جامعه ای به ضرر زیانهای مصرف گرایی و به آسیبهای ناشی از آن توجه داشته باشد، این هشدار و توجه موجب رعایت صحیح الگوی مصرف شده و رونق اقتصادی را در پی دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان اصلاح الگوی مصرف در جامعه را امری ضروری خواند و افزود: الگوی مصرف باید علمی و سنجیده باشد و این الگو به مردم معرفی شود.

وی با بیان اینکه در سایه ایجاد فرهنگ ساده زیستی و ارائه الگوها در این زمینه می توان مصرف گرایی را از بین برد، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی کلان برای مدیریت منابع و سرمایه گذاری، صرفه جویی و توجه به نسلهای آینده می توان فرهنگ صحیح مصرف را تبیین و با مصرف گرایی مقابله کرد./9459/302/ب2

ارسال نظرات