۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۲
کد خبر: ۳۱۵۶۴۲
صفار هرندی در قم:

برخی با نام اعتدال تندرو ترین افراد را سر کار می آورند/ خاستگاه فتنه جبهه اصلاحات بود

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که برخی تندرو ترین افراد را با نام اعتدالگرایی سر کار می آورند، گفت: برخی اسم اعتدال را روی خود می گذارند اما از واقعیت اعتدال که هر چیز باید سر جای خود قرار گیرد به دور هستند و حتی بر عکس عمل می کنند.
صفار هرندي در مراسم گراميداشت دهه فجر در قم محمد حسين صفار هرندي وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دوشنبه شب در هشتمین شب از سلسله نشست های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد چهار مردان برگزار شد، با بیان این که خاستگاه فتنه جبهه اصلاحات بود،گفت: هر اصلاح طلبی فتنه گر نیست اما همه اصلاح طلبان متهم به همسویی در فتنه هستند مگر این که خلاف آن را ثابت کنند.


وی افزود: این جریان تقوای سیاسی و جمعی نداشتند که سبب شد جریان خبیثی که کمر به از بین بردن اصل مقدسات بسته بود با شجاعت در صحنه بیاید و کارهای فتنه گرانه خود را انجام دهد و خیالش راحت بود که یک عقبه مشروعیت بخشی داخل خود نظام دارد، یعنی کسانی هستند که ظرفیت های رسمی به این کار می بخشند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که چطور می شود کسی به مجلس خبرگان برود در حالی که در مرز بندی خود با دشمنان ولایت فقیه کلمه ای سخن نگفته است، اظهار داشت: چنین فردی صلاحیت ورود به مجلس خبرگان و تقوای جمعی ندارد.


وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند برای تشخیص صلاحیت افراد باید تدین، امانت و صداقت فرد بررسی شود، باید قدر امانت را دانست از این رو اگر کسی فاقد باشد نمی توان مسؤولیت را به آن سپرد؛ در پذیرش امانت کسانی که واجد شرایط هستند به راحتی زیر بار نمی روند.


صفار هرندی ابراز داشت: در انتخابات خبرگان برخی اسم نوشتند که هیچ تناسبی با خبرگان نداشتند، کسانی که با نیت پلید وارد عرصه انتخابات می شوند در حالی که به ولایت فقیه اعتقاد ندارند حق ندارند جایگاه های مهم و سرنوشت ساز را تصاحب کند.


وی عنوان کرد: کسی امین مردم به شمار می رود که جامعه بتوانند به او اعتماد کنند، کسی که اختیار بند شلوارش را ندارد حق ندارد به جایگاهی رفیع تکیه بزند؛ به چنین افرادی نباید امکانات داد بلکه باید با مردم صادق و یک رنگ بود.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: متأسفانه در ایام انتخابات دروغ های بسیاری به مردم گفته می شود، داوطلبان باید با مردم رو راست بوده و وعده های صادقانه بدهند؛ همچنین در ایام انتخابات برخی نسبت به جامعه دوگانه برخورد می کنند یعنی خود را به گونه ای نشان می دهند که نیستند.


وی اضافه کرد: برخی با اسم اصولگرا وارد عرصه شدند اما پس از این که به نتیجه رسیدند اکنون حزب باد هستند که این به معنای عدم صدق است، مردم باید توجه داشته باشند نماز و روزه خواندن کافی نیست بلکه کارامدی و توانمندی افراد باید مورد بررسی واقع شود.


صفار هرندی با بیان این که افراد کارامد یعنی کسانی که مشکلات امروز جامعه را بررسی و برای آن نسخه بنویسند، گفت: گمشده ای به نام کار تشکیلاتی منظم در کشور وجود دارد، نیاز داریم که جاهایی طراحی کنند مجلسی که می خواهد شکل بگیرد مسؤولیت های گوناگون آن بر چه اساسی در اختیار چه افراد متخصصی باشد که در جاهای دیگر حزب این کار را انجام می دهد.


وی افزود: آراستگی مجلس به این است که شایستگی ها در جای خود بنشیند، برخی اسم اعتدال را روی خود می گذارند اما واقعیت اعتدال این که هر چیز باید سر جای خود ثرار بگیرد به دور هستند و حتی بر عکس عمل می کنند، از این رو تندرو ترین افراد را با نام اعتدالگرایی بر سر کار می آورند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که بنی صدر وجود بسیاری هنوز خود را نشان نداده است، اظهار داشت: خدا باید رحم کند، افراد خوب بسیاری وجود دارد اما اداره امور را نمی توان به آن ها سپرد؛ اصلح یعنی کسی که دلسوز محرومان جامعه باشد.


وی ادامه داد: افراد باید معتهد به ترقی و پیشرفت کشور باشند در راستای اعتلای روحیه دینی جامعه تلاش کنند، کسی باید مسؤولیت را بپذیرد که خود را سپر پلای مشکلات کشور کند نه این که کشور را سپر بلا قرار داده و از نظام خرج کنند؛ برخی حاضر شدند برای این که طرفدارانشان زیاد شود از پایبندی های سابق خود کم کنند.


صفار هرندی با بیان این که برخی برای این که سبد رأی را از اغیار پر کنند سخنان عجیبی مطرح کردند، ابراز داشت: کسی که بخواهد کشور را برای بزرگ شدن خود سپر قرار دهد و از موقعیت برای منافع شخصی خود استفاده کند جفا کرده است.


وی عنوان کرد: مسؤولان باید فانی در خدمت به مردم باشند نه این که طلبکار باشد، افرادی که کشور فروشی می کنند ضعیف هستند؛ متأسفانه برخی صرف این که طرف مقابل هارت و پورت می کند درجا می زنند، رهبر معظم انقلاب فرمودند که حرکت رزمندگاه سپاه در دستگیری متجاوزان با آب های ایران باید ملاک عمل سیاسیون باشد؛ تجربه نشان داده جایی که با اقتدار برخورد کردیم طرف مقابل جا زده است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از این نشست بصیرتی پاسخگوی سؤالات حاضران در جلسه بود.


صفار هرندی در پاسخ به سؤالی که آینده برجام با توجه به تحریم های جدید و بی تفاوتی مسؤولان چه می شود، خاطرنشان کرد: این که نظام برجام را پذیرفته تردیدی نیست منتهی شرایط و قیودی دارد که برجام بدون رعایت آن ها مورد قبول نیست؛ رهبر انقلاب فرمودند که هیأتی مرکب از عناصر شاخص که غالبا از شورای عالی امنیت ملی هستند باید بر روند این موضوع نظارت کنند.


وی اضافه کرد: اگر روزی رهبر انقلاب اشاره کنند که فلان هیأت کار خود را به خوبی انجام نمی دهد تکلیف چیز دیگری است اما در حال حاضر به روال عادی و قانونی اعتماد داریم، قرار نیست که به اعتبار هر سنگ اندازی و تخطی طرق مقابل بازی را بر هم بزنیم بلکه باید به صورت حساب شده وبا استواری در رأی عمل کرد.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤالی که آیا آقای هاشمی صلاحیت ورود به خبرگان را دارد یا این که با مصلحت با او برخورد می شود، گفت: مباحث شورای نگهبان دو هفته متوقف بود بر سر این که آیا ایشان برای تصدی این کرسی صلاحیت دارد یا خیر؛ این مسأله جای تأسف به صورت جدی دارد که ایشان به این مرحله رسیده است.


وی افزود: آقای هاشمی در گذشته یکی از استوانه های نظام بود و مورد اعتماد حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب محسوب می شد، ایشان در گذشته های پیش و پس از انقلاب نقش آفرین جدی در مبارزات بوده است اما امروز به نقطه ای رسیده که دو سال پیش و در زمان تعیین برای مجلس خبرگان به مرحوم آیت الله مهدوی کنی که حتی برای پذیرش مسؤولیت آمادگی نداشت التماس می کردند که چاره ای جز این نیست و باید حضور پیدا کرده تا آقای هاشمی را از میدان به در کنید.


صفار هرندی با بیان این که امروز بزرگان کشور به تردید می افتند که آیا آقای هاشمی صلاحیت دارد که عضو خبرگان باشد، اظهار داشت: چرا اینقدر از گذشته ها فاصله به وجود آمده است، سخنان امروز آقای هاشمی در تضاد جدی با سخنان جدی ایشان است؛ روزی بنده به ایشان گفتم چطور اظهار ارادت به امام می کنید اما مشاور شما کسی است که حضرت امام را قاتل، جلاد و دیکتاتور می نامد؛ معلوم نیست که اخیرا آقای هاشمی با چه معیاری گفته که اگر نسبت به امام ارادت وجود دارد باید نوه ایشان به خبرگان برود.


وی ادامه داد: اگر روزی کسی به گذشته خود بسیار فاصله گرفت باید دید که اطرف او چه کسانی هستند، وقتی زبیر در جنگ جمل می تاخت امیرالمؤمنین با او نجنگید و اجازه دادند تا برود، حضرت امام می دید که آقای منتظری اشتباه می کند اما راه را برای او می گشود تا متوجه شود قرار نیست که با او جدال کنند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که ای کاش بفهمند که سال ها تحمل شان کرده و راه برای آن ها باز می کنند تا چیزهایی که بیان می کردند یادشان بیاید، ابراز داشت: وقتی کسی فرزندش در جفای نسبت به انقلاب اقدام کرده و با رشوه منافع ملی را فروخته است؛ رشوه دهنده سال ها پیش مجازات شد اما ما سال ها رعایت حال می کردیم که شاید این راه خود را اصلاح کنند اما نکردند، شورای نگهبان کف صلاحیت ها را تأیید می کند اما مردم باید مناسب ترین و کارامدترین فرد را انتخاب کنند.


وی در پاسخ به سؤالی که چرا رییس جمهور از رزمندگانی که متجاوزان آمریکایی را دستگیر کردند تقدیر نکرد، عنوان کرد: بنده امروز خوشحال شدم که در صحبت های امروز ایشان گفته شده بود که بخشی از اتفاق بزرگی که افتاد محصول رشادت های سرداران ما از بغداد تا دمشق بود.


صفارهرندی خاطرنشان کرد: اگر قدرت نمایی ها و شگفتی آفرینی های این سرداران در منطق نبود طرف مقابل حاضر نمی شد که ما را به عنوان طرف مذاکره بپذیرد، اگر امروز ایران را ابر قدرت می دانند به این دلیل است که قدرت نظام را در بازوی قاسم سلیمانی دیده است.


وی اضافه کرد: ممکن است آقایان توجیهات داشته باشند اما برخی صحبت هایی در این سال ها انجام دادند که آزار واذیت روحی و روانی نسبت به شایسته ترین افراد این مملکت بود، امثال سپاه و بسیج در مظان بدترین تهمت ها قرار می گیرند و می گویند این ها افراد مفت خور، نان خور و کاسب تحریم هستند؛ این افراد شانه های خود را زیر سنگین ترین بار مسؤولیت قرار دادند وبرای دولت های کار کردند اما هنوز پول ها را دریافت نکردند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که سپاه چند هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است، گفت: به جای این که از این افراد تقدیر کنند ناسپاسی می کنند، اما خدا رو شکر که امروز حق بر زبان آن ها جاری شد؛ دو نوع نگاه با یکدیگر جدال می کنند، یکی نگاهی است که قدرتمند شدن را در سایه آویزانی از قدرت های جهانی می داند و دیگری با تکیه بر خداوند و استعدادهای داخلی درصدد کسب قدرت است؛ دشمن جیب می زند که می خندد.


وی افزود: می شود که انسان دیپلمات باشد و از دل دشمن خود زهره بگیرد، و آقای ظریف در مذاکرات جلوه های این چنینی از خود نشان داد و گفت گوشت شما در منطقه زیر دندان ما است گرچه اشتباه کرد که گفت دشمن بمب می زند و همه چیز را از بین می برد؛ دشمن به این نتیجه رسیده که باید صحبت های ایران را بپذیرد اما صدای توله های آن ها همانند عربستان بلند شده است، باید ظرفیت های واقعی خود را بشناسیم./1323/پ200/ج

ارسال نظرات