۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۲۴۹۵۹۳
مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر:

نماز بهترین حالت برای شکر نعمت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) با تأکید بر این که نماز بهترین حالت برای سپاس از نعمت های بی پایان خداوند است، افزود: سجده بهترین راه برای سپاس گذاری و شکر نعمت است.
حجت الاسلام سيد جعفر موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اهواز، ظهر امروز، در ویژه برنامه المناقب و الفضائل اهل بیت(ع) که از شبکه عربی الاهواز پخش شد، با اشاره به این که سیره پیامبر اکرم(ص) موضوع اساسی قسمت های گوناگون این برنامه است، بیان داشت: براساس دستورات خدا و سفارش بزرگان دینی برمسلمانان لازم است که از سیره پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) پیروی کنند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) با اشاره به این که خواندن قرآن راه ارتباط و صحبت خداوند با بندگان است، ادامه داد: نماز خواندن راهی برای صبحت بندگان با خالق خود است و انسان به سبب ضعیف و ناتوان بودن، به قدرت بی پایان خداوند نیاز دارد.

 استفاده کامل جوانان از این دوره از زندگی خود در جهت بندگی و اطاعت خداوند

وی با بیان این که احساس آرامش و آسودگی از تأثیرات خواندن نماز است، ابراز داشت: مسلمان با خواندن نماز در اول وقت، این بار سنگین را از گردن خود ساقط و حق آن را به درستی ادا می کند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که پیامبر اکرم(ص) در اثر خواندن بسیار نماز، پاهای ایشان ورم می کردند، اظهار داشت: روزی عایشه به ایشان گفتند که «چرا این گونه به خود سختی و فشار وارد می کنید؛» پیامبر اکرم(ص) گفتند من دوست دارم که بنده یسپاس گذار خداوند شوم.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تصریح کرد: نماز را نباید به عنوان ابزاری برای بخشش گناهان قرار دهیم بلکه آن را راهی برای سپاس گذار بودن خداوند بدانیم.

توجه به دو حالت خشوع و بندگی در هنگام اقامه نماز

وی ادامه داد: خشوع و بندگی در نماز باید از حالت های مسلمانان در ادای این فریضه قرار گیرد.

حجت الاسلام موسوی گفت: مسلمانان باید در برابر نعمت های بسیاری که خداوند به آنها عطا کرده سپاس گذار باشند؛ پیامبر اکرم(ص) این امر را در نماز انجام می دادند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) با تأکید بر این که نماز بهترین حالت برای سپاس از نعمت های بی پایان خداوند است، افزود: سجده بهترین بخش برای سپاس گذاری و شکر نعمات مسلمانان در نماز است.

 وی به سخنی از ام سلمه درباره نماز خواندن پیامبراکرم(ص) اشاره کرد و ادامه داد: ام سلمه می گوید که پیامبراکرم(ص) به سبب شوق صحبت با خداوند ساعت خواب و بیداری ایشان برابر بود.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) با تأکید بر این که مسلمانان باید در نماز خواندن همانند پیامبراکرم(ص) شوق و حضور قلب داشته باشند، خاطرنشان کرد: نباید نماز خواندن مسلمانان برای ادای تکلیف قرار گیرد.

وی در یایان یادآور شد: جوانان باید از فرصت طلایی این دوره از زندگی خود استفاده کاملی را ببرند و آن را در مسیر بندگی و اطاعت خداوند صرف کنند./9453/پ202/ب2

ارسال نظرات